אטרקצ'י מכניס את היד לכיס: אאורה תגייס 40 מ' ש' מבעלי המניות

מניית אאורה השלימה צניחה של כ-60% מתחילת השנה • חוב האג"ח של חברת הנדל"ן מסתכם בכ-600 מיליון שקל

יעקב אטרקצ׳י / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ׳י / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן אאורה , הנמצאת בשליטת המנכ"ל יעקב אטרקצ'י, יוצאת במהלך לגיוס הון מבעלי מניותיה. החברה הודיעה היום כי תבצע הנפקת זכויות, שתכלול מניות ואופציות, במטרה לנסות ולגייס עד כ-40 מיליון שקל.

פעילותה של אאורה, בדומה לחברות רבות אחרות מתחום הנדל"ן, נפגעה מהאטת הפעילות במשק כתוצאה ממגפת הקורונה. מניית אאורה רשמה היום ירידה של 3.5%, והשלימה צניחה של כ-60% מתחילת השנה. שווי החברה הצטמק לכ-226 מיליון שקל - עמוק מתחת להון העצמי שלה (286 מיליון שקל). 

אטרקצ'י, המחזיק בכ-58% מההון, הודיע כי בכוונתו להשתתף בהנפקת הזכויות בהתאם לחלקו בחברה ולרכוש מניות בכ-23 מיליון שקל. בעלי המניות הנוספים בחברה כוללים את מנורה מבטחים, לאומי פרטנרס וילין לפידות. בסוף מרץ היו לאאורה כ-23 מיליון שקל מזומנים חופשיים בקופה. לחברה 6 סדרות אג"ח, בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 5%-10%.

פעילותה של אאורה מתרכזת בייזום, בתכנון ובהקמת פרויקטים למגורים ולהשכרה בישראל, בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מעורבת כיום ב-39 פרויקטים בארץ, בהיקף של כ-15 אלף יחידות דיור (חלקה של החברה כ-11,200 דירות). 30 פרויקטים הם בתחום ההתחדשות העירונית, לבניית כ-13,400 דירות. 

במהלך הרבעון הראשון נחתמו 84 חוזים לרכישת יחידות דיור בפרויקטים של החברה, לעומת 101 חוזים שנחתמו ברבעון המקביל ב-2019. מתחילת אפריל ועד היום נחתמו עוד 39 חוזים. 

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אאורה עם רווח נקי של כמיליון שקל. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של כ-212 מיליון שקל, לעומת כ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי קפץ פי חמישה לעומת הרבעון המקביל, והסתכם בכ-13.2 מיליון שקל, אבל עלייה חדה בהוצאות המימון שחקה את שורת הרווח הנקי.

בחברה מציינים כי נכון להיום, שבעה פרויקטים שלה נמצאים בשלבי הקמה וביצוע. "להערכת החברה, במהלך 2020 יושלמו הליכי התכנון והרישוי בגין ארבעה פרויקטים נוספים שבהם התחיל השיווק, שיאפשרו לחברה להתחיל את פעולות ההקמה והביצוע. פרויקטים אלה כוללים 3,129 יחידות דיור, מתוכם נחתמו הסכמי מכר מחייבים על 1,261 דירות".

הרווח הגולמי הכולל הצפוי בגין פרויקטים אלה מסתכם בכ-762 מיליון שקל, ומתוכו הכירה אאורה ברווח גולמי של כ-102 מיליון שקל. עד לסוף שנת 2022 מעריכים באאורה כי צפויה להסתיים הקמתם של פרויקטים, שהרווח הגולמי שיוכר בגינם מסתכם בכ-323 מיליון שקל. באאורה טוענים כי שווי מלאי הבניינים בהקמה של החברה מוערך כיום במיליארד שקל.

בעל השליטה והמנכ"ל, יעקב אטרקצ׳י, ציין היום כי "למרות התפרצות הקורונה, במאי ראינו התעוררות והתעניינות רבה מצד רוכשי הדירות. עד לסוף 2021 אנו צפויים למסור מעל 1,200 יחידות דיור בארבעה פרויקטים מרכזיים. העודפים בהם צפויים להסתכם בלמעלה מ-400 מיליון שקל".