עורך הדין של ידיעות ייצג את הנהלת חדשות 13 במאבק מול העובדים

מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל החליט להפסיק את ההתקשרות עם משרד פישר בכר  ולהעביר את הייצוג במאבק למשרדו של אריאל שמר • משרדו של שמר נחשב למשרד המתמחה בדיני עבודה ומזוהה עם קו אגרסיבי מאוד

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13  / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

האם מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל מאותת לעובדי חברת החדשות כי המאבק של ההנהלה מולם צפוי להסלים אף יותר? ל"גלובס" נודע כי בעיצומו של המאבק, כשאנשי חברת החדשות וההנהלה נפגשים לעיתים תכופות בבית הדין לעבודה, החליט בן טל להפסיק את ההתקשרות עם משרד פישר בכר, שמייצג כבר שנים את חברת החדשות, ולהעביר את הייצוג במאבק למשרדו של אריאל שמר. פישר בכר יישאר משרד עורכי הדין של רשת ושמר יטפל כעת רק בעניין המאבק עם העובדים.

שמר נחשב למשרד המתמחה בדיני עבודה ומזוהה עם קו אגרסיבי מאוד בכל מה שקשור בתחום. המשרד מייצג את קבוצת ידיעות אחרונות ולקח חלק במאבק של ההנהלה נגד הקמת ועד העובדים ובהתנהלות מול הווועד כשהוא הוקם. נזכיר כי בן טל כיהן במשך למעלה מעשור כמנכ"ל אתר ynet ומתוקף כך הוא מכיר היטב את משרד שמר וסגנונו.

ההחלטה של בן טל להחליף את משרד עורכי הדין בשלב הזה איננה מובנית מאליה. אבי פישר, ממייסדי פישר בכר, הוא יו״ר כלל תעשיות, שבבעלות בעל השליטה ברשת 13- לן בלווטניק. המשרד כאמור מייצג את חברת החדשות עוד מתקופת היותה חדשות 13 וכשערוץ עשר התמזג עם רשת הוא עבר לייצג את חברת החדשות של הערוץ הממוזג.

יש להניח שחלק מהסיבות להחלטה ההחלטה להחליף את פישר בכר בשמר נובעות מהצלחות המשפטיות של ועד העובדים וארגון העיתונאים בתקופה האחרונה. למשל, ההתערבות של בית המשפט לטובת העובדים בנתינת תוקף להסכם הקיבוצי הקיים עד יולי, דבר שסיכל את כוונת ההנהלה להתחיל בקיצוצים מוקדם יותר.

נזכיר כי חברת חדשות 13 נלחמת בימים אלה נגד הכוונה של בעלת השליטה בחברה רשת 13 לקצץ 35% מתקציבה, מה שאמור להוביל לפיטורים המוניים. בימים האחרונים נוקטים עובדי החברה צעדים ארגוניים שמחריפים מיום ליום והופכים אישיים יותר תוך השחלק ניכר מהאש מופנה לבן טל עצמו וליו"ר רשת 13 נדב טופולסקי.

אולם למרות שהצעדים כבר מגיעים למסך עצמו ולמרות שהעובדים כבר הגיעו לביתו של טופולסקי, בן טל לא ממצמצץ בשלב הזה. אלא להיפך, ההנהלה נקטה צעדים אגרסיביים משל עצמה כמו לנסות למנוע מעיתונאי החברה את שידור פתיחת המשפט נגד נתניהו או ההודעה שקיבלו העובדים בערב החג שבה הודיעו לרובם כי לא יקבלו תשלום מלא. נראה כי בן טל מבין כי המצב צפוי להסלים בימים הקרובים ומאותת כעת כי אין לו כוונה לטפל בכך בכפפות של משי.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "משרד פישר בכר חן מלווה את ערוץ 10 מיום הקמתו ולאחר מכן את רשת 13 מאז המיזוג. המשרד ממשיך וימשיך לתת את שירותיו המצויינים גם בעתיד".