שטראוס | בלעדי

שטראוס תציע מבצעים מאחורי הגב של הקמעונאי

ל"גלובס" נודע כי חברת המזון השנייה בגודלה בישראל מציעה לצרכנים לצלם את הקבלות בסופרמרקט ולתרגם אותן לקופונים ברשתות מזון • מדובר ביצרנית המזון הראשונה שמציעה לתת "כסף" לצרכנים בתמורה למידע על הקניות שלהם, ובהמשך תוכל להציע גם מבצעים והנחות ללא תלות בקמעונאי

מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי
מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי

שטראוס  רוצה להפוך את הקניות שלכם לשוברים לקנייה בסופרמרקט. ל"גלובס" נודע כי חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, בניהולו של אייל דרור, מרחיבה את הצעת הערך של אפליקציית "שטראוס פלוס", ולוקחת אותה צעד קדימה. מדובר במהלך חדשני, כזה שלמתחרות יהיה קשה הרבה יותר ליישם מאשר לחקות עוד מבצע.

פיצ'ר חדש באפליקציה מציע לצרכנים לצלם את הקבלות שלהם בסופרמרקט בסוף הרכישה, בהנחה שרכשו מוצרים של חברת שטראוס, לצבור נקודות באפליקציה, ולראשונה לתרגם אותם לקופונים לקנייה ברשתות מזון. זו קפיצה משמעותית נוספת, מעבר לבחירת המתנות שהציעה החברה עד היום.

אייל דרור / צילום: סיוון פרג'
 אייל דרור / צילום: סיוון פרג'

הצעד הזה מתרחש בתקופה שבה המשבר הכלכלי על רקע השלכות הקורונה הופך לנושא שמעסיק ציבור הולך וגדל בישראל, כשהיא מצליחה לקלוע לבטן הרכה של הצרכנים - כסף.

במסגרת המהלך, שטראוס מאפשרת לצרכנים לקבל שוברים בסכומים של 20, 30 או 50 שקלים, כשכל שובר מיועד לקנייה ברשת מסוימת. נכון להיום הרשתות אליהם ניתנים השוברים כיום הן ויקטורי וקבוצת יינות ביתן-מגה. בהמשך צפויות להצטרף גם רשתות נוספות וביניהן שופרסל.

לא מדובר בעוד מבצע נקודתי כזה או אחר, אלא בנקודת ציון משמעותית עבור החברה. הערוץ הזה פותח לשטראוס עולם שלם של אפשרויות במערכת היחסים שיצרה עם הצרכנים: החל משוברים ייעודיים למוצרים של שטראוס שצפויים להצטרף בעתיד הנראה לעין, הכוונת לקוחות להתנסות במוצרים חדשים, ואפילו מבצעים והנחות שהקמעונאי לא נחוץ עבורם. הנה דוגמה מוחשית: בחודש הנוכחי יצאה שטראוס במבצע שבו היא מוכרת 8 מוצרי חלב ב-30 שקל. בעתיד שטראוס לא תידרש להעביר את המבצע הזה באמצעות שופרסל או רמי לוי, אלא תוכל לבצע אותו בעצמה לצרכנים שייסרקו קבלות ויקבלו עבורן קופונים.

מיזם "שטראוס פלוס" יצא לדרך לפני כשבע שנים במטרה לייצר קשר בלתי אמצעי עם הצרכנים, והוא הואץ בשתיים האחרונות. כיום ישנם כ-350 אלף משקי בית רשומים, כשבחלק ניכר מהם יותר מאדם אחד מעדכן את האפליקציה.

החיבור של שטראוס לצרכנים מאפשר לה ערוץ ישיר שלא קיים היום אצל אף יצרנית מזון - מאין מועדון לקוחות, דרכו היא יכולה ללמוד על הרגלי הקנייה של הצרכנים, לקבל מהם משובים ולבקש מהם למלא סקרים שנותנים לה דאטה שקיים היום רק אצל קמעונאיות עם מועדון לקוחות גדול ומשוכלל דוגמת שופרסל.

בעתיד הערוץ הזה יכול לאפשר לה קפיצה משמעותית בעוד כיוונים: שירות "קאשבק" בדומה לזה שניתן היום ללקוחות אמזון פריים, או, השמשתו לערוץ פרסומי שפונה למאות אלפי משתמשים פעילים שהם גם לקוחות של החברה, ושכבר קיים אצלם חיבור אליה.

נכון להיום אין אף חברת מזון בישראל שהצליחה לבנות מאגר נתונים שכזה, על אף שנראה שבתקופה האחרונה, כשמשבר הקורונה היווה זרז משמעותי לכך, רבות מהן התנסו בכך כשהקימו אתרי סחר למכירה ישירה לצרכנים שמאפשר לרכוש ישירות מהיצרן בלי לעבור דרך הקמעונאי. ביניהן תנובה, קבוצת קוקה קולה ישראל, שסטוביץ, קימברלי קלארק, טמפו ואחרות. מדובר במיזם שבעתיד עשוי לרכז עניין ותשומת לב גם מצד השותפות הבינלאומיות של שטראוס, ביניהן ענקיות מזון בינלאומיות כמו פפסיקו או דנונה.