לאחר שח"כ סמי אבו שחאדה נדבק בקורונה: נדחו הדיונים בכנסת

ח"כ אבו שחאדה מהרשימה המשותפת השתתף במהלך השבוע בכמה ישיבות, פגישות ודיונים בכנסת, וכעת מי שבא עמו במגע נדרש להיכנס לבידוד

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) נדבק בקורונה. הבוקר הודיעו בכנסת בעקבות כך על ביטול וועדות וישיבות והנחו את העובדים שאינם חיוניים שלא להגיע. 

בהודעה שצייץ בטוויטר כתב: "קיבלתי לפני דקות ספורות את תוצאת בדיקת הקורונה שעשיתי היום - התוצאה חיובית. אני פונה לכל מי שהיה בסביבה הקרובה שלי בבקשה להיכנס לבידוד ולערוך בדיקה. אני מבקש מכולם להקפיד על להוראות משרד הבריאות. על כולנו להפנים שהמערכה עדיין לא הסתיימה. הווירוס קיים עדיין בינינו והחזרה כביכול לשגרה עוזרת לוירוס להתפשט בצורה גדולה ומהירה. מאחל המון בריאות לכולנו". 

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ כינס הבוקר ישיבת הערכת מצב של כלל הגורמים המקצועיים בכנסת ובשיתופה של נציגת משרד הבריאות יפית יצחקי, נוכח המצאותו של אבו שחאדה חולה מאומת לנגיף הקורונה. בישיבה הוחלט על תחילתה של חקירה אפידמיולוגית מייידת אשר תכלול שימוש במצלמות הכנסת ובהתחקות אחר כלל המקומות בהם שהה אבו שחאדה. עם קבלת ממצאי החקירה יוחלט על המשך הטיפול.

אבו שחאדה השתתף במהלך השבוע בכמה ישיבות, פגישות ודיונים בכנסת, לרבות ישיבת סיעה של הרשימה המשותפת, ישיבת הוועדה המשותפת לחוץ וביטחון ולוועדת הפנים, מליאת הכנסת ועוד. בוועדות הוצבו מחיצות פלסטיק בין חברי הכנסת, והמליאה סודרה כך שחברי הכנסת ישבו בריחוק זה מזה על פני שתי קומות. 

במקצת הימים האחרונים שהה אבו שחאדה בבידוד בשל הידבקות אחד מאנשי הצוות של המשותפת. הנחיות משרד הבריאות קובעות מפורשות חובת בידוד על מי שבא עמו במגע, אף שבכנסת איפשרו במהלך החודשים האחרונים לחברי כנסת בבידוד להגיע לשם הצבעה תוך הפרדת חבר הכנסת המבודד משאר הנוכחים במליאה.

אם אבו שחאדה הדביק חברי כנסת אחרים, וגם אם לא, בהנחה שעוד לא מעט חברי כנסת יאלצו להיכנס כעת לבידוד, תעמוד סוגיה כבדת משקל בפני בית המחוקקים כיצד להמשיך לפעול ולתפקד. הן במובן המעשי של דיוני ועדות סיעות והמליאה והן במובן העקרוני של חשש לפגיעה בעקרונות דמוקרטיים כאשר מקצת מנבחרי הציבור לא יכולים להשתתף באופן מלא במתרחש בכנסת.