איך משבר הקורונה שינה את עולם הסייבר? הצטרפו לשידור החי

האם תקיפות הסייבר גדלו בחודשים האחרונים, איך סטארט-אפים ישראליים מסוגלים למכור מרחוק, מה ניתן ללמוד ממתקפת הסייבר של איראן בישראל, ואיך אנחנו צריכים להגן על עצמנו? • אימוץ טכנולוגיות: האתגרים הניהוליים

תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס
תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס

משיחות וידאו ועד ההאקר האיראני - איך השפיעה הקורונה על תעשיית הסייבר? האם תשתיות המדינה מוגנות מספיק מפני מתקפות סייבר? תוכנית עבודה, המפגש השמיני, הצטרפו לשידור החי

משבר הקורונה העביר ארגונים רבים לעבוד מרחוק והציף את אחת הבעיות הגדולות של המהפכה הדיגיטלית - מתקפות סייבר ודליפת מידע רגיש. בזמן שענפים רבים נפגעו מהמשבר, תעשיית הסייבר צפויה להרוויח ממנו. כעת מתקיים מפגש מיוחד בנושא במסגרת סדרת המפגשים "תוכנית עבודה": ניהול וטכנולוגיה בעולם של ריחוק חברתי.

המפגש נערך אונליין וכולל שלושה דיונים: הראשון עוסק בהזדמנויות לתעשיית הסייבר. נדבר על המגמות שאנשי סייבר מזהים, על השינויים בתקיפות הסייבר ועל מה מניע ארגון להתגונן מבחינת סייבר ומה האתגרים של ארגונים. נדון גם בשאלה האם האחריות צריכה ליפול על מפתחי האפליקציה שבהן אנחנו משתמשים (למשל אפליקציות לשיחות ועידה) ועוד. בפאנל משתתפים מוטי בנמחוחא, שותף ויועץ בכיר לסייבר בחברת הייעוץ BCG, בעבר סגן מפקד 8200 ומנהל אגף הסייבר של בנק לאומי; דויד ביסמוט, מנכ"ל ITWAY מקבוצת נס, מומחה אבטחה וסייבר; ועו"ד בן חקלאי, יועץ משפטי בחברת מיקרוסופט.

הדיון השני עוסק בשאלה איך מוכרים פתרונות סייבר מרחוק, איך יוצרים אמון עם לקוחות, האם השינויים בפרקטיקות השיווק והמכירה יישארו גם לאחר המשבר ואיפה ההזדמנויות. שני משקיעים - נופר עמיקם מקרן גלילות קפיטל ועופר שרייבר מ-YL Ventures יספרו לנו איך הם סייעו ליזמים לבצע התאמות והאם מעתה ואילך יחשבו אחרת על ההשקעות שלהם בתחום.

הדיון השלישי מתקיים על רקע מתקפות הסייבר בין איראן לישראל שהתקיימו באחרונה, על פי פרסומים זרים. איראן תקפה תשתיות מים בישראל והציפה את השאלה האם תחום התשתיות הקריטיות מספיק מוגן. ננסה להבין מה האתגרים בתחום, מה תקיפה כזאת גורמת לדינמיקה בשוק הגנת הסייבר והאם זה אתי לתקוף תשתיות קריטיות. בדיון משתתפים שירה שמבן, מנכ"לית ומייסדת Persolvo, ובני פורת, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה קלרוטי. לסיכום, מיי (מיטל) ברוקס-קמפלר, מנכ"ל ומייסדת הלנה, תדריך אותנו: מה כל אחד צריך לעשות בבית כדי להגן על המידע שלו טוב יותר.