"אימצתי רעיונות טובים מהקולגות באסיה, שהתחילו את המשבר לפנינו"

אתגר המנכ"ל עם אילן פז, מנכ"ל ברקליס ישראל, על ההתמודדות עם משקיעים שצריכים לקבל החלטה מרחוק, על ההתייעצויות עם קולגות בעולם ועל "שעת הקפה" שעברה לזום • ויש גם טיפ: אחרי מי כדאי לעקוב

אילן פז מנכ"ל ברקליס ישראל / צילום: יוסי זליגר
אילן פז מנכ"ל ברקליס ישראל / צילום: יוסי זליגר

ספר על אתגר משמעותי שהתמודדת איתו באחרונה.
הצורך לעבוד מהבית השפיע עלינו, גם על עבודת הצוות וגם על אופן עשיית העסקים. היו בעיות חיבור מרחוק, אי אפשר היה להיפגש ולא פחות מכך, היו חסרות לעובדים האינטראקציות הלא פורמליות. מבחינה עסקית, העבודה מרחוק הביאה אתגרים לנו וללקוחותינו. חברות רבות מנסות לגייס כסף. המשקיעים רוצים ללחוץ לאנשים את הידיים ולהסתכל להם ב"לבן של העיניים". היום הפגישות כולן דרך וידיאו קונפרנס והמשקיעים צריכים להחליט מרחוק על השקעות גדולות.

כיצד פעלת?
קבענו שיחות כמה פעמים בשבוע בימים ושעות קבועות, על מנת לעדכן את העובדים במה שקורה בארגון העולמי ואיך זה רלוונטי לצוות בישראל, ולשמוע על בעיות. אבל הרעיון המבריק היה של אחד הבכירים, שהציע שנעשה "שעת קפה" בזום, כך שמי שרוצה ייכנס וידבר עם העובדים האחרים בלי הנוכחות של הבוס הגדול. מעבר לכך, אנחנו צריכים לייעץ ללקוחות איך להתאים את עצמם לגיוסי הון בשוק העכשווי - איך להתאים את המצגות ופגישות הווידיאו כך שיהיו אפקטיביות ומשכנעות.

עם מי התייעצת ומה עזר לך להתמודד?
ניהלנו שיחות רבות עם ההנהלה של ברקליס העולמית ויצרנו פורום של מנהלי מדינות. לקחתי רעיונות שהיו למנהלים במקומות אחרים בעולם ושנראו לי מתאימים לנו, וגם תרמתי משלי. כמה מהרעיונות הכי טובים שאימצתי, קיבלתי מהצוותים של ברקליס מאסיה ש"התחילו" את משבר הקורונה כמה שבועות לפנינו.

איך אתה מסכם את מה שלמדת מהאתגר והפתרון?
כשאתה נתקל במצב חדש, אל תתבייש להתייעץ ולשאול הרבה אנשים מה הם היו עושים. קח את הרעיונות שנראים לך מתוך מה שאחרים עשו ומה שעבד אצלם במצבים דומים. אל תסיק שאתה צריך להגיע לכל הפתרונות לבד. למשל, היוזמה שלי לפגישות צוות הרבה יותר תכופות קרתה בגלל טיפ שנתנו לי מנהלי מדינות אחרות. קיבלתי מחמאות על הצעד, והרעיון לא היה מקורי שלי.

יש מנהל/ת שמהווה עבורך השראה?
לא מישהו ספציפי אלא מכלול של מנהלים. שמעתי הרבה המלצות טובות והמלצות פחות טובות בשבועות האחרונים. צריך להקשיב לכולם ולקחת מה שנראה לך מתאים מכל אחד.

ברוכים הבאים למדור הניהול החדש של מגזין G. על המדור הזה עמלנו עוד לפני תקופת הקורונה מתוך מחשבה שהמוסף השבועי של "גלובס" יכול וצריך להוות במה עיתונאית רלוונטית לאוצרות של ידע בתחומי הניהול, ומתוך רצון להציג מגמות עדכניות, כלים חדשניים ומקורות השראה למנהלים בדרגים שונים.

ואז הגיעה הקורונה. ומתוך הכאוס התעסוקתי התחדד עוד יותר הצורך לייצר בית שירכז מגמות ניהוליות שונות ויסייע בקבלת החלטות.

המדור שאותו אתם קוראים כעת הוא הסנונית הראשונה, מעין גרסת בטא שתלך ותתרחב עם הזמן. נשמח לתגובות, הארות והצעות: g@globes.co.il