ה-IPO הטכנולוגית הגדולה ב-2020: זום אינפו נסקה ב-60% בנאסד"ק

חברת המודיעין העסקי זום אינפו שהוקמה על ידי היזם הישראלי יהונתן שטרן צלחה הערב הנפקה ראשונית בנאסד"ק לפי שווי חברה של יותר מ-8 מיליארד דולר

IPO / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
IPO / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ההנפקה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה בוול סטריט ב-2020 בצל הקורונה: חברת המודיעין העסקי זום אינפו (ZoomInfo) צלחה הערב הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסת נאסד"ק, לפי שווי חברה של יותר מ-8 מיליארד דולר.

זום אינפו מכרה 44.5 מיליון מניות במחיר של 21 דולר למניה, מעל היעד של 20-19 דולר למניה. בסך הכל גייסה החברה 935 מיליון דולר. 

החברה שהונפקה הוקמה ב-2007 תחת השם DiscoveryOrg על ידי הנרי שאק האמריקאי. בפברואר 2019 היא רכשה את יריבתה הגדולה זום אינפו - שהוקמה על ידי הישראלי יונתן שטרן. שטרן הקים את זום אינפו ב-2000, גייס עבורה 6 מיליון דולר ומכר את רוב ההחזקות בה ב-2017 לקרן Great Hill לפי שווי של 240 מיליון דולר.

DiscoveryOrg רכשה את מלוא מניותיה של זום אינפו כעבור שנתיים לפי שווי של פי שלושה - 800 מיליון דולר. לאחר הרכישה סברו בחברה שהשם של הנרכשת מוצלח יותר ואימצו אותו.

מנייתה של החברה, שהחלה להיסחר תחת הסימול ZI, נסקה בכ-60% בבורסת נאסד"ק למחיר של 40 דולר למניה. בעבר המשקיעים נטו להתבלבל עם החברה בזו של מניית חברת הטלקום הסינית, זום וידאו טכנולוג'יס שנסחרת תחת הסימול: ZM, מה שאילץ במרץ האחרון את רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לעצור את המסחר בזום טכנולוג'יס.