וריזון מסירה את הפרסום מפייסבוק "עד שיסופק פתרון מתקבל על הדעת"

מדובר בחברה הגדולה ביותר שהסירה פרסום מפייסבוק בעקבות גל המחאה נגד החברה • הסרת הפרסום מגיעה לאחר מכתב שנשלח מהליגה נגד השמצה, ובו נראתה מודעה של וריזון לצד פוסט מחרחר קונספירציות ברשת החברתית

וריזון / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
וריזון / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

ענקית הטלקום וריזון הודיעה ביום חמישי שהיא מסירה את הפרסום שלה מפייסבוק. מדובר בחברה הגדולה ביותר שהסירה את עצמה מפייסבוק בעקבות גל המחאה נגד הטיפול של פייסבוק בדברי שנאה ופייק ניוז ברשת החברתית.

"אנחנו עוצרים את הפרסום שלנו עד שפייסבוק יוכלו לספק פתרון מתקבל על הדעת שיגרום לנו להרגיש בנוח ושיהיה אחיד עם מה שעשינו עם יוטיוב ושותפים אחרים", אמר ג'ון ניטי, בכיר בחברה. 

הסרת הפרסומות נוגעת גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם, כך על פי הדוברת של וריזון. כשנשאלה האם החברה תפסיק גם לשים תוכן אורגני שאינו ממומן, הדוברת סירבה לענות על הנושא. 

הסרת הפרסום מגיעה לאחר מכתב שנשלח מהליגה נגד השמצה, ובו נראתה מודעה של וריזון לצד פוסט מחרחר קונספירציות ברשת החברתית. "מצאנו מודעה  של וריזון ליד וידאו של קבוצת הקונספירציה QAnon, שבו נאמר ש-FEMA מתכנן מלחמת אזרחים באמצעות מחנות ריכוז, ושהארגון כבר מחזיק אמריקאים באזורים מבודדים תחת שמירה צבאית". 

פייסבוק לא הגיבה עדיין על הסרת הפרסום של וריזון. על הסרות פרסום דומות של חברות כגון בן אנד ג'ריס, The North Face ועוד, אמרו בחברה ש"אנחנו מכבדים את ההחלטה של כל מותג וממשיכים בעבודתנו החשובה להסיר דברי שנאה וסיפוק מידע קריטי לציבור. השיחות שלנו עם משווקים וארגוני זכויות אדם הם לגבי איך, יחדיו, נוכל לעשות שינוי לטובה".