4 דברים שאתם צריכים לדעת לפני פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט

הבנקים יפרסמו השבוע דוחות, לצד נטפליקס שנהנתה מההייפ כתוצאה מהסגר שנכפה על הצופים וחברת התעופה דלתא בצל המשבר בענף התעופה • מניות הטכנולוגיה הן אלו שבעיקר מובילות את העליות בוול סטריט • טסלה שועטת קדימה לקראת פרסום הדוחות

מפגינים ושוטרים בוול סטריט, ניו יורק, בתחילת החודש / צילום: JOEL MARKLUND, רויטרס
מפגינים ושוטרים בוול סטריט, ניו יורק, בתחילת החודש / צילום: JOEL MARKLUND, רויטרס

1. עונת הדוחות לרבעון השני של השנה בוול סטריט בצל משבר הקורונה, צפויה להיפתח השבוע עם פרסום תוצאת הבנקים. סיטיגרופ, וולס פארגו וג'י.פי מורגן צפויים לפרסם דוחות ביום שלישי, כאשר מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה, ידווחו ביום חמישי הקרוב.

עיני המשקיעים נשואות לתוצאות באם יהיו מעל או מתחת לתחזיות, כאשר השפעת הקורונה אמורה להיות מורגשת היטב, אם כי המשקיעים ייתנו את תשומת הלב בעיקר לתחזיות שהחברות יפרסמו להמשך בצל חוסר הוודאות כתוצאה מהשלכות הקורונה.

מלבד הבנקים, גם נטפליקס תפרסם השבוע דוחות (ביום רביעי), כאשר מנייתה של החברה נסחרת בשיא כל הזמנים. נטפליקס היא בין המניות שנהנו מהסגר שנכפה בקרב הכלכלות ברחבי העולם. בשבוע שעבר נטפליקס זכתה להעלאת המלצה למניה מצד גולדמן זאקס.

מלבד אלו, חברת התעופה דלתא תפרסם דוחות ביום שלישי לפני המסחר, וזאת בצל המשבר הקשה ששיתק את ענף התעופה, לצד פיטורי עובדים ומקרי מוות בחברה של עשרה עובדים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה.

2. שוקי המניות בארה"ב בשבוע האחרון ממשיכים לטפס, למרות המשך עלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. המסחר בוול סטריט שוב מתאפיין במספר יחסית מועט של המניות שמושכות את המדד למעלה, ובעיקרן - מניות הטכנולוגיה. אמזון, מיקרוסופט, אפל ואלפאבית - ארבעת החברות הללו שווין חצה את רף הטריליון דולר בשבוע שעבר, כאשר אמזון שוברת שיא אחר שיא ומעשירה את הונו של המייסד ג'ף בזוס שהגיע כבר ל-172 מיליארד דולר.

3. טסלה לא עוצרת. מנייתה של חברת הרכב החשמלי רשמה בעשרת ימי המסחר האחרונים זינוק של כ-61%. עם הזינוק שנרשם ביום שישי האחרון, טסלה העפילה לשווי שוק של כ-286 מיליארד דולר, ובכך עקפה את שווי השוק של ג׳נרל מוטורס, פורד, פיאט, דיימלר, BMW, פרארי, הונדה ויונדאי גם יחד. במפולת שנרשמה במרץ האחרון נוכח משבר הקורונה, המניה נסחרה סביב 350 דולר ליחידה. מאז נפתחו המבערים וטסלה נסחרת כיום לפי מחיר של 1,544 דולר למניה אחת. מה שתרם לעליות היה העדכון של החברה כי היא צפויה לספק מסירות של 90 אלף רכבים בסיכום הרבעון השני - הרבה מעל לצפי של האנליסטים למסירה של 70 אלף רכבים. 

בעקבות נתוני המכירות שסיפקה טסלה העלה ג'יי.פי מורגן את מחיר היעד שלו למניית טסלה ב-7.3% ל-295 דולר. עם זאת, גם מחיר היעד החדש נמוך בכ-78% ממחירה של המניה כעת בשוק. טסלה תפרסם דוחות לרבעון השני ב-22 ביולי ובבנק ההשקעות מציינים כי תוצאות החברה עשויות להפתיע לטובה על רקע פריטים חד פעמיים שונים.  

4. פלורידה דיווחה על לפחות 15,299 מקרי קורונה ביממה החולפת. מדובר במספר הנדבקים היומי הגבוה שנמדד בארה"ב מאז התפרצות הקורונה.