גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר TGI: רשת ב׳ עוקפת את גל"צ, ירידה בחשיפה לעיתונות המודפסת

לפי הסקר החצי שנתי הבודק את שיעור החשיפה לעיתונים ולרדיו, הפער בין ישראל היום לידיעות אחרונות מצטמצם, כשבסוף השבוע ידיעות מוביל ● תאגיד השידור מתחזק - בעיקר הודות לכאן רשת ב' ● בתחנות גל"צ נמשכת מגמת הירידה

עיתונים / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עיתונים / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

למרות הקורונה שהכניסה מיליוני ישראלים לסגר בבתים, החשיפה לעיתונות המודפסת ירדה בחצי השנה האחרונה, בהשוואה לחצי שנה שלפניה. נראה כי השהייה בבית שלחה את הישראלים לצרוך יותר מדיה דיגיטלית או טלוויזיונית מה שבא לידי ביטוי בדפוסי צריכת כל המדיות האחרות - בעיקר במהלך השבוע.

בהסתכלות של שנה מול שנה יש ירידה בחשיפה לעיתונות היומית ועליה מסוימת לחשיפה לעיתונות בסופי שבוע, ועליה משמעותית יותר לעיתונות הכלכלית. עם זאת, העליות השנתיות מיוחסות לחצי השנה הראשונה ולא לחציון האחרון.

בחצי השנה הראשונה של השנה (ינואר-יוני) יש ירידה גדולה של העיתונים המובילים לעומת החצי שנה הקודמת (יולי-דצמבר 2019 ) גם בחשיפה לעיתונות היומית, גם בסופי השבוע וגם של העיתונים הכלכליים. הירידה בחשיפה עומדת בממוצע על 15%-18%.

למרות המשאבים הגדולים העומדים לרשות "ישראל היום", ולמרות שהוא עדיין העיתון בעל החשיפה הגבוה ביותר, הפער בינו לבין "ידיעות אחרונות" מצטמצם, ובסוף השבוע "ידיעות אחרונות" אפילו עוקף את "ישראל היום" במונחים של חשיפה.

שיעור החשיפה החציוני 2020

ברמה השנתית, העיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל עם 27.9% חשיפה יומית ביום חול במהלך יולי 2019 - יוני 2020 לעומת 29.4% ביולי 2018 - יוני 2019. מדובר בירידה של כ- 5%.

גם החשיפה היומית ל"ידיעות אחרונות" ירדה, אך היא מתונה יותר בשיעור של כ-2% מ-24.8%, ביום חול ממוצע במהלך יולי 2019 - יוני 2020 ל-25.3% ביולי 2018 - יוני 2019.

בסופ"ש: ידיעות עולה, ישראל היום יורד

בהסתכלות שנתית על עיתוני סוף השבוע, ל"ידיעות אחרונות" עולה החשיפה בכ- 7.7% ולעומתו "ישראל היום" יורד בכ-5%. החשיפה השנתית ל"ידיעות אחרונות" עומדת על 30.6% לעומת 28.4% בתקופה הקודמת, ו"ישראל היום" יורד ל 28.6% מ-30.1% בתקופה קודמת.

בהסתכלות חצי שנתית שני העיתונים רושמים ירידה כמעט זהה באחוזי החשיפה: "ישראל היום" רושם ירידה של 18% ו"ידיעות אחרונות" ירידה של 17%.

בניתוח חצי שנתי, "ידיעות אחרונות" מוביל אך רשם ירידה מובהקת של 11% מ-32.4% ל-28.9%. ב"ישראל היום" נרשמה ירידה מעט יותר גדולה של 13.5% - מ- 30.7% ל-26.6%.

"הארץ" רושם עלייה של 44% בחשיפה השנתית מ- 4.1% ל-5.9%. העלייה יש להניח נובעת בעיקר מכך שמחצית השנה הראשונה אופיינה כשנה פוליטית מאוד ואילו החצי השני שלה היה צבוע בצבעי קורונה שבו ל"הארץ" יש פחות בידול מהמתחרים.

מי בכל זאת הרוויח מהקורונה? 

העיתונות הכלכלית היא היחידה שמרוויחה משנת הבחירות והקורונה, וכל העיתונים בתחום זה רושמים עלייה מסוימת בהסתכלות השנתית. עם זאת בחצי שנה האחרונה לא היטיבה גם עם העיתונות בה כולם רושמים ירידה.

במונחים שנתיים "גלובס" רושם עליה של כ-5% בחשיפה לעיתוני אמצע השבוע ושל 8% בחשיפה למהדורת סוף השבוע. "דה מרקר" רושם עליה של 10% בחשיפה השנתית מ-4.7% ל-5.2% ובחצי השנה האחרונה ירידה של 5.5% יחסית למחצית השנה הראשונה. "כלכליסט" עלה בחשיפה השנתית בכ-7.1% מ- 9.8% ל-10.5% אך רשם ירידה של כ- 20% בהשוואה של המחצית השנייה של השנה לראשונה.

ברדיו: ב׳ עלתה, גל"צ ירדה ו-103 שומרת

שיעור ההאזנה השנתיים לרדיו אינם חושפים את הדרמה שהתחוללה במחצית השנייה של השנה בתקופת משבר הקורונה - כשאנשים היו סגורים בבתים בחלק מהזמן. מאחר וחלק מההאזנה לרדיו נעשה ברכב תקופה זאת פגעה בהאזנה לרדיו - אך מתברר שפחות בשידורי האקטואליה.

הממוצע השנתי לרדיו נותר יציב יחסית בהשוואה לתקופה קודמת - ביום חול ממוצע (יולי 2019 -יוני 2020) 65.7% לעומת 65.8% בתקופה הקודמת (יולי 2018 -יוני 2019).

במונחים שנתיים תחנות הרדיו של כאן מתחזקות על חשבון ההאזנה לתחנות הרדיו האזורי וגלי צה"ל. אם במחצית השנה הקודמת היה שיעור ההאזנה לתחנות כאן נמוך משיעור ההאזנה לגל"צ הרי שבמחצית השנה השנייה הם עברו את המתחרים האחרים - תחנות הרדיו האזוריות וגל"צ.

תחנות כאן רשמו במונחים שנתיים עלייה של כ- 7.5% בשיעור האזנה הכולל מ- 36.2% ל-38.9%. הרדיו האזורי רשם ירידה של כ-9% מ- 33.3% ל-30.4%.

גם תחנות גל"צ רשמו ירידה, אם כי מתונה יותר של כ- 5.2% מ- 41.8% ל-39.6% בתקופה זו בהשוואה ל-41.8% בתקופה קודמת.

גם במונחים חצי שנתיים ניכרת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות כאן כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 39.6% בין ינואר-יוני 2020 בהשוואה ל-38.1% במחצית השנייה לשנת 2019. את עיקר העלייה ניתן לזקוף לזכות זינוק בהאזנה לתחנת הרדיו כאן רשת ב ששיעורי ההאזנה לה קפצו בכ-15% מ-21.4% ל-24.7%.

תחנות אחרות שאינן מזוהות עם אקטואליה ירדו ברובן בהסכלות שנתית אך אחרות כמו מורשת וקול המוסיקה עלו בחצי השנה האחרונה ביחס לשנה הקודמת.

בחודשים האחרונים התחולל ויכוח תקשורתי נרחב סביב הפוליטיזציה שעוברת גלי צה"ל. הנהלת התחנה זכתה לביקורת קשה בעיקר סביב שילובו של הפרשן יעקב ברדוגו שמוביל קו המזוהה מאוד עם תמיכה בראש הממשלה. במבחן התוצאה נראה כי המאזין הישראלי פחות אהב את הטריק: כאן רשת ב' עם תוכניות מאוזנות השומרות על קו עיתונאי "מסורתי" מנצחת את המתחרים בגלי צה"ל כמעט על פני כל היום: הבוקר הזה עם אריה גולן רושם עליה של 24% מול הגל הקודם, קלמו וליברמן רושמים עליה של 21% וסדר יום עם קרן נויבך מזנקים בשיעורי ההאזנה ב-48%. שלי וגואטה מנצחים את וילנסקי וברדוגו בתכנית המשודרת בין חמש לשש.

בתחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י שפ"א נרשמה ירידה של כ- 5.5% בשיעור ההאזנה שעומד בחצי שנה זאת על-29.5% לעומת 31.2% במחצית השנייה לשנת 2019 . במונחים אבסולוטיים של חשיפה שנתית תחנת הרדיו שזוכה לחשיפה הגבוהה ביותר היא אקו 99 שקטנה בחשיפה השנתית בכ-8% אולם פחות מ-103 שהייתה התחנה בעלת החשיפה הגבוה ביותר בשנה שעברה מבין התחנות האזוריות.

103 שמרה על כוחה לעומת החציון הקודם עם חשיפה של כ-8.2%, אך ירדה בכ-18.8% במונחים שנתיים. לעומת גל"צ, בה היא מתחרה בעיקר בגזרת הבוקר, מדובר בחדשות לא רעות בכלל.

** גילוי מלא: עורך מדור "נתח שוק" דוד ורטהיים משדר ברדיו 103.

עוד כתבות

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלו מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

היום ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום היום (ד'), כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

איורים: גיל ג'יבלי

מועדון ה-10 מיליון דולר הישראלי

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעיתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן? מדוע אחר העדיף לקבל הכל במניות? ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים