ברלין: בר בבעלות יהודית הוצת; המשטרה בודקת מניע אנטישמי

על דלת הבר, ששמו Morgen wird besser ("מחר יהיה טוב יותר") נחרט מגן דוד, ואלמונים פרצו את אחד החלונות והשליכו דרכו חומר דליק שגרם לשריפה במקום • בעל הבר הוא יהודי, נולד בישראל, ומתמודד בשנים האחרונות עם התקפות חוזרות ונשנות מצד פעילים ניאו-נאציים

ברלין בצל הקורונה / צילום: Kay Nietfeld/dpa via AP, AP
ברלין בצל הקורונה / צילום: Kay Nietfeld/dpa via AP, AP

בר בבעלות יהודית בברלין הוצת ונשרף בסוף השבוע, והרשויות חוקרות חשד כי ההתקפה בוצעה על ידי פעילים ניאו-נאצים. על דלת הבר, ששמו Morgen wird besser (מחר יהיה טוב יותר) נחרט מגן דוד, ואלמונים פרצו את אחד החלונות והשליכו דרכו חומר דליק שגרם לשריפה במקום. השכנים הזעיקו את מכבי האש סביב השעה שש בבוקר ביום שישי, אך רק היום התפרסמה הידיעה על ההצתה. אף אחד לא נפגע בשריפה.

לפי הדיווחים בתקשורת הברלינאית, שהסיפור עומד בראש סדר היום שלה, בעל הבר הוא יהודי, נולד בישראל, בן 48, ומתמודד בשנים האחרונות עם התקפות חוזרות ונשנות מצד פעילים ניאו-נאציים ברובע ליכטנברג שבמזרח העיר, שנחשב למעוז-יחסי של הימין הקיצוני.

לפי ה"בילד צייטונג" המקומי, בעלי הבאר החזיק בעבר מאפייה בשכונה, עד שפעילים ניאו-נאציים חילקו פלאיירים שקראו להימנע מלקנות אצל יהודים. גם בבאר הנוכחי חווה הבעלים מספר התקפות, האחרונה שבהן כללה ונדילזם והשתוללות בתוך הבר אחרי פריצה אליו, שבסופה גם נלקחה קופת המזומנים. האירוע הקודם אירע ב-2019. המשטרה לא הצליחה למצוא את התוקפים במקרים הקודמים, ומנהלת חקירה כעת.

העיתון המקומי "טאגסשפיגל" דיווח כי בעל הבר סיפר שקיבל שיחה ביום שני שעבר שבוא נאמר לו "אנחנו רוצים שתעזוב". הוא אמר כי הוא חושד בפעילים ניאו-נאציים שביקרו בבאר בעבר. לדבריו הם אמרו לו כי "היהודים הם כמו מקקים". הוא סיפר כי למעשה זו הפעם החמישית שבה העסק שלו מותקף.

כלי התקשורת דיווח כי היום אחר הצהריים מתוכננת הפגנת תמיכה בבאר שהוצת, ופעילים פוליטיים כבר התחייבו לסייע בשיפוצים ולסייע לבעלים.