גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דניה סיבוס ואפריקה מגורים הקפיצו את רווחי לפידות קפיטל ברבעון השני

את החצי הראשון של 2020 סיימה לפידות עם רווח נקי של כ-152 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7.5 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד ● מניית החברה מזנקת ב-11% במחזור גבוה

מניית חברת ההחזקות לפידות קפיטל, הנמצאת בשליטת היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), קפצה בשיעור דו-ספרתי במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חזקות  ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2020. הדוחות הרבעוניים כוללים לראשונה איחוד של תוצאות חברת התשתיות דניה סיבוס ושל חברת הייזום אפריקה מגורים, לאחר השלמת הרכישה של אפריקה השקעות במסגרת הסדר חוב בינואר השנה.

בשורה התחתונה הציגה לפידות רווח נקי של 15.3 מיליון שקל ברבעון השני, קפיצה של 150% לעומת הרווח ברבעון המקביל. בעקבות איחוד תוצאות דניה סיבוס ואפריקה מגורים הכנסות החברה עמדו על כ-1.4 מיליארד שקל ברבעון, לעומת 341 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

את המחצית הראשונה של 2020 סיימה לפידות עם רווח נקי של כ-152 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7.5 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. לרווח העצום במחצית תרם בעיקר "רווח הזדמנותי" של 121 מיליון שקל, שנרשם ברבעון הראשון בגין רכישת השליטה בחברת אפריקה ישראל. רווח הזדמנותי נוצר כתוצאה מפערי שווי בין נכסים שנרכשו לבין התמורה ששולמה בגינם. הכנסות החברה עמדו על כ-2.6 מיליארד שקל, לעומת 703 מיליון שקל בתקופה המקבילה.


זינוק של 102% ברווחי דניה סיבוס

עיקר פעילותה של לפידות, לאחר השלמת עסקת רכישת אפריקה השקעות שבה מחזיקה לפידות ב-80% מההון (ביחד עם אלטשולר שחם גמל ופנסיה המחזיקה ב-20%), הוא בתחומי הקבלנות והתשתיות, באמצעות דניה סיבוס.

החברה עוסקת גם בייזום של פרויקטי נדל"ן למגורים באמצעות אפריקה מגורים, שבה מחזיקה דניה סיבוס ב-56% מההון. בנוסף, לקבוצה פעילות בתחום יבוא ושיווק טלפונים סלולריים ואביזרים נלווים, באמצעות חברת סאני תקשורת, אשר לה זיכיון בלעדי מחברת סמסונג העולמית, וכן פעילות בתחום הסחר, באמצעות קבוצת אלפרוס; לפידות עוסקת גם בקידוחים יבשתיים בישראל.

דניה סיבוס רשמה ברבעון השני רווח נקי של 24.3 מיליון שקל, זינוק של 106% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו עמד הרווח על 11.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2020 נרשמה עלייה של 102% ברווח הנקי בהשוואה למחצית הראשונה של 2019, ל-44.4 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה זינק ב-1.35 מיליארד שקלים מתחילת השנה, ונאמד ב-8.5 מיליארד שקלים נכון לסוף הרבעון השני, בעיקר על רקע גידול הפעילות בתחום הבנייה והתשתיות בישראל.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה לפידות כי דירקטוריון החברה החליט על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בסכום של עד 30 מיליון שקל. כאמור, מניית לפידות הגיבה היום בעלייה חדה והשלימה התקדמות של 90% בשנה האחרונה. שווייה של החברה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.

לוקסנבורג ציין היום, כי "אנחנו מסכמים חציון ראשון עם תוצאות מעולות בכלל הקבוצה ובשני מנועי הצמיחה המהותיים של הקבוצה בפרט, אל מול האתגרים העומדים בפנינו בתקופה מורכבת זאת. רכישת אפריקה השקעות מתחילה להניב פירות, ועל רקע תנופת ההשקעות בתשתיות במדינת ישראל, והביקוש הגובר לבנייה למגורים, אנו מאמינים שאנו נמצאים רק בתחילת הדרך. דניה סיבוס ואפריקה מגורים הן הקטר המניע של שוק הנדל"ן הישראלי, ואני מאמין שבאמצעות ליווי שלנו, לצד המומחיות המקצועית של השתיים בתחומי הקבלנות, התשתיות והבנייה, נוכל להמשיך ולצמוח ברמת הקבוצה".


מכרז ענק של נתיבי איילון

הזינוק במניית לפידות נתמך גם בדיווח שלפיו קבוצת "נתיב לעיר" שבה היא שותפה זכתה במכרז הענקי של חברת נתיבי איילון להקמה ותפעול הנתיב המהיר בין נתניה לראשל"צ בהיקף כספי כולל של 2.5 מיליארד שקל.

נתיב לעיר היא קבוצה משותפת לחברות אלקטרה, דן, אפיקים וכאמור לפידות (25%  כל אחת). האוצר הודיע אתמול כי ועדת המכרזים הבין-משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן בחרה בהצעת הקבוצה במכרז להקמה, תפעול ותחזוקה של נתיב מהיר מנתניה לראשון לציון, עשרה קווי שאטלים חשמליים לאזורי תעסוקה ובילוי בתל אביב ושני מתחמי "חנה וסע" ענקיים בנקודות הקצה.

במכרז השתתפו ארבע קבוצות שהתחרו על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הפרויקט יבוצע בשיטת PPP (שותפות ציבורית-פרטית) למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה. 

הפרויקט החדש אמור לספק בשלב הראשון חנייה לכ-10,000 כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע - בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כעשרה קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו כן יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש החוף ונתיבי איילון, מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה - באורך מצטבר של כ-110 ק''מ.

פרויקט הנתיבים המהירים שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון נועד להקל על עומסי התנועה במטרופולין תל אביב, וזאת באמצעות הוספת נתיבים ייעודיים לאורך נתיבי איילון וכביש 2, המשרתים את חניוני החנה-וסע, ומתן העדפה לתחבורה ציבורית, רכבים פרטיים רבי-תפוסה ומערך היסעים שיופעל במסגרת הפרויקט, המקשרים בין חניוני החנה וסע למרכזי התעסוקה המרכזיים בתל אביב וסביבתה. יתרת קיבולת התנועה בנתיבים המהירים תימכר למשתמשים פרטיים תמורת אגרה. 

עוד כתבות

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?