עיריית אילת מבקשת לאשר מתווה ייחודי לקליטת תיירים

המודל "מגן אילת", מציע להכניס תיירים לעיר בכפוף לממצאי בדיקות קורונה • ראש העיר מאיר יצחק הלוי פנה לראש הממשלה: "העיר לא תוכל לשרוד משבר כלכלי נוסף זאת בשל הישענות כל כלכלת העיר על ענף התיירות"

הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים
הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים

אם אפשר לטוס ליוון למה אי אפשר לנפוש באילת? זו נקודת המוצא של המלונאים ושל ראש העיר אילת, שזועקים לאפשר יישום מתווה ייחודי לקליטת תיירים בעיר המרוחקת. המודל "מגן אילת" מציע להכניס ישראלים לעיר באופן שבו הם נכנסים למדינות אחרות, כלומר בכפוף לממצאי בדיקות קורונה.

במכתב ששלח ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו, שנסע לחתימת ההסכם עם איחוד האמירויות בוושינגטון, הוא מזכיר את המכה הקשה שספגה העיר אילת בסגר הראשון. "העיר לא תוכל לשרוד משבר כלכלי נוסף זאת בשל הישענות כל כלכלת העיר על ענף התיירות", יצחק הלוי מפרט כי גם אחרי שאילת חזרה לפעילות ונהנתה מתפוסות גבוהות ביולי-אוגוסט עדיין יש 10 אלף מובטלים או עובדים שהוצאו לחל"ת המבטאים 30% אבטלה בעיר. "קרוב ל-900 מתוך 6,700 עסקים בעיר לא נפתחו ורובם לא יחזרו לפעול. סגר נוסף עלול להביא את שיעורי האבטלה באילת לשיא של 70% ולהפוך אותה ל'קפסולת אבטלה'. סגר יביא לאובדן תוצרת של יותר ממיליארד שקל בחודש אחד".

התכנית מגן אילת מגדירה את אילת כעיר ירוקה (על פי תוכנית הרמזור). עקרונות התוכנית נשענים על בדיקות שיבוצעו באופן שוטף לעובדי הענף באמצעות טכניקת הפולינג (איגום של מספר בדיקות יחד) ובדיקות שיבוצעו לאורחים. לפי התוכנית, עיריית אילת תציב 6-8 תחנות לבדיקות מהירות לבאים ברכב. הטסים לעומתם ייבדקו עוד בנתב"ג, לפני המראה לאילת. האורחים יתבקשו למסור את ממצאי הבדיקה במחסום שיוצב בכניסה לעיר. הבדיקות יכולות להיעשות בפורמט של בדיקות מהירות (דוגמת בדיקת ינשוף של טרה גרופ) - ונבדק שיימצא חיובי יחויב לעבור בדיקת PCR בבית החולים יוספטל בעיר. אורחים שיתבררו כחולים ישלחו לבידוד. הנכנסים לעיר יוכלו גם להציג בדיקה שנעשתה עד 48 שעות לפני ההגעה לעיר ולא יצטרכו לעבור בדיקה נוספת. ההנחה היא שיבוצעו 3,000 בדיקות בכל יום מתוכם כ-2% עשויים להימצא כחיוביים, כלומר כ-60 איש.