מתכננים לברוח לחו"ל לפני הסגר? רשימת המדינות הירוקות מצטמצמת

משרד הבריאות מעדכן כי קרואטיה והונגריה הוצאו מרשימת המדינות הירוקות והפכו למדינות אדומות • ישראלים שיחזרו מקרואטיה ומהונגריה יידרשו להיכנס ל-14 ימי בידוד

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

משרד הבריאות מעדכן כי קרואטיה והונגריה הוצאו מרשימת המדינות הירוקות והפכו למדינות אדומות. המשמעות היא שישראלים שיחזרו מקרואטיה ומהונגריה יידרשו להיכנס ל-14 ימי בידוד. כיום קרואטיה נכללת ברשימת המדינות הירוקות מהן אין צורך בבידוד והנכנסים אליהן לא נדרשים לבידוד.

שרון עידן, כתב "כאן 11" שחשף את השינוי, דיווח כי המשמעות היא שמרגע ההודעה ניתנת התרעה של ארבעה ימים שבמהלכם יוכלו התיירים הישראלים לשוב לארץ ללא חובת בידוד.

מבחינת התיירים הישראלים שתכננו לצאת מהארץ לפני הסגר מדובר בבשורה מאכזבת, ישראלים שרכשו כרטיסי טיסה לקרואטיה יצטרכו לקחת בחשבון שהטיסה עשויה להתבטל. במידה ולא, הם לא יוכלו לקבל זיכוי על המחיר ששילמו.

יצוין כי מדובר בהחלטה של משרד הבריאות כך שנכון לעכשיו ישראלים שנוחתים בקרואטיה לא יידרשו בבידוד שם.

כעת בפני הישראלים נותרו שתי מדינות אליהן אני יכולים לטוס בלי בידוד בהלוך ובחזור והן יוון ובולגריה. בכל מקרה לשתי המדינות הללו נדרשים הישראלים להציג בדיקות קורונה שנעשו לפני הטיסה. במשך ימי הסגר ימשיך נתב"ג לפעול בהתאם ללו"ז הטיסות הקיים, כלומר בלי להוסיף יעדים שלא היו בתכנון עד כה. כדי להצדיק את היציאה מטווח של 500 מטרים יידרשו הנוסעים להציג כרטיס טיסה עדכני (בטווח של 4 שעות לפני הטיסה).