מספר המתים מנגיף הקורונה בעולם חצה את רף המיליון

כמחצית מכלל המתים מגיעים מארבע מדינות - ארצות הברית, ברזיל, הודו ומקסיקו • אירופה הפכה למוקד השני של המגפה אחרי סין, ומספר מדינות שנפגעו קשה בשלב מוקדם - כמו צרפת, ספרד ובריטניה - נאבקות כעת במטרה להתמודד עם גל שני

בדיקת קורונה במרכז ממשלתי בעיר היידראבאו, בהודו / צילום: Mahesh Kumar A., AP
בדיקת קורונה במרכז ממשלתי בעיר היידראבאו, בהודו / צילום: Mahesh Kumar A., AP

תשעה חודשים לאחר שפרץ, מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה את רף המיליון. זאת על פי נתונים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. ארבע מדינות אחראיות על כמחצית מכלל המתים, לפי הנתונים המדווחים - ארצות הברית, ברזיל, הודו ומקסיקו.

ארה"ב הגיעה בשבוע שעבר ללמעלה מ-200,000 מתים, ולמעלה מ-7 מיליון נדבקים, יותר מכל מדינה אחרת על פני כדור הארץ. על פי ג'ונס הופקינס, נגיף הקורונה שהוכרז כמגפה עולמית לפני למעלה מחצי שנה, היכה כמעט בכל מדינה ברחבי העולם, ופגע בכלכלה העולמית, תוך כדי שגרם למיליוני מובטלים, סגירת עסקים והשבתת מערכות חינוך.

ברזיל היא המדינה עם מספר המתים הגבוה בעולם לאחר ארה"ב, עם יותר מ-141,000 מתים מהמגפה.

הודו דיווחה על למעלה מ-6 מיליון חולים עד כה, מה שהופך אותה למדינה השנייה שנפגעה הכי קשה בעולם אחרי ארה"ב. מספר המקרים המדווחים גדל בהתמדה מאז חודש מרץ, והיא הוסיפה 4 מיליון נוספים נדבקים בתוך חודשיים בלבד - מיולי עד עתה.

על פי משרד הבריאות בהודו, למעלה מ-95,000 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף. עם זאת, מדענים בהודו מזהירים כי המספרים אינם נכונים ומטעים. במקסיקו, 76,000 איש קיפחו את חייהם.

יותר מ-33 מיליון מקרים דווחו ברחבי העולם, והתפרצויות ממשיכות לפגוע במדינות רבות.

אירופה, שהפכה למוקד השני של הנגיף אחרי סין, הטילה בתקופת ההתפרצות הראשונה שורת מגבלות על תנועות האנשים, במטרה לרסן את התפשטותו. בעוד שהצעדים זכו להצלחה מסוימת, מספר מדינות שנפגעו קשה בשלב מוקדם - כמו צרפת, ספרד ובריטניה - נאבקות כעת במטרה להתמודד עם גל שני.

עד כה, שיעורי התמותה בגל השני באירופה עדיין נמוכים מהשיא שהתקיים באפריל. מומחים מזהירים, עם זאת, מפני השלכות המגפה בחורף הקרוב.