משרד התקשורת מוציא תדרים נוספים לטובת המפעילים הסלולריים

במשרד מעריכים שחלק מהתדרים שיוצעו אינם מחייבים מכרז וניתן להקצותם לשימוש חופשי למפעילים היות והם אינם במחסור

יועז הנדל / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

שר התקשורת חתם היום (ה') על כתב מינוי המאריך את עבודת ועדת המכרזים של תדרי דור 5. כפי שנחשף ב"גלובס" המשרד מתכוון להקצות תדרים בתחום הגלים המילימטריים, אך בנוסף מודיע היום המשרד כי ועדת המכרזים תקצה תדרים גם בתחום ה-2.1 ג'יגה הרץ וכנ"ל גם בתחום שנקרא הג'יגה הראשון שהוא תחום מבוקש מאוד בעולם הסלולר ויהיה מעניין לראות האם יהיה לו ביקוש בעקבות מכרז הדור החמישי האחרון.

במסגרת ההקצאות החדשות מבקש משרד התקשורת לקדם טכנולוגיות חדשות ולאפשר ליותר שחקנים לקחת חלק בתחומי נישה שונים. התדרים שהוחלט להקצות מתחומים שונים עשויים להתאים למפעילים שונים ולכן ספק אם תהיה להם את אותה השפעה שהייתה למכרז הדור החמישי האחרון שבו הוקצו תדרים שהיו קריטיים למפעילים להפעלת רשת הדור החמישי בשלביה הראשונים.

תחום התדרים שהמשרד יקצה בג'יגה הראשון הוא 694-960 מגה הרץ ונקרא בעגה הפופולרית תחום ה-800 מגה הרץ. תחום נוסף הוא תחום ה-2.1 ג'יגה הרץ, שאלו תדרים שבעבר היו בשימוש גולן טלקום בדור הרביעי והוחזרו למשרד התקשורת בטענה שהם סובלים מהפרעות מהרשות הפלסטינית. תדרים אלה יוקצו מחדש וחשוב כאן להזכיר שהמשרד מחזיק בחוות דעת שאומרת שניתן להתגבר על ההפרעות והתדרים כשירים לשימוש מסחרי.

תחום נוסף שיוקצה הוא תחום הגלים המילימטריים 24-27.25 ג'יגה הרץ, שהוא תחום שבעולם מפעילים משתמשים בו גם לדור החמישי וגם לטובת רשתות נייחות אלחוטיות. לא ברור מדוע המשרד רוצה לקיים מכרז על תדרים אלה היות ויש כמות אדירה של תדרים פנויים בתחום זה ולא צפוי מחסור ולכן סביר להניח שמדובר בהתעקשות של משרד האוצר שלא יאפשר הקצאה שלהם ללא מכרז.

שר התקשורת, יועז הנדל אמר:"אנחנו ממשיכים לדחוף קדימה ולהגביר את קצב פיתוח תשתיות התקשורת על מנת להציב את ישראל כמובילה עולמית בטכנולוגיית הדור ה-5, בחדשנות ובפיתוח יישומים מתקדמים ולהביא לכך שנהנה מתקשורת סלולרית אולטרה מהירה".