גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פגישת תכנון פנסיוני – מדוע היא מהותית לנו ועד כמה היא יכולה לשדרג את החיסכון לעת פרישה?

לפגישה עם מתכנן פנסיוני יש חשיבות רבה ● היא עשויה לא אחת להשפיע על הסכום שנחסך לנו לימי הפנסיה, ואף לוודא שאנו מוגנים באמצעות הכיסויים הביטוחיים המתאימים

תכנון פנסיוני עשוי לשדרג את החיסכון / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תכנון פנסיוני עשוי לשדרג את החיסכון / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף מנורה מבטחים

מאז שהקורונה נכנסה לחיינו אנחנו מוצפים בהצעות ובמדריכים לניהול נכון יותר של משק הבית: איך מקטינים הוצאות, כיצד ניתן להגדיל הכנסות, ועוד.

מרבית המדריכים הללו מתאימים לניהול התזרים החודשי שלנו - משימה חשובה בהחלט. אולם אסור לנו לשכוח החלטה כלכלית חשובה נוספת ומהותית לחיינו, והיא ניהול החסכונות הפנסיוניים שלנו; אותו נושא מרוחק, שאנו כה נרתעים מפניו.

מתברר שניתן לשדרג את החיסכון הפנסיוני. זה לא עולה כסף וגם לא מצריך מאיתנו הרבה משאבים. פגישה הנמשכת פחות משעה עם בעל רישיון, מתכנן פנסיוני או סוכן ביטוח, יכולה לייצר לנו שקט לשנים ארוכות, לחסוך לנו כסף לפרישה ולוודא שאנחנו מוגנים באמצעות הכיסויים הביטוחיים המתאימים לנו.

יתרה מכך, לפגישת התכנון הפנסיוני יש חשיבות אדירה בהגדלת המודעות לחיסכון הפנסיוני, תהליך שאנחנו מכנים בשם "חינוך לפנסיה". ככל שהלקוח יידע יותר, הוא יוכל למקסם ולהתאים את הפנסיה שלו לצרכיו.

איתי יעקב, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל, מסביר כי פגישת התכנון הפנסיוני היא בגדר כמעט הכרח בעת בניית תיק פנסיוני ללקוח: "פגישת התכנון הפנסיוני עושה פלאים מבחינה כלכלית. המתכננים הפנסיוניים שלנו וסוכני הביטוח של החברה ערכו השנה כבר מעל 200,000 פגישות. השורה התחתונה של הפגישה היא שרוב הלקוחות חסכו בזכותה כסף, ולא מעט. אנחנו במנורה מבטחים שמים דגש ניכר על קיום פגישות תכנון פנסיוני, שכן במסגרתן בונים לכל לקוח כיסוי ביטוחי בקרן הפנסיה, בהתאם לצרכיו האישיים ולמסגרת התקציב, וכך כאמור חוסכים לו הרבה מאוד כסף במהלך החיים.

"החיסכון הטריוויאלי הוא בדמי ניהול", ממשיך ומסביר יעקב, "אך גם לקוחות שמשלמים דמי ניהול נמוכים בשל הסדר מעסיק שיש להם, או מאחר שצורפו לקרנות ברירת מחדל, יכולים לחסוך כסף עם שינוי מבנה דמי הניהול בהתאם למאפייני השכר והצבירות שלהם בקרן".

בהקשר לכך אומר יעקב כי "מלבד דמי הניהול ישנם אלמנטים ביטוחיים נוספים שיכולים להשפיע על החיסכון. כך למשל, לקוחות רווקים שמשלמים כיסויים מיותרים יכולים לחסוך לא מעט; או גרושים וגרושות שמשלמים כיסויים לשאירים שלא בטוח שהם נדרשים להם במצב המשפחתי המעודכן; כמו גם עובדים שיש להם רכיבי ביטוח חיצוניים לקרן הפנסיה, ונכון לייצר עבורם מסלול שיעניק להם סכום גבוה יותר בצבירה, ועוד. כל אלו עשויים להגדיל את החיסכון לפנסיה באלפי שקלים, ובמקרים מסוימים אפילו יותר מכך".

איתי יעקב, משנה למנכ"ל ומנהל אגף מוצרים ופיתוח ,מנורה מבטחים / צילום: יעל צור

כמו כן, הוא מדגיש כי "ניהול חיסכון פנסיוני באופן אוטומטי - ללא בחינה שלו בצמתי החלטה מהותיים כמו שינוי מצב משפחתי או כניסה למקום עבודה חדש - עלול לפגוע באופן משמעותי הן בכיסויים הביטוחיים והן בסכום הכספים אותם נצבור לגיל פרישה; ופשוט יכול לגרום נזק כלכלי גדול לחוסכים לפנסיה".  

לפרטים על פגישת תכנון פנסיוני במנורה מבטחים הקליקו כאן>>

הוא גם מפנה זרקור לעוד כמה פרמטרים שיש להביא בחשבון בעת הבחירה בקרן פנסיה:

1. "קיום פגישת התכנון הפנסיוני בכל פלטפורמה"

"יש חשיבות עצומה לפגישה עם איש מקצוע, גם באמצעים דיגיטליים כמו זום", אומר איתי יעקב. "אני מעריך כי פגישות דיגיטליות יהפכו להיות חלק אינטגרלי מהליך הצטרפות הלקוחות לקרן הפנסיה. בנוסף, ההליך הדיגיטלי ילך ויתפוס חלק משמעותי בתהליך בחירת מוצר פנסיוני. אין סיבה שבכניסה למקום עבודה חדש לא יוצג לעובד פירוט המוצר הקיים עבורו כיום באופן דיגיטלי, וזאת לשם בחינת המשכיות פנסיונית ביטוחית".

2. "איתנות פיננסית בקרן פנסיה היא דבר הכרחי"

"החיסכון הפנסיוני הוא מוצר שנרכש היום ומלווה אותנו בצמתים החשובים של החיים ממועד הרכישה לאורך עשרות שנים. מעבר לייעוד הטריוויאלי של קבלת פנסיה חודשית באמצעותו, הוא נועד לטפל במצבים מורכבים ובנקודות כואבות כגון מחלות או פטירה.

"בצמתים הללו", מסביר יעקב, "שמתרחשים לפתע וללא תכנון מוקדם, אנחנו ובני משפחתנו צריכים להיות בטוחים שאנו נמצאים בידיים מהימנות ויציבות ושהשיקולים שמנחים את מי שמטפל בנו אינם מותנים בחישובי רווחיות לטווח קצר, חשש מיציבות וכדומה.

פגישת תכנון פנסיונית תקופתית מתאימה את החיסכון לצרכים אישיים ומשפחתיים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

"מנורה מבטחים, המחזיקה במלוא הבעלות על קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מנורה מבטחים פנסיה - היא החברה בעלת הוותק והניסיון הגדול ביותר בניהול קצבאות בתחום הפנסיה בישראל, ומשלמת קצבאות פנסיה ליותר מ-30,000 מקבלי קצבה.

"כל אלה מחזקים את העובדה כי ברגעי משבר אמיתיים, בריאותיים או משפחתיים, קרן פנסיה שתנוהל על ידי חברה בעלת איתנות פיננסית תעניק לי את הוודאות שמי שבחרתי בו יהיה שם לצידי באופן נגיש, זמין, נוח ועם יכולות כלכליות ושירותיות לספק לי את הסיוע הנדרש".

3. "הבחירה בקרן פנסיה מתאימה מייצרת עבור העובד ערך כספי"

"הדבר החשוב ביותר הוא ההבנה שקרן פנסיה צריך לבחור, כי הבחירה עצמה מייצרת עבור העובד ובני משפחתו ערך כספי מהותי", אומר יעקב. "בעת הבחירה צריך לבדוק, כאמור, את איתנות החברה המנהלת את קרן הפנסיה ואת היכולות שלה לעמוד לצד הלקוח כשהוא יצטרך אותה לאורך עשרות שנים; צריך לבדוק מה הפרופיל של עמיתי הקרן, מה השכר המובטח שם ומה המגמה שלו.

שימו לב לשינויים בחיים ואל תתנו לפנסיה להתנהל על טייס אוטומטי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

"כמו כן, יש לתת את הדעת לשירות הניתן לעמיתי הקרן - אילו פעולות הם יכולים לעשות באופן דיגיטלי ועצמאי; להתייחס למגוון מסלולי ההשקעה ומה נכון עבור העמית, לאחר ניתוח נתוני התשואות; וכן לבחון את שיעור דמי הניהול ואת הגמישות של הקרן בנושא, וכמובן את היכולת שלה לספק את פגישת התכנון הפנסיוני כשנדרשת אחת כזו, ללא עלות".

4. "רכישת מוצרי ביטוח ופנסיה במקום אחד יכולה לספק יתרון בנושאי שירות ונגישות"

לדברי יעקב, "ראשית כדאי ונכון לרכוש את המוצר המתאים לכם ביותר לאחר בחינה של בעל רישיון. בעת הבחירה צריך לבחון בין היתר נושאי שירות ונגישות. האתר של מנורה מבטחים מאפשר למי שרוכש מוצרים אצלנו לצפות בכל התיק הביטוחי והפנסיוני בצורה מרוכזת וידידותית למשתמש. לאלמנט השירות והנגישות יש ערך מהותי ביכולת לקבל החלטות נכונות. בנוסף, יש ערך מקצועי רב בבחירת בית אחד לריכוז המוצרים, בוודאי אלו שמשלימים אחד את השני - כדוגמת מטרייה ביטוחית שמשלימה את הכיסויים הביטוחיים הבסיסיים בקרן הפנסיה; וכמו כן מעניקה אפשרות לרכישת ביטוחי חיים, גם בסכומים לא גבוהים, לתשלום להוצאות חד-פעמיות במקרה מוות".

הוא מוסיף כי "במנורה מבטחים מבינים את החשיבות של נושא זה, ולכן מעטפת התכנון הפנסיוני שלנו כוללת התאמת מוצרים אישית וייחודית, המורכבת ממגוון מוצרים משלימים בעלי כיסויים ביטוחיים, לצד קיום פגישות אישיות של העובדים עם מתכנן פנסיוני".

בשורה התחתונה, אל לנו להזניח את הטיפול בקרן הפנסיה שלנו ולהשאיר אותה על טייס אוטומטי - מכיוון שזו אחת ההחלטות החשובות בחיים. שימו לב לתנאים, לשירות, לחוסן הפיננסי של הקרן; הקדישו זמן לפגישה עם מתכנן פנסיוני אחת לתקופה ובעקבות שינויים בחיים. וזכרו תמיד: מפגש כזה אינו דורש מכם זמן רב ועשוי לסייע לכם למקסם את החיסכון לשנות הפרישה.

לפרטים על פגישת תכנון פנסיוני במנורה מבטחים הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק כי גם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על מנת לפעול

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים