עיר סינית תבדוק את 9 מיליון תושביה לקורונה בעקבות הדבקויות חדשות

12 נדבקים בעיר הקיט הסינית הידועה קינגדאו הם ההתפרצות המשמעותית ביותר מזה חודשים

תושבי קינגדאו בסין משתמשים ברובוט חיטוי / צילום: Li Ziheng/Xinhu, AP
תושבי קינגדאו בסין משתמשים ברובוט חיטוי / צילום: Li Ziheng/Xinhu, AP

עיר החוף הסינית קינגדאו תבדוק את כל 9 מיליון תושביה ויותר לקורונה, מסרו הרשויות, לאחר גילוי תריסר מקרים חדשים שקשורים לבית חולים מקומי - ההתפרצות המשמעותית ביותר בסין מזה כמה חודשים.

ממוני בריאות מקומיים מסרו אתמול שהם גילו תשעה מקרי קורונה חדשים שקשורים לבית החולים קינגדאו לחולי חזה, שמיועעד לחולי קורונה שנדבקו בחו"ל. לפני כן התגלו בסוף השבוע עדו שלושה נדבקים שקשורים לבית החולים, זמן קצר לאחר שסין סיימה לחגוג את היום הלאומי שלה, חג שנמשך שמונה ימים.

במדיה החברתית בסין נפוצו אתמול חששות מכך שמבקרים בעיר לקחו איתם את הנגיף לבתיהם. קינגדאו היא עיר תיירות פופולרית שידועה בחופי הים ובבירה שלה. בעיר ביקרו 4.4 מיליוני סינים לרגל היום הלאומי, לפי נתונים ממשלתיים.

280 אלף כבר נבדקו

הרשויות בקינגדאו מסרו אתמול (ב') שנבדקו כבר כ-280,000 אנשים שהיו אולי במגע עם הנדבקים עד הצהריים, והכוונה היא לבדוק כל תושב בעיר בתוך חמישה ימים.

הרשויות בסין נשארו בכוננות גבוהה לכל התפרצות מחודשת של המחלה, למרות שהמגפה כבר הודברה כמעט במדינה. אתמול שיגרה ועדת הבריאות הלאומית הסינית צוות עבודה לקינגדאו כדי לסייע במאמצי מניעת המגפה, דיווחה הטלוויזיה הממלכתיתה המרכזית. כמה ערים המליצו לתושביהל להימנע מנסיעות לקינגדאו וקראו לתושבים שביקרו בה לדווח לרשויות ולהיבדק מיד.

כאשר מספרי המקרים החדשים בארה"ב ובאירופה נמדדים בעשרות אלפים, בסין הם באזור הדו-ספרתי הנמוך, וכמעט כל ההידבקויות מיובאות על ידי מבקרים מחו"ל. אלו שמגיעים ונמצאים חיובים בבדיקות נשלחים מיד לבידוד קפדני. האמצעים הללו עזרו לכלכלת סין להתאושש מהר יותר מרוב יריבותיה, והרשויות להוטות למנוע גל שני של הידבקויות שעלול להוריד את הכלכלה מהפסים.

רשויות הבריאות הגיבו להתפרצויות מקומיות בהכנסת ערים ל"מצב מלחמה". ביוני, לדוגמה, כשהתגלו בבייג'ינג כמה מקרים היו קשורים לשוק המזון שינפאדי, העיר הטילה הגבלות נסיעה, סגרה מתחמי מגורים סמוכים לשוק, וגייסה ועדי שכונות לבדיקות חום ואכיפת הסגר. תגובות דומות היו אחרי גילוי אשכולות של הידבקויות בצפון-מזרח המדינה, בצפון-המערב הרחוק ובווהאן, העיר המרכזית שבה החלה המגפה.

עדיין לא סגר מלא

הרשויות עדין לא הטילו על קינגדאו סגר מלא, אלא רק סגר מקומי על בית החולים לקורונה, Qingdao Chest Hospital, ועל השכונות שבהן התגוררו המקרים החדשים.

העיר, שבה שוכן מפעל הבירה הידוע ביותר בסין, קיימה כמתוכנן את פסטיבל הבירה השנתי שלה שנמשך שלושה שבועות באוגוסט, אם כי המארגנים חייבו את המשתתפים לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי. לא היו דיוחים על מקרי קורונה בפסטיבל, שמשך יותר מ-1.2 מיליוני מבקרים, לפי סוכנות הידיעות הרשמית שינהואה.

יריד מסחרי שהיה אמור להיפתח מאוחר יותר החודש נדחה כדי לסייע למאמצי המניעה, לפי התקשורת הממלכתית.

קינגדאו לא סבלה התפרצות גדולה במהלך המגפה: סך המקרים המאומתים הגיע ל-65 עם מקרה מוות אחד, לפי נתונים רשמיים נכון ליום ראשון.

רשויות מקומיות בעירם מרוחקות כמו טונגליאו, במונגוליה הסינית במרחק 1,200 ק"מ מקינגדאו, פרסמו הודעות שקראו לתושביהן לשמור על ערנות מפני המחלה.