גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טעינה אלחוטית מגרמניה: החברה שרוצה לטעום מההצלחה של מניית אלקטריאון

איי.סי.בי מבקשת למזג לתוכה את חברת מגמנט העוסקת "במחקר ופיתוח של טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים מסוגים שונים"

מגמנט. טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים / צילום: מצגת החברה
מגמנט. טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים / צילום: מצגת החברה

על רקע נסיקתה המתמשכת של מניית חברת "הכביש החכם" אלקטריאון (זינוק של קרוב ל-340% מתחילת השנה), המובילה אותה לשווי מרשים של כ-3 מיליארד שקל, גם החברה הציבורית איי.סי.בי , המשקיעה בחברות ביומד ומצבה הפיננסי מאתגר, מבקשת להיכנס לתחום.

איי.סי.בי (ישראל סין ביוטכנולוגיה), הנמצאת בשליטה סינית, עדכנה על התקשרות בהסכם הלוואת גישור של עד 1 מיליון שקל לחברת הסטארט-אפ מגמנט (MAGMENT) מגרמניה, העוסקת בטעינה אלחוטית של מכוניות. זאת אחרי שהצדדים חתמו באחרונה על מזכר הבנות לא מחייב לצורך מיזוגה של מגמנט לאיי.סי.בי.

במקביל להלוואת הגיש ור, איי.סי.בי חתמה על הסכם להקצאת כ-2.5% ממניותיה למשקיע שאינו קשור אליה, שישקיע במניות המוקצות סכום דומה להלוואה המוענקת לחברת הכביש החכם הגרמנית (כ-1 מיליון שקל), לפי מחיר מניה של 1.1 שקלים - נמוך בכ-8% משווי השוק הנוכחי שלה.

מגמנט, לפי איי.סי.בי, "עוסקת במחקר ופיתוח של טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים מסוגים שונים, לרבות מכוניות, קטנועים, אוטובוסים, רכבות תוך עירוניות, מלגזות וכד'".

החברה הגרמנית נוסדה בשנת 2015 על-ידי מאורציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה - "שני מומחים בעלי שם במגנטיקה וחומרים", שעבדו במשך שנים רבות בתאגיד סימנס. כיום היא מעסיקה 12 עובדים, ועד כה הושקעו בה כ-600 אלף אירו.

הסכם המיזוג בין הצד דים קובע כי פעילותה של מגמנט תמוזג לתוך איי.סי.בי, ולבעליה יוקצו כ-65% ממניותיה של איי.סי.בי. השלמת העסקה דורשת התקיימות כמה תנאים.

באיי.סי.בי מסבירים כי "למגמנט מספר פטנטים רשומים אשר המרכזי בהם הינו בתחום רכיבי בטון בעלי תכונות מגנטיות", וכי "שילוב הבטון הייחודי עם סלילים שמפותחים על-ידי מגמנט, יאפשרו השגת נצילות שידור אנרגיה גבוהה והעברת כמות אנרגיה בנפחים שיאפשרו טעינה של כלי רכב כבדים, דוגמת אוטובוסים חשמליים".

כן מוסיפים באיי.סי.בי, כי "יישומים נוספים של הטכנולוגיה צפויים להיות טעינת כלי רכב חשמליים זעירים - קורקינטים וקטנועים, טעינה של מלגזות וציוד גרירה במתקנים לוגיסטיים, טעינה של רחפנים ושל כלים אוטונומיים".

הפסדים והערת "עסק חי"

להודעתה הראשונה של איי.סי.בי בנושא, מהשבועות האחרונים, הגיבה מנייתה בקפיצה של כ-20%, אולם מחקה את העליות מאז. מתחילת השנה מציגה המניה נסיקה של יותר מ-70% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-45 מיליון שקל.

כיום עיקר השקעותיה של איי.סי.בי מתמקדות "בחברות טכנולוגיה הפועלות בתחום הרפואי, בעלות טכנולוגיות מתקדמות, בדגש על חברות בעלות פוטנציאל שוק משמעותי בסין", וכן היא עוסקת בפיתוח ומכירת טכנולוגיה ומוצרים לאבחון מחלות לב איסכמיות (ירידה באספקת הדם ללב).

בשלוש וחצי השנים האחרונות (2017 עד מחצית 2020) הפסדי החברה, שבשליטת היו"ר צינגשי חואנג, מצטברים לכ-17 מיליון שקל. בדוחותיה הכספיים האחרונים לסיכום המחצית הראשונה של השנה, אותם המשיכה ללוות הערת "עסק חי" מצד רואי החשבון, הציגה איי.סי.בי 10 חברות בפורטפוליו שלה.

רואי החשבון הפנו את תשומת לב המשקיעים בין היתר ליתרת הפסדים צבורים של קרוב ל-90 מיליון שקל, ולתחזיות תזרימי מזומנים ותקבולים צפויים מהכנסות ומענקים, אשר "צפויים שלא להספיק לקבוצה כדי לעמוד בהתחייבויותיה להשקעה בחברות פורטפוליו וכן להמשיך ולפעול במתכונת הפעילות הנוכחית", וזאת "ללא קבלת מימון משמעותי".

כאמור, צירופה המתוכנן של מגמנט לבורסה המקומית מגיע נוכח הביצועים המרשימים שמציגה מניית אלקטריאון. ככל הידוע, בעליה של מגמנט ראו את נסיקת המניה של אלקטריאון (שטרם רשמה הכנסות מפעילותה) ומבקשים ליהנות גם הם מהפופולריות שלה בבורסת ת"א.

בימים האחרונים עדכנה אלקטריאון, העוסקת בפיתוח והתקנת כביש חשמלי חכם באמצעות התקנת סלילים בכביש, כי סיימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינמית בשבדיה.  מניית אלקטריאון היא  אחת הלוהטות בבורסה זה תקופה ארוכה, ובשנתיים האחרונות השלימה זינוק של כ-1,400%. שוויה הנוכחי הכניס את אלקטריאון נטולת ההכנסות להיסחר במדד ת"א 90, ומעמיד אותה בשווי דומה לחברות ענק מבוססות דוגמת אלטשולר שחם גמל, אפי נכסים, מנורה מבטחים, החברה לישראל ועוד.

פעילות אגרו-פודטק בדרך לאינפימר

חברה קטנה נוספת שמצבה הפיננסי מאתגר (ללא הכנסות משמעותיות ועם הערת "עסק חי" בדוחות), ומבקשת ליהנות מטרנד השקעות הצובר פופולריות היא אינפימר, העוסקת במיחזור אשפה עירונית לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק. החברה עדכנה כי חתמה על מזכר הבנות מחייב לרכישת חברה הפועלת בתחום האגרו-פודטק כנגד הקצאת 74% ממניותיה.

מדובר בחברת פיוצ'ר קרופס (Future Crops), העוסקת "בתחום החקלאות הוורטיקאלית", ולפי אינפימר, "פיתחה פתרונות טכנולוגיים חדשניים להשבחת גידולים חקלאיים בתנאים מבוקרים, המאפשרים להתאים את התוצרת החקלאית לצרכי השוק, מבחינת איכות וכמות".

עוד מציינים באינפימר, שכיום נמצאת בשליטת היו"ר יובל תמיר, כי פיוצ'ר קרופס נמצאת בבעלות משפחת לרמן "העוסקת עשרות שנים בתחום התעשייה ומחזיקה בעשרות מפעלים ברחבי צפון ודרום אמריקה", וכי עד היום הושקעו בה יותר מ-30 מיליון דולר בפיתוח הטכנולוגיה ובניית המתקן שלה בהולנד.

מניית אינפימר הגיבה להודעה בזינוק דו-ספרתי חד, שהגיע במהלך המסחר ביום ב' לכ-50% וקירב את שווי השוק של לכ-30 מיליון שקל. 

עוד כתבות

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן