ארגון העיתונאים פנה לבית הדין לעבודה כדי לעצור את צעדי הנהלת "ידיעות אחרונות"

בארגון העיתונאים מאמינים כי ההודעה של הנהלת "ידיעות אחרונות" על כוונתה לסגור את רשת המקומונים "ידיעות תקשורת" היא ספין שנועד לבטל את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, במטרה לחלץ מהוועדים הסכמה לקיצוצים משמעותיים יותר

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי

ימים ספורים לאחר שחשפנו ב"גלובס" כי הנהלת "ידיעות אחרונות" הודיעה לוועד העיתונאים של הקבוצה על כוונתה לסגור את רשת המקומונים "ידיעות תקשורת", פונים הוועדים וארגון העיתונאים בעתירה לבית הדין האזורי לעבודה ומבקשים ממנו לעצור את מהלך ההנהלה לפיטורי העובדים ולהורות להם לשוב לשולחן המשא-ומתן.

בארגון העיתונאים מאמינים כי ההודעה של הנהלת "ידיעות אחרונות" היא ספין שנועד לבטל את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים במטרה לחלץ מהוועדים הסכמה לקיצוצים דרמטיים יותר משמעותיים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות ד"ר עו"ד מורן סבוראי ועו"ד אמיר בשה ממשרד בשה זבידה סבוראי המייצגים את ארגון העיתונאים, נטען כי אחרי שהצדדים ניהלו מגעים מתקדמים אודות תוכנית התייעלות והגיעו להסכמות, הודיעה המשיבה בפתאומיות ובחוסר תום-ל כי מצב החברה החמיר (וזאת מבלי שהיא תומכת זאת בנתונים כלשהם), ועל כן בכוונתה לסגור את פעילותה.

עוד נטען כי יומיים לאחר הודעת הנהלת "ידיעות אחרונות" על סגירת החברה הובהר לנציגות העובדים כי ההסכמות שהגיעו אליהם אינן רלוונטיות עוד, וכי ההנהלה בוחנת באופן חד-צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים מתווה שיאפשר את המשך פעילות החברה. "במצב עניינים זה, ברור שהחברה 'הנחיתה' על נציגות העובדים איום-סרק לסגירת המשיבה, כשבאופן ציני היא איימה לגדוע את מטה לחמן של כמאה משפחות בתקופת משבר כלכלי, והכול רק כדי לאיין (לבטל) את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדי באופן שאינו מותיר ספק בנוגע להתנהלותה בחוסר תום-לב", טוענים הוועדים וארגון העיתונאים.

הארגון והוועד מבקשים מבית הדין לחייב את ההנהלה לעצור את מהלך הצמצומים, להציג בפניהם את הנתונים עליהם מסתמכת החלטתה לסגור את רשת "ידיעות תקשורת" ולשוב לשולחן המשא-ומתן.