רגב: אקדם הקמת שדה תעופה שלישי בנבטים

את החלטתה תצטרך להביא השרה לאישור הממשלה • מומחי תעופה סבורים שהנכון הוא להקים את השדה באזור הצפוני של הארץ במטרה לשרת את תושבי הצפון בשעה שבדרום קיים שדה שהוקם לאחרונה

מירי רגב וראשי הרשויות בדרום / צילום: דוברות משרד התחבורה
מירי רגב וראשי הרשויות בדרום / צילום: דוברות משרד התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב תקדם את הקמת שדה התעופה המשלים בנבטים. את החלטתה תצטרך להביא השרה לאישור הממשלה. לדבר על הקמה של שדה תעופה משלים בגלל החשש שנתב"ג יגיע לקיבולת מלאה בימי קורונה נראה כמו נושא מופרך ובכל זאת, מזה יותר מעשור שקיימת התלבטות בין שני מיקומים לשדה תעופה משלים: האחד בעמק יזרעאל והשני בנבטים.

ההתנגדויות לכל אחד מהם כוללת את תושבי הצפון שמתנגדים ברובם להקמת שדה בלב העמק ואת התנגדות חיל האוויר להקמת שדה בנבטים לאור הבסיסים הסמוכים. מומחי תעופה סבורים שהנכון הוא להקים את השדה באזור הצפוני של הארץ במטרה לשרת את תושבי הצפון בשעה שבדרום קיים שדה שהוקם לאחרונה - שדה התעופה רמון שעומד שומם בימים אלה כמעט לחלוטין.

מבחינת רגב ההחלטה היא ש"הקמת השדה השלישי תהיה בנבטים". השרה פגשה את ראשי הרשויות בדרום "כדי לקדם את מימוש החלטתה להקמת שדה התעופה המשלים הבינלאומי בנבטים" . במהלך הדיון הציג מנכ״ל נתיבי ישראל את סטטוס התקדמות הפרויקט ועדכן את השרה רגב וראשי הרשויות כי החברה שנבחרה לניהול הפרויקט, היא חברת CPM הישראלית בשיתוף ineco הספרדית.

השרה רגב אמרה בתום הדיון: ״הקמת שדה התעופה השלישי יהיה בנבטים. אני מודעת להתנגדויות של חיל האוויר אך יש לכך פתרונות. אני מתכוונת להביא את ההחלטה על הקמת השדה בנבטים לדיון אצל ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון על מנת לקדם את הנושא ללא עיכובים. כידוע, שדה התעופה בן גוריון קרוב למיצוי קיבולת התנועות שלו״.

ובכל זאת נזכיר כי שדה התעופה בן גוריון היה קרוב למיצוי היכולת שלו לפני שענף התעופה עבר טלטלה: ב-2019 חלפו בנתב"ג 24.5 מיליון נוסעים. השנה המספר יהיה פחות מרבע והצפי להתאוששות אינו ברור.