גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עסקת דסק"ש: זאת רשימת המשקיעים המלאה של מגה אור

בבית המשפט המחוזי בת"א התקיים היום דיון בבקשת מכירת מניות השליטה בדסק"ש לידי חברת מגה אור ושותפיה ● לצד מגה אור כוללת רשימת המשקיעים גם את ווליו בייס חיתום הנפקות ואת פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, אשר ישמשו כמפיצים ויפיצו את המניות למשקיעים שונים

אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס
אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

רשימת המשקיעים שמבקשים להצטרף לחברת מגה אור ברכישת 82% ממניות דסק"ש, כוללת מספר מצומצם של משקיעים ומבוססת בין השאר על הפצת מניות למשקיעים מתוחכמים. לצד מגה אור, שכבר הודיעה כי תרכוש 29.9% ממניות דסק"ש, כוללת הרשימה גם את ווליו בייס חיתום הנפקות ואת פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, אשר ישמשו כמפיצים ויפיצו את המניות למשקיעים שונים, אשר זהותם נכון למועד זה טרם ידוע .

בנוסף לכך, הודיעה הבוקר מגה אור לכונסי הנכסים של מניות השליטה בדסק"ש, כי כמות המניות שלגביה לא יימצא רוכש על ידי החתמים, תירכש על ידי אנשי העסקים רמי אונגר, חן למדן וחן שחר. עם זאת, לגלובס נודע כי מאוחר יותר בערב הוציא אונגר הודעה שאינו חלק מהקבוצה .

הרשימה נמסרה על ידי מגה אור לבית המשפט באופן חשאי, מתוך רצון שהשמות לא ייחשפו. החשש היה שאנשי עסקים שייחשפו לא ירצו להישאר בעסקה, וכך אכן קרה. במגה אור לא ציפו שרשימה חשאית שמראש נמסרה באופן סודי תקבל פומבי, אולם בכל מקרה אין לחברה כל טענה כלפי אונגר, שהחליט לבסוף לצאת מהקבוצה .

כך או כך, הרשימה הזו אינה סופית והיא נתונה לשינויים עד הרגע האחרון (למי שירצה שלא להשקיע או למשקיעים חדשים ).

במסמך בו נמסרו השמות נכתב: "יודגש כי רשימה זו סודית וחסויה ומועברת לכונסים בלבד לשם הצגתה לעיני כב' השופט חגי ברנר ולא בפני אף גורם אחר זאת לאור העובדה כי קיים חשש ממשי כי שמות המציעים יודלפו ויפורסמו בפומבי בטרם התבררה כמות המניות לרכישה על פי ההצעות. מובהר כי רשימה זו עשויה להשתנות עד למועד ההשלמה, בהתאם להוראות ההצעות ובהתאם לכמות המניות הסופית שתירכש על פי ההצעות".

השופט: הנושים לא נותנים אמון באלשטיין

בבית המשפט המחוזי בת"א התקיים הבוקר דיון בבקשת כונסי הנכסים ל-70% ממניות דסק"ש  ונאמן אי.די.בי, למכור את מניות השליטה בדסק"ש לידי חברת מגה אור  ושותפיה.

הכונס עו"ד רענן קליר אמר כי קיבל הבוקר ממגה אור פירוט של רשימת המשקיעים המלאה לרכישת 82% ממניות דסק"ש. מגה אור ביקשה שהרשימה תישאר בידי הכונסים, וזאת בשל האופציה הקיימת למחזיקי האג"ח להחזיק בידיהם במרבית המניות ולהעביר למגה אור ושותפיה רק 35%. השופט חגי ברנר הודיע שלא יאשר זאת וקיבל לידיו את הרשימה.

בהחלטה קבע השופט כי יש למסור את הרשימה לידיו של אלשטיין ועקב כך העביר השופט את הרשימה לידיו של עו"ד יוסי בנקל, בא כוחו של אלשטיין. כך שכעת מחזיק אלשטיין ברשימת המשקיעים המלאה של מגה אור.

הדיון עסק בטענת אלשטיין, לפי הצעתה של מגה אור אינה חוקית מאחר והיא סותרת את חוק הריכוזיות. כדי לבסס טענה זו, טען אלשטיין כי מגה אור לא חתמה על מסמך הקובע כי הצעתה אינה סותרת את חוק הריכוזיות. תוך כדי הדיון נמסר כי מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי מסדרה ט', דחו ברוב של 98% את הצעתו המשופרת של אלשטיין שפורסמה אתמול.

עו"ד ליאב וייבאום, נציג הפרקליטות בנוגע לשאלת ההפרה של חוק הריכוזיות אמר כי שליטה היא עניין מורכב, עניין שיש בוא משפט ועובדה. כל מספר הוא לא מקודש. כל מספר בוחנים אותו באספקלריה של עוד מרכיבים. גם בגב-ים הבחינה הייתה של המצב בפועל.

וייבאום הוסיף כי נכון לרגע זה, מבחינת אותם הגורמים שאמורים לבחון את נושא הריכוזיות, לא נכון לבחון את הנושא כי רב הנסתר על הגלוי. והיחידי שעד כה התעסקנו איתו בנושא הריכוזיות זה דווקא אלשטיין.

רשימת המשקיעים המלאה של מגה אור הועברה לעיונו של אלשטיין והשופט. מחזיקי אג"ח ט' ממשיכים לתמוך במגה אור גם אחרי השיפור שהציע אלשטיין.

בא כוחו של אלשטיין, עו"ד בנקל, סקר את הצעתה של מגה ועמד על הנקודות שלטענתו מצביעות על כך שמגה אור מתכוונת לשלוט בדסק"ש, וזאת למרות שחוק הריכוזיות אוסר זאת עליה. במהלך הדיון טען עו"ד בנקל כי מגה אור לא התחייבה לעמוד בחוק הריכוזיות, וזאת בניגוד לאלשטיין.

השופט אמר לעו"ד בנקל, כי מה שהכריע את החלטת הנושים היא שהם לא נותנים אמון באלשטיין.

נאמן אידיבי אופיר נאור, אמר כי עו"ד פיני רובין, שמייצג כעת את דסק"ש, ייצג קודם לכן את אי.די.בי, ובכובעו זה ייעץ לבעל השליטה אלשטיין שלא לשלם את ה-70 מיליון שקל וזאת כדי לטלטל את הספינה. עו"ד רובין לא מכחיש.

בעקבות החלטת מחזיקי אג"ח ט' לדחות את הצעתו המשופרת של אלשטיין, פקעה הצעה וזו וכעת נותרה על כנה רק ההצעה הקודמת שהגיש אלשטיין. לדברי נאמן אי.די.בי עו"ד נאור, במצב כזה שתי ההצעות אינן מעניקות ערבות לרכישת מניות דסק"ש הנוספות (12 אחוז ממניות החברה), כאשר הצעתו של אלשטיין כוללת בתוכה הסכמה לוויתור תביעות מאוד רחבה.

עו"ד רענן קליר אמר: "מגה אור הודיעה לי כי היא מסכימה להוסיף את סעיף 2.4 להצעתה (בנוגע לעמידה בחוק הריכוזיות, ע"כ) וזאת כפי שהציע עו"ד רובין מטעמה של דס"קש".

במהלך הדיון חשף עו"ד בנקל, כי אחד המשקיעים שיצטרפו למגה אור ברכישת דסק"ש הוא חן למדן, בעל השליטה בחברת אוריין. בגלובס דווח בעבר כי גם יבואן הרכב רמי אונגר ממנה על רשימה זו.

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל