גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דוח הניידות של אריקסון: עד סוף השנה יהיו בעולם 220 מיליון משתמשי דור חמישי

למרות התפשטות נגיף הקורונה, מגמת הגידול בתעבורת הנתונים רק הולכת וגדלה כל הזמן, ומרביתה היא צפייה בווידאו

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל / צילום: איל יצהר
אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל / צילום: איל יצהר

התפשטות נגיף הקורונה ממשיך להשפיע על כל חלקי החברה, אך למרות חוסר הוודאות שנגרם כתוצאה מהמגפה, למעלה מ-100 מפעילים ברחבי העולם השיקו בשנה האחרונה רשתות דור 5 באופן מסחרי - כך עולה מדוח הניידות השנתי של ענקית הטלקום אריקסון.

גם רשתות דור 5 עצמאיות - רשתות הפועלות באופן מלא הכולל ליבה ורשת, בשונה מרוב הרשתות היום שמפעילות דור 5 על בסיס רשתות דור 4 - החלו לצוץ בשנה האחרונה.

לפי הדוח, השפעת הנגיף פגעה בתעשייה ובמפעילים והתוספת נטו של מנויי סלולר ברחבי העולם הייתה נמוכה ברבעון השלישי של 2020 והסתכמה ב-11 מיליון בלבד.

הסגרים והמגבלות על המסחר משפיעים על התחזיות של אריקסון קדימה והיא צופה שמספר המנויים הסלולריים יעמוד על 8.8 מיליארד מנויים עד סוף שנת 2026, אך הנתון המעניין הוא פחות הכמות הכוללת של המנויים בעולם אלא כמה מנויים בדור החמישי צפויים בעתיד.

אריקסון מציינת כי ברבעון השלישי של השנה נוספו 50 מיליון משתמשי דור 5, והמספר הכולל הגיע ל-150 מיליון, תוך שהיא צופה שהמספר יגדל ל-220 מיליון מנויים עד סוף השנה. הגידול מגיע בעיקר מסין שמונעת ממיקוד אסטרטגי לאומי, ותחרות עזה בין החברות ויצרני המכשירים.

עד סוף 2026 צופה אריקסון 3.5 מיליארד מנויים בדור החמישי כאשר קצב האימוץ של הטכנולוגיה צפוי להיות מהיר יותר מאשר בדור הרביעי. למרות זאת רשתות דור רביעי ימשיכו להיות דומיננטיות.

במהלך הרבעון השלישי של שנת 2020, מנויי הדור הרביעי גדלו בכ-70 מיליון והגיעו לסך כולל של כ-4.5 מיליארד, המהווים 57% מכלל המנויים בסלולר. לפי הדוח, המספר יגיע לשיא בשנת 2021 ל-4.8 מיליארד מנויים ולאחר מכן ירד לסביבות 3.9 מיליארד מנויים בסוף שנת 2026 כאשר יותר מנויים יעברו לדור החמישי.

תעבורת הדאטה: הצפייה בווידאו צפויה לגדול

היקף תעבורת האינטרנט הסלולרי העולמית הכוללת מוערכת בכ-(51EB (Exabyte לחודש עד סוף 2020 והיא צפויה לגדול בפקטור של כ-4.5 ותגיע ל- 226EB לחודש בשנת 2026.

נתון זה מייצג את הנתונים הסלולריים שייצרכו יותר מ-6 מיליארד אנשים המשתמשים באותה תקופה בסמארטפונים, מחשבים ניידים ובמגוון מכשירים חדשים. הצפייה בווידאו מהווה כיום 66% מכל תעבורת הנתונים הניידים, נתח שצפוי לגדול ל-77% בשנת 2026.

הסמארטפונים ממשיכים להיות במרכז התפתחות זו מכיוון שהם מייצרים את מרבית תעבורת הנתונים הסלולרית - כ-95% כיום, נתח שצפוי לגדול לאורך כל תקופת התחזית. אריקסון צופה כי עד שנת 2026 54% מכלל תעבורת הדאטה בסלולר תועבר על ידי רשתות דור 5.

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, אמר בעקבות הדוח כי "מהמהדורה הנוכחית של דוח הניידות של אריקסון ברור הצורך בקישוריות טובה, והדרישה לכיסוי וקיבולת של הרשתות ממשיכה לצמוח. דרישה זו מוזנת משימושים רבים ומגוונים ברשתות הסלולריות שהדור החמישי מביא אתו.

"השימוש הממוצע בסמארטפון בעולם המערבי יצמח מ-11 ג'יגהבייט ל-46 ג'יגה בייט בחודש. לפי הדוח, בסוף השנה (2020) יותר ממיליארד אנשים או 15% מאוכלוסיית העולם יהיו תחת כיסוי של רשתות דור חמישי. בשנת 2026 יהיו למעלה מ-3 מיליארד מנויי דור חמישי. תעבורת הנתונים צפויה לגדול ב 50% משנה לשנה. מבחר יחידות הקצה שתומכות בדור החמישי ממשיך להתרחב ויתרום לאימוץ מהיר של הטכנולוגיה".

עוד אמר ברמן כי "הדוח שופך אור על השימושים הצפויים בדור החמישי ומציג חלק מההזדמנויות החדשות שהדור החמישי מאפשר לספקי שירותי תקשורת. למשל, תחום המשחקים בנייד - 22 מ-106 רשתות דור חמישי מסחריות כיום מציעות חבילות משחקים בנייד. לפי הדוח, תקשורת בטוחה, אמינה ומהירה תאפשר מערכות ייצור חכם Industry 4.0) ).
"רשתות תקשורת דור חמישי לשימושים קריטיים תאפשרנה שליטה מרחוק באמצעים שונים ורשתות לביטחון הציבור וגם חיבור אינטרנט אלחוטי לבתים. לפי הדוח ב-2026 מספר החיבורים האלחוטיים לבתים ועסקים (Fixed wireless access FWA) יגיע ל-180 מיליון, פי 3 ממספרם כעת".

תחום החיבורים האלחוטיים לבתים רושם גידול מרשים בכל העולם היות ומדובר בחיבור שבדור החמישי מסוגל לספק קצבים מאוד גבוהים ללקוחות ולכן הוא אמצעי משלים לפריסת סיבים אופטיים בעיקר במקומות שעלות הפריסה בהם גבוהה.

הדוח מתייחס גם לאסטרטגיות של מפעילים שונים בעולם ובאופן לא בלתי צפוי מספק הסבר מדוע השקעה באיכות הרשתות תורמת למפעילים בטווח הארוך יותר מאשר אסטרטגיות של מחיר בלבד.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס