כדורגל | פרשנות

למה אצלנו לא נלחמים להחזיר את הקהל למגרשים

למרות גלי התחלואה, באירופה ובארה"ב מחזירים לאט לאט את האוהדים ליציעים • בישראל לא ממהרים, ולא בהכרח מהסיבות הנכונות

משחקה של ארסנל האנגלית בשבוע שעבר / צילום: Reuters, Dylan Martine
משחקה של ארסנל האנגלית בשבוע שעבר / צילום: Reuters, Dylan Martine

עניין אחד שלא מתייחסים אליו כמעט הוא נושא הקהל במגרשים. בארה"ב שגם שם יש גלי תחלואה, כבר החלו מזמן להחזיר את הקהל למגרשים הפתוחים. גם באירופה מתחילים להחזיר קהל לאט לאט. בפרמיירליג האנגלית משחקים החל מסוף השבוע שעבר עם קהל, מועט אמנם, על פי מתווה "האזורים" - כל אזור במדינה מחולק לפי מצב התחלואה לפי רמות, Tier 1 ,Tier 2 ,Tier 3 והקהל מאופשר לפי הרמות האלו. קבוצות המשחקות ב- Tier 1 רשאית להכניס עד 4,000 צופים למגרש, קבוצות מ- Tier 2 רשאיות להכניס 2,000, ומכאן והלאה אסורה הכניסה.

לפי "הדיילי מייל", הקבוצות מקוות מאוד שהפיילוט הזה יוביל לכך שבמשחקי חג המולד כבר ניתן יהיה להכניס כ-10,000 צופים למשחק. יקרה או לא? מי יודע, אבל לפחות הלחץ לקיים משחקים עם קהל הוא בלתי פוסק. חלק מהקבוצות אף מצהירות כי הן עושות זאת למרות שהכנסת 2,000 צופים למשחק רק גורמת להן הפסדים, אבל זו הדרך היחידה מבחינתן להתקדם למהלך של הכנסת קהל רב יותר.

ואצלנו? מישהו שמע בכלל על יוזמה רצינית להחזרת קהל לאצטדיוני הכדורגל הפתוחים. העניין די ברור. זה קצת מזכיר את עניין החל"ת הלא נגמר - אולי לקבוצות פשוט נוח להמשיך ולקבל את רשת הביטחון שמובטחת מהאוצר בגין ירידה בהכנסות בשל אי מכירת כרטיסים ומנויים.