גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם הגנרלית של התעשייה האמריקאית תחזור לגדולתה?

מגזר התעשייה, אחד מנפגעי הקורונה הבולטים, מפגין זה כמה חודשים התאוששות מרשימה, והמשקיעים מחפשים בו מניות שטרם עשו מהלך חזק ● ג'נרל אלקטריק, שצפויה ליהנות מפירות ההתייעלות הארגונית בה ומהתפתחויות גלובליות כמו חיסון לקורונה, היא כנראה המועמדת הטבעית לכך

ג'נרל אלקטריק/ צילום: רויטרס / Stephane Mahe
ג'נרל אלקטריק/ צילום: רויטרס / Stephane Mahe

בשורות טובות על סיום הפיתוח וקבלת אישור ראשון לחיסון מפני קורונה האיצו את הראלי בשוקי המניות, במיוחד באפיקי השקעה מחזוריים. בשבועות האחרונים ניתן לראות בבירור את מעבר כספי המשקיעים מאפיקים "חסיני קורונה", כמו הטכנולוגיה, הבריאות והצריכה הבסיסית, לסקטורים מוטי גורמי המאקרו ומחזוריות גלובלית, שנכוו קשות בתקופת משבר הקורונה, אך כעת עשויים להתאושש במהירות ובכך להדביק את הפערים, הן מבחינת ביצועי מניות והן מבחינת התמחור.

אחד מהסקטורים המחזוריים שנפגע במידה ניכרת בתקופת המשבר האחרון הוא סקטור התעשיה, המתאפיין ברגישות גבוהה במיוחד למחזור הכלכלי וכן באופי פעילות גלובלי. באופן אולי מפתיע, הסקטור מפגין כבר למעלה מחצי שנה התאוששות מרשימה, על רקע ציפיות לסיום המשבר. התאוששות בכלכלה בפועל אמורה לתמוך במהלך עליות זה. בשלב הנוכחי, עם שיפור רמת הוודאות לגבי הצמיחה בשנה הקרובה, מחפשים המשקיעים את המניות שטרם עשו מהלך חזק, ובכך עשויות להשתתף בשלב הבא של הראלי.

מחיר המניה חזר למאה הקודמת

המניה שיכולה לספק מענה לדרישה זו היא ג'נרל אלקטריק (סימול: GE), שעליה העלינו לאחרונה את המלצתנו במחלקת המחקר של אופנהיימר ל-Outperform, עם מחיר יעד של 12 דולר. החברה היא בין החברות הוותיקות בארה"ב, נוסדה בשנת 1892 והייתה אחת מהנציגות בהרכב הראשון של מדד הדאו היוקרתי.

חברת GE כיכבה לאורך עשורים רבים בצמרת החברות הנסחרות בוול סטריט, ואף הגיעה למעמד של החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם. ואולם, בעקבות נטילת מינוף פיננסי גבוה וסדרת טעויות של ההנהלה הקודמת, ירדה החברה מגדולתה, ומחיר מניית GE חזר שני עשורים לאחור, לרמות של אמצע שנות ה-90.

לפני כשנתיים הגיע לג'נרל אלקטריק מנכ"ל חדש, לארי קאלפ, בעל ניסיון ניהולי מוצלח בחברת התעשיה Danaher, שאותה הוביל במשך העשור הקודם לביצועים עסקיים מרשימים ולהצפת ערך משמעותית לבעלי מניות בחברה.

בתחילת כהונתו ב-GE ערך המנכ"ל החדש סדרת מהלכים ארגוניים, שנועדו להוריד את נטל החוב הגבוה ולהתמקד בפעילות הליבה, עם מכירת פעילויות בעלות סינרגיות נמוכות, כגון פעילות ביופארמה ופיצול פעילות שירותי האנרגיה לחברת Baker Hughes. ביצוע מהלכים אלה הוביל להורדת חוב בכ-25 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות (כולל כ-12 מיליארד דולר בשנה הנוכחית, על אף פרוץ משבר הקורונה) ולחיזוק יציבותה הפיננסית של GE.

חברת GE אומנם איבדה את מעמדה המוביל בענף התעשיה מבחינת שווי שוק, אך עדיין מחזיקה בפעילות מגוונת ומדורגת ראשונה בסקטור מבחינת היקף מכירות. הכנסות החברה מתחלקות בין הסגמנט התעשייתי, שכולל בתוכו ארבע חטיבות עסקיות ואחראי על למעלה מ-90% מסך הכנסות GE, ובין הסגמנט הפיננסי, GE Capital, המספק שירותי ליסינג לחטיבות התעשייתיות של עצמה וללקוחות חיצוניים.

החיסון צפוי לאושש את הטיסות

הפעילות התעשייתית של GE מונה ארבע חטיבות. האחת היא חטיבת התעשיה האווירית (Aviation), הצפויה להציג השנה הכנסות של כ-21.5 מיליארד דולר עם שיעור רווח תפעולי של כ-6%. חטיבה זו עוסקת בייצור מנועי מטוסים, והיא אחת משלוש השחקניות המובילות בתחום.

פעילות זו נפגעה במידה קשה במיוחד עקב משבר הקורונה, כאשר הפסקת טיסות הובילה לעצירת ייצור מטוסים ופגעה כתוצאה מכך גם בהזמנות למנועי מטוסים, שצנחו בשיעור חד של כ-50%.

אישור חיסונים נגד נגיף הקורונה צפוי להוביל להתאוששות הדרגתית של שוק התעופה, ובכך לספק מנוף לצמיחה ולשיפור רווחיות של חטיבת המנועים, שהתאפיינה טרם משבר הקורונה ברווחיות הגבוהה ביותר מכלל חטיבות החברה, עם שיעור רווח תפעולי מעל 20%.

החטיבה השנייה היא חטיבת הבריאות (Health Care), הצפויה להציג השנה הכנסות של 17.7 מיליארד דולר, עם שיעור רווח תפעולי של כ-17%, ומהווה כעת את מוקד היציבות בפעילות החברה. החטיבה היא היצרנית המובילה בעולם של מערכות הדמיה רפואית, כולל מערכות רנטגן, אולטרהסאונד, MRI, טומוגרפיה, ניטור ומעקב מטופלים בתחומים שונים.

חטיבת הבריאות אמורה ליהנות מהתקדמות הרפואה הדיגיטלית וממגמות ארוכות-טווח של התבגרות האוכלוסיה, ואילו בטווח הקצר היא עתידה ליהנות מחזרת פעילות מערכת הבריאות לשגרה, וממעבר דגש מערכת הבריאות מטיפול בנגיף הקורונה לשאר הטיפולים.

החטיבה השלישית, חטיבת החשמל (Power), צפויה להציג השנה הכנסות של 17 מיליארד דולר עם רווח תפעולי קטן של 2%. החטיבה מספקת טורבינות וציוד מגוון לתחנות חשמל ופועלת לפי חוזים ארוכי-טווח, עם צבר הזמנות גדול. פעילות החטיבה, שגדלה בעקבות רכישת Alstom הצרפתית, ועברה מאז תהליכי התייעלות, מציגה שיפור ברבעונים האחרונים, שצפוי להימשך גם בשנים הקרובות, ולהביא אותה לשיעור רווח תפעולי של 9% ולתזרים מזומנים חיובי.

ולבסוף, החטיבה הרביעית, האנרגיה הירוקה (Renewable Energy), צפויה להציג השנה הכנסות של 15.5 מיליארד דולר עם הפסד תפעולי של 3%. חטיבה זו מבוססת גם היא על רכישת Alstom ב-2015, ומרכזת את פעילויות האנרגיה הירוקה, בעיקר בתחומי הרוח והמים. עידוד השקעות בתחומי האנרגיה המתחדשת צפוי לספק לחטיבה צמיחה ארוכת-טווח, ולהוביל למעבר לרווחיות ולתזרים מזומנים חיובי.

פעילות GE מבוססת על מכירת ציוד קפיטלי ועל הסכמי שירות במסגרת חוזים ארוכי-טווח, וברבעון האחרון עמד צבר הזמנות החברה על סכום עתק של כ-384 מיליארד דולר. ההנהלה החדשה של GE נקטה צעדי התייעלות והורדת נטל החוב, וכעת החברה ממוצבת היטב כדי ליהנות משיפור בסביבתה העסקית.

בשנת 2022 צפויה GE, להערכתנו, להציג EBITDA מעל 10 מיליארד דולר ותזרים מזומנים חופשי (FCF) מעל 6 מיליארד דולר, והתאוששות מהירה מהצפוי במגזר התעופה עשויה להוביל לשיפור בתחזית זו.

אנו סבורים כי מניית GE, שהציגה לאחרונה התאוששות מרשימה, עדיין מתומחרת בחסר מול סקטור התעשייה, לאחר ירידה של למעלה מ-60% בחמש השנים האחרונות. פעילותה המגוונת של ג'נרל אלקטריק אמורה, לדעתנו, ליהנות במידה מירבית מהתאוששות בצמיחה הגלובלית, ובכך להניב למניית GE תשואה עודפת על פני סקטור התעשייה והשוק הרחב, עבור משקיעים בעלי אופק השקעה ארוך. 

** הכותב הוא אנליסט בכיר במחלקת המחקר של אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על "התרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם