גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גייסה הון עבור מובילאיי לפני 20 שנה: שותפות המו"פ איי ארגנטו בדרך להנפיק בת"א

איי ארגנטו השקיעה בחברות תוכי מערכות, אייכה טכנולוגיות וצ'קראטק, העוסקת בתחום אגירת האנרגיה ומתכננת להנפיק בעצמה ● לאחרונה הונפקו 5 שותפויות מו"פ בת"א, ועוד 3 הגישו טיוטות תשקיף

השקעה בהייטק/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
השקעה בהייטק/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גוף נוסף מתחום הטכנולוגיה בדרך לבורסה בת"א: שותפות המו"פ איי ארגנטו הגישה טיוטת תשקיף לקראת גיוס משוער של כמה עשרות מיליוני שקלים  לצורך השקעה בחברות ופרויקטים בתחום המחקר והפיתוח. החתמים המלווים את ההנפקה הם אוריון ולאומי פרטנרס .

איי ארגנטו היא בעלת השליטה בשותף הכללי, והיא חברה בשליטת יפתח יעקב (51%) ושי הוד (49%). על-פי התשקיף, קבוצת ארגנטו החלה את דרכה ב-1995 כשעסקה בניהול עושר של יחידים, וב-1999 הובילה גיוס הון ראשון לחברת מובילאיי לפי שווי חברה של 5 מיליון דולר .

באופן כללי, בשותפות מכוונים להשקעות מו"פ בתחומי ה -IoT, עיר חכמה, אגירת אנרגיה חשמלית, סביבת העבודה העתידית , Industry 4.0 וכן חקלאות מדייקת וצבעים ביולוגיים .


צ'קראטק גייסה עד כה כ-20 מיליון דולר

עד כה השקיעה איי ארגנטו בחברות תוכי מערכות, אייכה טכנולוגיות וצ'קראטק. אייכה עוסקת בפיתוח טכנולוגיה לניהול מערכות תשתית, תוכי עוסקת במו"פ של טכנולוגיות דיגיטליות לסביבת עבודה מתקדמת וצ'קראטק עוסקת בתחום אגירת האנרגיה באמצעות טכנולוגיה לאגירת אנרגיה חשמלית באמצעים קינטיים .

צ'קראטק מתמקדת בהטענת כלי רכב חשמליים בהטענה מהירה, ולפי נתוני חברת המחקר IVC היא גייסה עד כה 19.6 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס, כשסבב הגיוס האחרון בוצע ב-2019 לפי שווי של 12 מיליון דולר. איי ארג'נטו השקיעה בצ'קראטק לראשונה בסבב הגיוס השני ב-2017 ולפי התשקיף היא השקיעה בה מאז 6.1 מיליון דולר, בתמורה לכ-18.5% מהון המניות של צ'קראטק .

לאחרונה פורסם שגם צ'קראטק עצמה שוקלת להנפיק בבורסה בתל אביב. לפי התשקיף של איי ארגנטו, הערכת שווי שהזמינה נקבה בשווי של 51 מיליון דולר לצ'קראטק, של 50 מיליון דולר לאייכה ושל 9.9 מיליון דולר לתוכי .

כספי ההנפקה, בניכוי עמלות ליועצי ההנפקה, מיועדים להתחלק בצורה זו: כ-2.2 מיליון דולר יושקעו בתוכי מערכות, כ-6 מיליון דולר למימוש אופציות באייכה, ו-5 מיליון דולר נוספים לאייכה - מותנה בהצטרפות משקיעים נוספים לסיבוב השקעה גדול יותר, לפי שווי מינימלי של 75 מיליון דולר בדילול מלא; לאחר מהלך זה תחזיק השותפות עד 35.8% ממניות אייכה . 

התשקיף מפרט כי השותפות תשלם לבעלי השליטה בשותף הכללי "דמי יוזמה" בשיעור משתנה של 20% או 30% מהתמורה נטו בגין כל אירוע מימוש.

ההשקעות - באישור רשות החדשנות בלבד

בפברואר 2019 הודיעה הבורסה על כוונתה לאפשר רישום למסחר של שותפות מוגבלת שתחום פעילותה הינו מחקר ופיתוח, כחלק ממאמצי הבורסה להרחיב את מגוון המוצרים להשקעה בדגש על נושאי חדשנות וטכנולוגיה, וכדבריה - לאפשר לציבור הרחב ליהנות מהצלחת הטכנולוגיה הישראלית באמצעות הבורסה .

בבורסה ציינו אז כי שותפות מוגבלת היא המבנה המתאים לאור הסיכונים הגבוהים הקיימים בתחום המו"פ (בהם תקופה ארוכה מאוד ממועד ההשקעה ועד למועד בו הפרויקט מניב הכנסות, סיכון גבוה ועוד) .

הבורסה הציעה כי שותפות מו"פ תוכל להירשם לבורסה רק אם תשקיע אך ורק בפרויקטים שקיבלו את אישור רשות החדשנות, ותתחייב כי היקף ההשקעה בכל פרויקט בו תשקיע לא יעלה על 40% מסך נכסיה במועד ההשקעה לראשונה בפרויקט .

במאי 2019 אישרה רשות ניירות ערך את האפשרות של גיוס הון לשותפויות מו"פ, וציינה כי ההחלטה התקבלה "תוך הכרה בפוטנציאל הגלום בתחום ולאור המאפיינים הדומים לענפי הגז והנפט, שהנגשתם לשוק ההון אפשרה השגת מימון למציאת תגליות משמעותיות בתחום האנרגיה".

במסגרת גל ההנפקות הנוכחי בבורסה, הונפקו לאחרונה 5 שותפויות מו"פ שגייסו יחד סכום מצטבר של 230 מיליון שקל. מדובר במילניום פוד טק, יוניקורן, אלמדה ונצ'ורס, סמארט אגרו ואינפיניטי I.I.M ( שהצטרפה לבורסה רק בשבוע שעבר כשגייסה 40 מיליון שקל ).

עוד שתי שותפויות שהגישו לאחרונה טיוטות תשקיף לקראת גיוס הן ישראל פינטק שבראשה עומד היו"ר אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, ורימונים אגרוטק, שבראשה היו"ר דרור נגל שהיה מנכ"ל אזורים ובין מייסדיה שרון דביר, יזם בתחום האגרוטק ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה Roots שנסחרת באוסטרליה. במקביל להנפקות שותפויות המו"פ הונפקו במהלך 2020 בבורסה המקומית 18 חברות הייטק חדשות .

איי ארגנטו

עיסוק: שותפות מו"פ

חברות פורטפוליו: צ'קראטק העוסקת באגירת אנרגיה ומתמקדת בשוק הרכב החשמלי, אייכה המפתחת טכנולוגיה לניהול מערכות תשתית ותוכי מערכות שמפתחת טכנולוגיות לסביבת עבודה מתקדמת

אפיקי השקעה: IoT, עיר חכמה, אגירת אנרגיה חשמלית, סביבת העבודה העתידית , Industry 4.0, חקלאות מדייקת וצבעים ביולוגיים .

בעלת השליטה בשותף הכללי: איי ארגנטו בע"מ, חברה בשליטת יפתח יעקב (יו"ר) ושי הוד (מנכ"ל)

עוד כתבות

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"הבורסה בת"א אטרקטיבית": מנהל ההשקעות שבעד קמעונאות וביטחון

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן, אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים, המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב-10%-20% וזמן האספקה יתארך, וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

צה"ל השתלט על מעבר רפיח בצידו הפלסטיני; שני חיילים נהרגו במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

פתיחה ירוקה בתל אביב; אודיוקודס צוללת ב-14%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% ● השקל התחזק מול הדולר, 3.71 שקלים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" ● עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ב-5%

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים