גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכנ"ר: יש לדחות את הערעור של בן משה על עסקת ישראייר-רמי לוי

"יש לדחות בקשות שכל מטרתן היא עיכוב וסרבול של העסקה", כך מציין הכנ"ר על הערעור שהגישה דור אלון על עסקת ישראייר-רמי לוי ● לפי הנאמן על נכסי אי.די.בי, עסקת רמי לוי ישראייר תיסגר עד 21.1.2021

דור אלון, בבעלות מוטי בן משה, משכה את הערעור על עסקת ישראייר-רמי לוי.

נזכיר כי מוקדם יותר פורסמה עמדת הכנ"ר לערעור שהגישה דור אלון על עסקת ישראייר-רמי לוי: "יש לדחות בקשות שכל מטרתן היא עיכוב וסרבול של העסקה". הנאמן של נכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, אמר לבית המשפט העליון כי עסקת רמי לוי-ישראייר תיסגר עד 21.1.2021 בשעה 12:00.

ארבעת המשיבים לערעור שהגישה דור אלון לבית המשפט העליון נדרשו להגיב לטענות של דור אלון שבבעלות מוטי בן משה כי בית המשפט המחוזי כשל בהתנהלותו כשאפשר לבצע הליך של "בסט אנד פיינל", אחרי המועד שקבע הנאמן במכרז לרכישת ישראייר.

נזכיר כי מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי הצביעו ברוב של 76% בעד העסקה של רמי לוי ובי.ג'י.איי שבבעלותו ביחד עם שלום חיים, לרכוש את ישראייר בעסקה שמשקפת לה שווי של כ-180 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי אישר את העסקה ב-1.1.2021, וכעת בית המשפט העליון נדרש לדון בנושא במסגרת הערעור כאמור.

הממונה על הליכי חדלות פירעון והכנ"ר ביקש לדחות את הערעור. בין נימוקי הממונה, אותם מפרטת עו"ד מיכל דלומי, היא מזכירה את מצבה של ישראייר כ"מצב עדין וקריטי נוכח אתגרי השוק", לנוכח לוחות הזמנים שקצבו הבנקים המממנים של ישראייר המחייבים את השלמת העסקה בתוך זמן קצר, "שאחרת מצבה של ישראייר עשוי להידרדר עוד יותר". ואכן שוק התעופה מאתגר בימים אלה גם לנוכח חובת הבידוד שחלה על כל השבים לישראל, שהובילה לצניחה בתנועת הטסים. לאחרונה מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אף הודיע לעובדי החברה כי אין מנוס מפיטורי כ-15% מכוח-האדם.

עמדת הכנ"ר היא כי יש לדחות "בקשות שכל מטרתן היא עיכוב וסרבול של העסקה", בשעה שלא נחסכה ביקורת על התנהלותה של דור אלון, שמחד בחרה להשתתף במשחק ולהציע הצעה משלה בשלב הסופי, ומאידך הגישה את בקשת הערעור כאמור.

עוד ציין כי הכנ"ר כי סיכויי הערעור הם קלושים, הן משום שהצעותיה של דור אלון נדחו בשני סבבים (ברוב של 75% ולאחר מכן ברוב של 99%). "כלל הוא שבית המשפט לא מתערב בשיקול-דעתם של רוב בעלי העניין בנשיה", ציין הכנ"ר בהקשר להחלטתם להעדיף את העסקה עם רמי לוי, שגם אושרה על-ידי בית המשפט המחוזי.

דור אלון לא הגישה התנגדות למחוזי שאישר את עסקת רמי לוי-ישראייר

חברת הרמטיק נאמנות, המשמשת כנאמן למחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי, מבקשת גם היא לדחות את הערעור ולחייב את דור אלון בהוצאות ובתשלום שכ"ט. הנימוקים: מחזיקי אג"ח ט' הם הנושה הגדול ביותר של אי.די.בי, והחוב כלפיהם עולה על 913 מיליון שקל. אחד מנכסי החברה הוא חזקת מלוא המניות של ישראייר באמצעות זרוע התיירות של אי.די.בי.

הנימוק לעמדה כי יש לדחות את הערעור מתמקד בכך שדור אלון לא הגישה התנגדות לבית המשפט המחוזי שאישר את עסקת רמי לוי, אלא הגישה את הערעור לבית המשפט העליון. עוד העיר כי בבקשה "אפשר למצוא סיסמאות ריקות לפיהן אם תושלם העסקה, לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור ושהמערערת תאבד הזדמנות עסקית". הטענה היא כי דור אלון לא פירטה איזה נזק ייגרם לה, בשעה שלישראייר עשוי להיגרם נזק ככל שהעסקה תעוכב אם יינתן צו עיכוב לעסקה.

בי.ג'י.איי שזכתה במכרז הגיבה גם היא. בנימוקיה מדוע יש לדחות את הערעור שהגישה דור אלון, היא כינתה את הערעור כבקשה חסרת תום-לב שהתנהלה בחוסר ניקיון-כפיים ובשיהוי. גם בי.ג'י.איי מצפה כי בית המשפט לא רק ידחה את הבקשה, אלא ישיט הוצאות על דור אלון.

את סיכויי הערעור הגדירו באי-כוחה של בי.ג'י.איי, עורכי הדין ישראל שלו וליאור ויצמן, כ"נמוכים עד אפסיים". בתגובה צוין כי העסקה אושרה על-ידי הגורמים הרגולטוריים, וכי עיכוב בביצועה לא רק שעשוי לגרום לנזק לישראייר ול-400 עובדיה, אלא עשוי לגרום נזק גם למציעה, "שהצעתה התבססה על רכישה מיידית של החברה ופעילותה באופן שיאפשר הזרמת כספים לצורך פעילות החברה והכנתה לקראת פתיחת השמיים בקרוב".

באשר לטענה של דור אלון כי בית המשפט המחוזי טעה עם הליך המכר הסופי והאחרון, באי-כוחה של בי.ג'י.איי ציינו כי "אין לנו אלא לומר, 'הפוסל במומו פוסל'". אמרה זו נאמרה לאור הטענה כי דור אלון הסתירה את העובדה שהיא הפרה את הכללים עוד לפני יגאל דמרי (שהגיש הצעה אחרי המועד שקבע הנאמן, מר"ח), שעה שהיא עצמה העבירה מסמך המעדכן את הצעת הרכישה שלה אחרי המועד האחרון שקבע הנאמן.

עוד נטען כי דור אלון מנסה לכפות על הנושים לקבל הצעה שהיא "באופן ודאי פחותה ונחותה מההצעה שהתקבלה". הסיבה לטענה זו היא שדור אלון דורשת שבית המשפט יחזור להצעות שהוגשו ב-14.12.2020 ואשר נקבו בשווי נמוך יותר עבור ישראייר.

יש להניח כי בית המשפט העליון ימסור את החלטתו לפני מועד הקלוזינג, קרי 21.1.

עוד כתבות

חנן מור / צילום: אייל טואג

אחרי חצי שנה: ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בחנן מור

עיקרי הצעת ההסדר הם השלמת פרויקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור, מה שיאפשר פירעון חובות לחלק מהנושים ● כחלק מההליך ידוללו חנן מור ושותפו מאור לאחוזים בודדים בחברה הציבורית ● ביהמ"ש: "המרת החוב להון תאפשר לקבוצה לצאת לדרך חדשה תחת מינוף מוקטן"

יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

"הקרן של יובל", להנצחת יובל זילבר ז"ל, הוקמה ע"י אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שבנה היה חברו הטוב מילדות ● כעת מבקשים בקרן לגייס עוד חצי מיליון שקל להלוואות לעצמאים ● ישראל מתגייסת

בנק דיסקונט ובנק הפועלים / צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הרווח ירד, הדיבידנד גדל והמס החדש נכנס לפעולה: מאחורי דוחות הפועלים ודיסקונט

שני הבנקים הגדולים, שדיווחו על תוצאותיהם לרבעון הראשון של 2024, מלמדים על כמה מגמות בולטות במערכת הבנקאית ● התמתנות האינפלציה והתקררות בשוק ההלוואות העיבו על ההכנסות, ההפרשות להפסדי אשראי הצטמקו, והדיבידנד גדל במאות מיליוני שקלים

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

מירן פחמן, יוזם תחרות גרנות / צילום: טרלן בן אבי

בצל המלחמה: תחרות הפרסום העצמאית גרנות תתקיים השבוע

בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו ● איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"

צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היורש, הכלכלה המקומית וההשלכות על הנפט: איראן נערכת ליום שאחרי ראיסי

התרסקות המסוק שהובילה למותו של נשיא איראן אברהים ראיסי הכניסה את המדינה לטלטלה ● מי שיתפוס את מקומו עד לקיום בחירות חדשות הוא סגנו, מוחמד מוחבר, שנהנה מקרבה למנהיג העליון חמינאי ● כיצד תושפע הפקת הנפט ומה הסיכויים של הנשיא הבא לחלץ את איראן מהמשבר הכלכלי הגדול שלה?

סטודנטים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מפגינים נגד המלחמה בעזה / צילום: Reuters, Arsenio Zurita

החרם האקדמי על ישראל מתרחב לספרד, ובקמפוסים בבריטניה "מבינים" את חמאס

שתי אוניברסיטאות בספרד החליטו לנתק את הקשרים עם מוסדות בישראל, ולעזור לפלסטינים ● סקר בבריטניה: כמעט מחצית מהסטודנטים במדינה רואים במתקפת 7 באוקטובר "פעולה מובנת"

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

הפתיעה אפילו את עצמה: דוחות טובים לוויקס


מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • וויקס עקפה את הציפיות הן בהכנסות והן ברווח; מעדכנת את התחזיות כלפי מעלה • מדור חדש

מוחמד מוחבר, צפוי להיות ממלא מקום הנשיא באיראן / צילום: Reuters, Pacific Press

מפעילות גרעינית ועד טילים בליסטיים: הכירו את הנשיא הזמני של איראן

כאשר נשיא מת או אינו כשיר למלא את תפקידו, החוק באיראן קובע כי ממלא מקומו יהיה הסגן הראשון ● עם מותו של איברהים ראיסי מונה סגנו הראשון מוחמד מוחבר ● בחירות לנשיאות יש לקיים תוך פרק זמן מקסימלי של 50 יום

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע ● בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין" ● חדד דחה את הטענה: "עדותו הסתיימה לפני שנתיים, אין לו השפעה על ההליך והאינטרסים שלו ושל פילבר אינם מנוגדים"

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס ע"י האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות

בניין עיריית תל אביב־יפו / צילום: Shutterstock

חשד לשחיתות בהיקף מאות מיליוני שקלים, במעורבות משפחות פשע: עובדים בעיריית ת"א נעצרו

13 חשודים, בהם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א, נעצרו בחשד לעבירות שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות ● מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים לעירייה פעלו להטיית מכרזים, תוך מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה ולמקורביהם

אודי מוקדי, מייסד ויו''ר סייברארק / צילום: דיויד שופר

תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

סייברארק תשלם כ-1 מיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות עבור Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024 בכפוף לאישורים רגולטוריים

גל הרשקוביץ / צילום: תמונה פרטית

היועץ שהוביל את מכירת הדואר עונה לביקורות: "הערכות השווי תואמות למחיר שהושג"

ראש אגף התקציבים לשעבר ומי שייעץ לרשות החברות בהליך הפרטת הדואר, גל הרשקוביץ, נחוש בדעתו כי תוצאות המכרז מיטיבות עם הציבור ● בריאיון לגלובס הוא מרגיע מפני החשש לעליות מחירים ומתייחס לניסיונות ההדחה של היו"ר מישאל וקנין

מחשב העל Israel-1 של אנבידיה

העולם נכנס לעידן ה-ChatGPT, איך יכול להיות שלישראל אין מחשב על?

התוכנית להקמת מחשב־על לאומי עברה גלגולים רבים מאז שנכללה בהמלצות ועדת הבינה המלאכותית ב־2021, וטרם נבחר זכיין או מיקום ● זאת בזמן שהצרכים והדרישה לתשתיות מחשוב רק הולכים ומתעצמים בעידן ה־ChatGPT ● בינתיים, לוואקום הממשלתי נכנסים יזמים פרטיים

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

צוות חיפוש אחר נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Azin Haghighi

המעורבות הטורקית בחיפוש המסוק האבוד וההשפעה על ישראל

התרסקות המסוק האיראני שהובילה למותו של נשיא איראן איברהים ראיסי, עשוי להצביע על בשורה מדאיגה עבור ישראל: מכירת טכנולוגיות צבאיות טורקיות לאיראן

סין שורפת את כל הגשרים עם ישראל, וחמאס מתחזק ביהודה ושומרון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תיראה איראן אחרי מותו של ראיסי, היחסים של ישראל וסין במשבר ולמה חמאס מתחזק ביהודה ושומרון ● כותרות העיתונים בעולם