החל מיום חמישי: הקלות במערכת החינוך - ביישובים הירוקים והצהובים

לא הושגה הסכמה על מתווה פתיחה ביישובים שבהם התחלואה גבוהה יותר • קבינט הקורונה אמור לדון מחר בהקלות, ובנוסף גם במתווה לפתיחת המסחר ובהקלות לבעלי דרכון ירוק, קרי מתחסנים ומחלימים

כיתה ריקה בבית ספר בבת ים / צילום: אביבה גנצר, גלובס
כיתה ריקה בבית ספר בבת ים / צילום: אביבה גנצר, גלובס

הקלות בהגבלות על מערכת החינוך מיום חמישי. בדיון בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו קיים עם שר הביטחון, שר הבריאות, שר החינוך, שרת התיירות ובכירי משרדי החינוך והבריאות הוחלט כי גני הילדים וכיתות א'-ד' יפתחו ביום חמישי ביישובים המוגדרים ירוקים או צהובים שבהם התחלואה נמוכה. לא הושגה הסכמה על מתווה פתיחה ביישובים שבהם התחלואה גבוהה יותר. קבינט הקורונה אמור לדון מחר (ג') בהקלות, ובנוסף גם במתווה לפתיחת המסחר ובהקלות לבעלי דרכון ירוק, קרי מתחסנים ומחלימים.

קודם לכן אישרה ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך עד ליום חמישי, הארכה שנדרשה שכן ההחלטה הקודמת אמורה הייתה לפקוע מחר.

שר הביטחון בני גנץ אמר בתום הפגישה: "אנחנו בסיומו של יום דיונים אינטנסיבי. סיכמתי עם ראש הממשלה כי מחר נכנס את קבינט הקורונה ונציג תוכנית פעולה מיידית להפעלת התו הירוק בכדי שנוכל לפתוח את הכלכלה באופן בטוח לצד קידום פעולות להגברת קצב ההתחסנות. בנוסף, נקבל מחר החלטה על פתיחה של מערכת החינוך באופן דיפרנציאלי לפי רמות התחלואה".

אחד ממשתתפי הדיון אמר לגלובס כי הנתונים שהציגו מומחי משרד הבריאות מראים על מגמה מעורבת של הקלה בגילאים הגבוהים, בשל השיעור הניכר של המתחסנים, אך מנגד המשך התחלואה הגבוהה וההדבקה בכלל האוכלוסייה. "המצב בבתי החולים מוסיף להיות קרוב לסף הספיקה, ולכן היה קושי גדול לקבל החלטת הקלת הגבלות גורפת יותר. עם זה אנחנו לגמרי בכיוון של הקלות מסחר ואירועים לבעלי דרכון ירוק, כבר בימים הקרובים". ברקע הדברים הודיעו גורמי מסחר שונים, מסעדות רשתות שיווק ועוד כי החל ביום חמישי יפתחו, בהגבלות של עובדים ולקוחות מחוסנים ומחלימים בלבד.