גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זה קורה גם בקמפיינים: כשזוג נשוי ומשועמם מחליט לצרף זוג אחר

כוכבי "לא כולל שירות", ג'יין בורדו וישראל קטורזה כיכבו במדד הפרסומות המדוברות של חודש ינואר, אבל השיח שיצרו ברשתות לא היה בהכרח חיובי • מתי, אם בכלל, עבר המסר הפרסומי? • שופטי ושופטות המדד מנתחים, וב־Creative first החליטו שלא לבחור מצטיינים

שקע, תקע וג'יין בורדו בקמפיין של חברת החשמל. קלילות לצד עודף מסרים / צילום: צילום מסך
שקע, תקע וג'יין בורדו בקמפיין של חברת החשמל. קלילות לצד עודף מסרים / צילום: צילום מסך

מדד הפרסומות המדוברות של גלובס, מתפרסם מדי חודש. הקמפיינים המובילים נוטרו על-ידי חברת Vigo לפי היקף אינטראקציות: סכימת לייקים, תגובות ושיתופים, ובהמשך הועברו הקמפיינים לנציגים בקהילות מנהלי שיווק מצייצים וקריאטיב פירסט, כדי שינתחו אותם במונחים מקצועיים.

הסגר השלישי גרם לכך שאת חודש ינואר בילה רוב הציבור בעיקר בבית, מה שתרם לצריכה מוגברת של מדיה והעלה את היקפי השיח ברשתות. עם זאת, למרות שהמפרסמים המשיכו ברובם להעלות קמפיינים (גם מושקעים) תחילת השנה התגלתה כשקטה יחסית מבחינת קריאטיב ויראלי ברשת, ואם היה משהו שהצליח לעורר שיחה היו אלה קמפיינים שהפרזנטורים שלהם עוררו עניין: איחוד כוכבי התוכנית "לא כולל שירות", בקמפיין הומוריסטי לביטוח ישיר והחבירה של ג'יין בורדו לחברת החשמל. בנוסף מעורר שיחה הקמפיין של משרד הבריאות בכיכובו של הקומקאי ישראל קטורזה שנושא הצורך בשמירה על נהלי הזהירות למרות החיסונים מהווה חלק משמעותי מסדר היום הציבורי.

ישראל קטורזה למשרד הבריאות. האזרח המודאג / צילום: לפ"מ

ניר פרח, בעלי סוכנות הבוטיק לפרסום וקריאטיב Team Pearch, מסביר: "קרה החודש משהו מעניין. עלו שני קמפיינים של 'פרזנטור על פרזנטור'. כמו זוג נשוי משועמם שבצעד נואש להצלת חיי הנישואים מחליט לצרף עוד זוג, כך גם היונים של ביטוח ישיר וגם שקע ותקע כנראה מרגישים שהם כבר לא מחזיקים מסך ומחליטים לצרף עוד פרזנטורים כדי לגוון את שגרת הקריאטיב: שקע ותקע צירפו את ג'יין בורדו. יון ויונה... טוב, הם כבר שנה שלמה בסצנת חילופי פרזנטורים.

"רק בעוד שהבריף של חברת החשמל הוא סיוט מהלך עבור אנשי קריאטיב מבחינת כמות המסרים שנדרשו לדחוס (טורבינות רוח לייצור חשמל, הפחתת שימוש בפחם ופאנלים סולאריים על גגות), המשימה של ביטוח ישיר הייתה חדה ופשוטה: 'דברו על השירות שלנו'. וכך יוצא שלמרות שהסרט של חברת החשמל הוא באורך של דקה ורבע, 'נצח' במונחים של ברייק פרסומות בטלוויזיה, ועמוס בשלל דמויות, שירים ופרזנטורים שמעופפים על אופניים. כשמשווים אותו לסרט של ביטוח ישיר מבינים שוב שפחות שווה יותר: ככול שתבחרו לקמפיין שלכם פחות מסרים, כך יגדל הסיכוי שהקהל שלך יזכור מה בכלל רציתם לומר. זה שירות".

רטרו אסטרטגי

"זה כן כולל שירות" של ביטוח ישיר

שחר גור, סמנכ"ל אסטרטגיה ביפעת בקרת פרסום: "סדרת הפרסומות של ביטוח ישיר מחליפה פרזנטורים כמעט מדי חודש ובדרך כלל לא מייצרת שיח משמעותי ברשת, אך האיחוד של כוכבי "לא כולל שירות" ייצר שיח רב ואינטראקציות גולשים רבות וחיוביות ברובן. השימוש בנוסטלגיה הוכיח את עצמו והצליח לעורר שיח בקרב קהל היעד של ילדי שנות ה-90, לצד מחמאות להפקת השיר ושיח הומוריסטי הקשור לכוכבי הפרסומת".

"לא כולל שירות" לביטוח ישיר. מה השתנה? / צילום: צילום מסך

ערן גפן, מומחה לצמיחה עסקית: "מעניין להסתכל על הפרסומת של ביטוח ישיר בעיקר בראי הזמן. בסוף הפרסומות מתחלפות, הכוכבים עוברים, וממש כמו שהחזירו את כוכבי 'לא כולל שירות' ששודרה בתחילת שנות ה-90, גם האסטרטגיה היא הדהוד של אותן שנים. בשנת 95 השיקה ביטוח ישיר את 'באתי בגלל המחיר, נשארתי בגלל השירות', כך שיש לנו פה גם 'רטרו אסטרטגי'. האם לא השתנה שום דבר מאז בתחום הביטוח? איך ביטוח ישיר תתמודד עם שחקנים כמו למונייד או ליברה הישראלית שמביאים הצעת ערך חדשה? ימים יגידו".

 ד"ר מיכל שפירא, ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, הקריה האקדמית אונו: "הקו התקשורתי של ביטוח ישיר פרט הפעם על נוסטלגיה וסקרנות. איחוד של כוכבי הילדים הבלתי מעורערים יצר את התחושה לדבר הקרוב ביותר לאיחוד של כוכבי הסדרה ההוליוודית בוורלי הילס. הזיכרון המתוק בליווי בתשובה לשאלות המסקרנות 'היכן הם ואיך הם נראים היום', עוררו את השיח ברשתות ויצרו הקשבה ליתרונות השירות שמציעה החברה".

הפרעה מוכרת 

חברת החשמל עם האנרגיות הטובות של ג'יין בורדו

גור: "הקמפיינים של שקע ותקע אינם מייצרים שיח בדרך כלל והם ממוקדים בהסברה ומידע אינפורמטיבי. קמפיין ג'יין בורדו הצליח לשנות מגמה זו בגלל החיבור המפתיע בין המפרסם לחברי הלהקה האהובה. הקמפיין לקח נושא מורכב ואפור והקליל אותו, אך ספג גם ביקורות לא מעטות ברשת, כאשר גולשים רבים הביעו מורת רוח מהוצאות הפרסום הגבוהות של חברת החשמל".

גפן: "חברת החשמל יוצאת לדרך חדשה: גז טבעי, פחות פחם מזהם ופתיחת השוק לחשמל פרטי. נראה שאחרי עשרות שנים היא מחבקת ציבורית את החלטות הממשלה ואת הרפורמה שתהפוך אותה ממונפול בתחום ייצור החשמל להתמקדות ברשת ההולכה. כך גם המעבר מפחם לאנרגיות חלופיות. לגבי הפרסומת, בשונה משנים עברו שבהן הייתה המון ביקורת על הפרסומות של חברת החשמל, בעיקר מכך שבמילא מדובר במונופול שמדבר לקהל שבוי ללא יכולת בחירה. הפעם יש באמת רוחות של שינוי באוויר כמאמר הפרסומת וטוב שחברת החשמל מקבלת על עצמה פומבית את התפקיד החדש".

שפירא: "כבר שנים שחברת החשמל מייצרת פרסומות המחברות אליה את קהל הצרכנים מחד, אך מלוות בביקורת ציבורית מאידך. למשל, קמפיינים העוסקים בבטיחות בחשמל נתפסו כנושא חשוב בעיקר בקרב הורים, שתפסו את חברת החשמל כגורם המסייע להם בהקניית הרגלי זהירות לילדים, אך עוררו ביקורת סביב ההשקעה הכספית של מונופול החשמל בפרסום. הן גררו תגובות שליליות כמו 'שיורידו את מחירי החשמל לצרכנים במקום להשקיע בפרסומות'.

"נראה שהפעם, אולי בזכות החיבור לפרזנטורים, לצד הביקורת על התמסחרות, שספג הצמד (שכבר הופיע בעבר בפרסומות לבנק דיסקונט - ע.ב.ל) , לא ניתן היה להתעלם מהחיבור החינני אליו של שקע ותקע, החל מהפנייה בתחילת הסרטון ועבור לרכיבה על האופניים על רקע נופים מרהיבים שכולנו צמאים כבר לצאת אליהם, בתקופת שידור הקמפיין - סגר הקורונה".

אמיר שניידר, מייסד קהילת השיווק, מנהלי שיווק מצייצים: "ג'יין בורדו הצליחה להכניס אנרגיות טובות באוויר ולרענן את שפת הפרסום של שקע ותקע - החיבור המפתיע בין חברת החשמל ללהקה האהובה, מייצר הפרעה נעימה בברייק הפרסומות, אך יש גם לומר שאותה הלהקה פרסמה מותג פיננסי עם שיר קליט וקצבי, כך שלאוזן המקצועית, הפרסומת תזכיר מהלכים מסחריים דומים שקידמה הלהקה וחרכו את הרדיו בתקופה האחרונה, כך שקל להתבלבל בין המסרים והשירים".

פמפום נוירוטי

קמפיין הקורונה של משרד הבריאות

גור: "זאת הפעם השנייה שפרסומת בהשתתפותו של הקומיקאי ישראל קטורזה מתברגת בצמרת המדד שלנו. על אף האינטראקציות ושיתופי הסרטון, שהגבירו את החשיפה לתכני הקמפיין, השיח גם הפעם ממוקד בקטורזה עצמו לחיוב ולשלילה - בין אלה המתחברים להומור שלו לבין המבקרים את שיתוף-הפעולה של אמן עם הממשלה בתקופה כזו".

גפן: "מה היה המסר של הסרטונים בכיכובו של קטורזה? אני לא מצליח להיזכר. חשבתי שהבעיה אצלי, אפילו הלכתי ליוטיוב לבדוק, אבל אז התברר לי שחוץ מכמה בדיחות על המצב לא היה מסר חדש או מיוחד, משהו ששווה להפיק בשבילו פרסומת ושאינו פמפום גם ככה בכל מהדורת חדשות. מי כן הפיק ערך כלשהו מהפרסומת? קטורזה".

פרח: "הליהוק של ישראל קטורזה לתפקיד סמנכ"ל הקורונה בקמפיינים של משרד הבריאות הוא שיחוק, כי בניגוד לפרזנטורים קלאסיים בקמפיינים, הוא לא משחק את קטורזה הסטנדאפיסט, אלא את קטורזה האזרח המודאג. הוא לא בא לתת פאנצ'ים על קורונה, אלא להיות 'את' או 'אתה', לשקף את סך הרגשות והמחשבות שלנו בתקופה הנוכחית. ככזה, קטורזה מעורר הזדהות כשהוא מוצג כקוקטייל של חששות, תסכול, נוירוטיות והגיון בריא, הגיון שאליבא דמשרד הבריאות אומר שצריך להמשיך ולשמור על כללי הזהירות".

שפירא: "בעידן הטרגוט הממוקד המבוסס על השונות ברלוונטיות, קמפיין משרד הבריאות הוא בעל רלוונטיות גבוהה לכלל הציבור. השיח נסוב סביב חשיבות ההקשבה למסרים, על רקע תיאוריות קונספירציה המעוררות חוסר אמון בציבור. לתוך הקלחת הזו  נכנס הפרזנטור האהוב קטורזה המשמש כגשר קומוניקטיבי להעברת המסרים".

שניידר: "השיח ברשת סביב מהלכי משרד הבריאות בכיכובו של הקומיקאי הפופולרי, עוסק בעיקר בשיתוף-הפעולה של האמן, שלימים ביקר את מדיניות הממשלה, ולימים אחרים מככב בתשדיריה. דמותו של קטורזה, אם שמים בצד לרגע את השאלה את סוגיית השתתפותו בתשדיר, מצליחה בזכות הומור ושנינות להקל ולהנגיש את המסרים של המאבק בנגיף הקורונה".

הבחירה של מנהלי שיווק מצייצים:

שיתוף-הפעולה של קוואקר שטראוס לעמותות

קרן נהיר, יועצת לפיתוח עסקי, שיווק ומיתוג: "שיתוף-הפעולה בין המותג קוואקר מקבוצת שטראוס, לסטארט-אפ הקולינרי-חברתי 'שף בוקס' ולקבוצת ש'כולו טוב' - עמותה המסייעת לקידום ושילוב תעסוקתי וחברתי של בעלי מוגבלויות. במסגרת שיתוף-הפעולה יוצרה מהדורה מיוחדת של ערכה להכנת עוגיות שיבולת שועל. הערכה יוצרה במפעלי 'שף בוקס', על-ידי נתמכי העמותה 'שכולו טוב', ובמימון המותג 'קוואקר'. שטראוס קידמה את המארז ברשתות החברתיות באמצעות מובילי דעת קהל ותוכן ממומן ובאמצעות קמפיין דיגיטל נרחב.

קניות המארז וההכנסות עברו כולן ל'שף בוקס' ולעמותה. בנוסף, שטראוס רכשה כמות מארזים גדולה לחלוקה לעובדיה. המיזם הביא לכך שבתקופה של ריחוק חברתי בשל הקורונה, נתמכי העמותה מצאו תעסוקה וחיבור לקהילה, והעסק החברתי 'שף בוקס', קיבל תמיכה שיווקית וכלכלית. הציפייה מהמותגים כיום, היא לא רק לספר סיפור ולתת ערך צרכני, אלא גם להפגין אחריות תאגידית ולשלב עשייה עסקית עם עשייה חברתית-ערכית. כשיש תקציבי שיווק גדולים, קל לעשות קמפיינים שכוללים מדיה ממומנת, וקשה לחבר לשרשרת העשייה יתרונות סביבתיים וחברתיים. אבל כשערך תזונתי, משתלב עם ערך קהילתי, וגם מצטלם טוב לאינסטגרם - זה בינגו".

בחירת Creative First

מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום העצמאית פונקט, בעל הפודקאסט Ear catcher ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative First: "הפעם קבוצת קריאטיב פירסט לא בחרה אף קמפיין כמהלך הקריאטיבי של החודש, מהטעם הפשוט שלא היה כזה. קמפיין החודש של הקהילה נקבע ע״י צוות של 20 שופטים ושופטות כולם אנשי קריאטיב בכירים, ואף אחד מהם לא עובד במשרדי הפרסום. השיפוט בוחן כמה הקמפיין חדשני, מביא זווית מרעננת או תובנה שלא חשבנו עליה, ולאחר מכן את הביצוע. החודש צוות השופטים לא מצא אפילו קמפיין אחד כזה ואנחנו מעדיפים לא לתת פרס בכלל מאשר לתת כבוד לעבודה לא טובה מספיק".

 השופטים:
● ד"ר מיכל שפירא - סגנית דיקן להוראה וראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, הקריה האקדמית אונו.
● שרי סימן טוב - אשת קריאטיב, לשעבר רעיונאית וסמנכ"לית קריאטיב בפרסום פוגל לוין Ogilvy. שימשה בעבר מרצה בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב.
● ניר פרח - מבכירי אנשי הקריאטיב בענף, כיום בעלים של סוכנות בוטיק לקריאטיב ופרסום TEAM PERACH.
● מירן פחמן - בעל סוכנות הפרסום העצמאית פונקט, בעל הפודקאסט Ear catcher ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative First.
● אמיר שניידר - מייסד קהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים.
● שחר גור - סמנכ"ל אסטרטגיה ביפעת בקרת פרסום.
● קרן נהיר, יועצת לפיתוח עסקי, שיווק ומיתוג. 

עוד כתבות

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

עפרי ביבס, אחותו של החטוף ירדן ביבס, בהפגנה למען שחרור החטופים בהאג, בשבוע שעבר / צילום: ap, Martin Meissner

גנץ ל"גורם המדיני": לא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים

מקור בכיר בחמאס: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה • גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות • במקביל לדיווחים, המלחמה בעזה נמשכת - מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בחאן יונס שבה זוהה שיגור לעוטף • בלינקן לראש ממשלת קטאר: לסלק את בכירי חמאס מדוחה אם ימשיכו להתנגד לעסקה • עדכונים בולטים

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה