גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות: הנאסד"ק קפץ ב-2.5%, מדד S&P 500 עלה ב-1% לשיא כל הזמנים

מניות הטגנולוגיה דחפו את ה-S&P 500 ב-1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ● למונייד וצים בלטו בעליות ● נעילה חיובית באירופה ● ה-ECB הותיר את גובה הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כצפוי, אך הודיעה על הגברת קצב הרכישות בהמשך

פסל הילדה ללא מורא ליד בורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Erik McGregor/Sipa USA
פסל הילדה ללא מורא ליד בורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Erik McGregor/Sipa USA

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה, במה שעשוי להסתמן כסוף התיקון מהשיא שקבעו המדדים בפברואר האחרון. מדד S&P 500 עלה ב-1% לשיא כל הזמנים. הנאסד"ק קפץ ב-2.5% ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%.

מניות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק בהובלת פייסבוק שעלתה ב-3.3% מיקרוסופט שקפצה ב-2%, אפל שעלתה ב-1.6%. בסקטור הרכבים החשמליים, ניאו עלתה ב-11%, טסלהב-4.8% ואקספנג זינקה ב-3.5%.

22:10

החוזים העתידיים על הנפט עלו ב-1.6% לרמה של 66 דולר לחבית, על רקע עליית הציפיות לביקושים שעשויים לפרוק מהמלאי הגואה בבתי הזיקוק. כמו כן, ארגון המדינות המייצאות נפט, או OPEC, הגביר את תחזית הביקוש לשנת 2021 על רקע התאוששות מהירה מהצפוי בצמיחה העולמית.

בין הישראליות בוול סטריט בולטות הערב מניותיהן של למונייד שמזנקת ב-13% לרמה של 106 דולר למניה, וצים קופצת ב-14% למחיר שיא מההנפקה.

22:00

ענקית המסחר המקוון קופאנג (Coupang), שזכתה לכינוי אמזון של דרום קוריאה, השלימה הנפקה ראשונה לציבור בבורסת ניו יורק לפי שווי של 60 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה הראשונית (IPO) הגדולה ביותר השנה בוול סטריט, וההנפקה גדולה לחברה זרה בארה"ב מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. החברה גייסה כ-4.6 מיליארד דולר לפי מחיר של 35 דולר למניה, מעל הצפי של החברה למחיר של 30-27 דולר.

20:45

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה. אפל מטפסת ב-1.5%, טוויטר ופייסבוק קופצות בכ-4.7% כ"א. הנפט מזנק ב-2.3% לרמה של 66 דולר לחבית. הזהב נסחר ללא שינוי ברמה של 1,721 דולר לאונקייה, ואילו הביטקוין מטפס קלות קרוב ל-58,000 דולר.

בין המניות הישראליות הבולטות בוול סטריט: גמידה סל  ,פייבר  , סטרטסיס  , פריון , גילת  וטאואר .

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מציין היום שנה לפרוץ מגיפת הקורונה.

19:00

המסחר באירופה ננעל היום בעליות. קאק טיפס ב-0.7%, דאקס ופוטסי הוסיפו 0.2%. סטוקס 600 עלה ב-0.5%.

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות חזקות. נאסד"ק קופץ ב-2.5%, S&P 500 מוסיף 1.4% ודאו ג'ונס עולה ב-1%.  

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות. נאסד"ק מזנק ב-2.3%, S&P 500 מוסיף 1.25% ודאו ג'ונס עולה ב-1%. המסחר באירופה מתנהל בעליות של עד 0.6%.

האיחוד האירופי אישר את החיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שניתן במנה אחת. החיסון אושר על ידי ה-FDA כבר בסוף פברואר. מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון לא מגיבה במסחר.

16:30

המסחר בבורסת וול סטריט נפתח היום בעליות. נאסד"ק מזנק ב-1.5%, S&P 500 עלה ב-0.7% ודאו ג'ונס מוסיף 0.3% ומתקרב לשיא חדש.

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות. קאק מוסיף 0.3%, דאקס עולה ב-0.2% ופוטסי עולה ב-0.1%. סטוקס 600 מוסיף 0.4%.

מניית VIR מזנקת ב-21.3% במסחר בנאסד"ק. זאת לאחר שהחברה פרסמה תוצאות טובות בניסוי לתרופה לקורונה שפיתחה ביחד עם חברת GSK. שימוש במוצר בשלבים מוקדמים של המחלה הפחית את הסיכון לאשפוז ומוות ב-85%, לעומת קבוצת הביקורת. הניסוי הופסק לאחר שהשיג את מטרתו והדגים את יעילות התרופה מוקדם מן הצפוי. מניית GSK  יורדת 0.4% במסחר.

מניות הטכנולוגיה מובילות את הזינוק בנאסד"ק. טסלה  מוסיפה 3%, פייסבוק מטפסת ב-2.8% ואפל  עולה ב-2%. נטפליקס , אלפאבית , אמזון  ומיקרוסופט  עולות בסביבות כ-1%.

הנפט עולה ב-1%. מחיר חבית עומדת כעת על 65.11 דולר.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו ברמה 712 אלף בשבוע האחרון לעומת צפי לכ-730 אלף תביעות.

14:50

ה-ECB הותיר את גובה הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כצפוי. גם היקף תוכנית רכישת האג"ח שלו (PEPP) נותרה ללא שינוי, אך היו"ר, קריסטן לגארד, הודיעה על הגברת קצב הרכישות בהמשך אך לא נקבה בהיקף. תשואות אג"ח ממשלת גרמניה למשל הגיבה בירידות. 

לפי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי: "הצהרת המדיניות של ה-ECB היא יונית יותר ממה שהשוק צפה. ההצהרה קובעת במפורש כי הבנק צופה שרכישות במסגרת ה-PEPP (תוכנית החרום שבמסגרתה הבנק המרכזי רוכש נכסים בשוק ההון) - ברביע הבא - יתנהלו בקצב גבוה במידה משמעותית בהשוואה לחודשים הראשונים של השנה. כמו כן, נאמר בהודעה שה-ECB ירכוש נכסים בצורה גמישה על פי תנאי השוק, ובמטרה למנוע הידוק של תנאי המימון. שאר הצהרת המדיניות לא השתנתה מגרסת ינואר. התמונה הגדולה היא שהבנק האירופי המרכזי יתמיד עם ריביות שליליות ורכישות נכסים חודשיות בכמויות ניכרות לאורך זמן רב. זה ישמור על תשואות אג"ח נמוכות בהשוואה לאלה שבבריטניה או בארה"ב. עם זאת, בתוך אירופה צפויים שינויים במרווחי התשואה, בעיקר בין מדינות הפריפריה לבין מדינות הליבה".

13:45

האנליסט עמרי לפידות מלאומי פרטנרס מעלה את ההמלצה על מניית נובה  מ"החזק" ל"קנייה" ומעדכן את מחיר היעד ל-93.4 דולר, המשקף פער של כ-16% ביחס למחיר השוק. לפידות מציין כי "דוחות הרבעון היו טובים כמו גם התחזיות לרבעון הבא, דבר המשקף ביקושים טובים למוצרי החברה. בשנים האחרונות נובה צמחה בקצבים מהירים יותר מצמיחת השוק וזאת בין היתר על ידי הגדלת נתח השוק שלה. נובה פועלת בשווקים צומחים מאוד עם תחרות מועטה וידע רב נדרש, דבר שמקשה על מתחרים חדשים להיכנס. להערכתנו, שנת 2021 תהיה שנה טובה לחברה".

12:00

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של עד 1.8%. 

לקראת החלטת הריבית של ה-ECB, כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי "המשקיעים יתעניינו לראות מה תהיה תגובת הבנק המרכזי האירופאי לעלייה בתשואות אגרות החוב. מחד גיסא, הדבר יכול להתפרש כהתפתחות חיובית שמצביעה על צפי להתאוששות. מנגד, העלייה מראה על סביבה פיננסית יותר הדוקה. האינפלציה עדיין נמוכה מזו שבארה"ב, והיא אינה מהווה איום, גם אם בגרמניה למשל היא כן צפויה לעלות בעקבות השפעות חד פעמיות. תוכנית רכישות האג"ח צפויה להימשך והמשקיעים יחפשו לראות כיצד ה-ECB מפרש את הסביבה הפיננסית החדשה".

10:20

יום המסחר באירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של עד 1.4%. 

התשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים ממשיכה לרדת לכ-1.50% לאחר שרשמה ירידה חדה אתמול.

07:50

 בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית, בהובלת מדד הקוספי בסיאול שמטפס בכ-1.9%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר שאתמול טיפס מדד הדאו ג'ונס לשיא חדש. 

בארה"ב, הקונגרס אישר אתמול את הצעת חוק התמריצים לנפגעי הקורונה של הנשיא ג'ו ביידן בהיקף של 1.9 טריליון דולר. זאת אחרי שהחוק שהוכן על ידי בית הנבחרים, עבר בסנאט, וחזר לבית הנבחרים לאישור סופי של חבילת הסיוע שנועדה למלא חלק ניכר מהבטחות הקמפיין של הדמוקרטים "לנצח את המגפה" ולהחיות את הכלכלה המקרטעת. 

הנפט בעלייה. נפט מסוג ברנט מטפס ב-0.7%, חוזה למסירה במאי נסחר במחיר של 68.4 דולר לחבית. הזהב מטפס קלות וחוזה למסירה באפריל נסחר במחיר של 1,730 דולר לאונקיה.

הביטקוין נסחר סביב 55,400 דולר והתשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים עומדת ברמה של כ-1.52% לאחר שרשמה ירידה חדה אתמול.

בתחום המאקרו, הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) צפוי להותיר היום את שיעור הריבית ללא שינוי. בארה"ב צפויות התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לעמוד ברמה של כ-730 אלף בשבוע האחרון.

עוד כתבות

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

הבורסות באירופה עולות; פלנטיר צוללת ב-15% במסחר המוקדם בוול סטריט


מדד פוטסי עולה ב-1% ● לאחר 10 ימים של עליות, הנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל