שיעור הצפייה הנמוך ביותר אי־פעם: הרייטינג של האוסקר צנח ב־58%

שידור טקס האוסקר ביום ראשון ברשת ABC נצפה ע"י 9.85 מיליון צופים

הבמאית קלואי ז'או עם שני פרסי האוסקר שבהם זכתה על הסרט "ארץ נוודים" / צילום: Associated Press, Chris Pizzello
הבמאית קלואי ז'או עם שני פרסי האוסקר שבהם זכתה על הסרט "ארץ נוודים" / צילום: Associated Press, Chris Pizzello

השידור ברשת ABC של טקס האוסקר ביום ראשון השבוע משך 9.85 מיליון צופים - המספר הנמוך ביותר של צופים בטקס האוסקר שנרשם אי־פעם.

הקהל הטלוויזיוני בטקס של 2021 ירד ב־58% לעומת מספר הצופים בטקס בשנה שעברה, 23.6 מיליון, כך לפי נתוני חברת נילסן שפורסמו אתמול (ב'). הטקס בזמנו שודר שבועות בודדים לפני שמגפת הקורונה עצרה את החיים וגרמה לממשלה להורות על הישארות בבתים ברחבי ארה"ב.

בעוד שהרייטינג של טקסי האוסקר ירד בתלילות לאורך השנים, שידורי טקס הפרס בתקופת המגפה מאתגרים במיוחד מבחינת משיכת צופים. שיעור הצפייה בטקס גלובוס הזהב, ששודר באופן מקוון ברובו ב־NBC בתחילת מרץ, היו נמוכים ב־62% לעומת השנה הקודמת. בגלובוס הזהב צפו 6.9 מיליון איש.

השנה שודר טקס האוסקר מיוניון סטיישן בלוס אנג'לס, וכמה חלקים מהתוכנית צולמו בתאטרון דולבי בהוליווד, המקום בו האירוע שנערך כבר 93 שנים מתרחש לרוב. המיקום נבחר מתוך כוונה למנוע מהאוסקר - לרוב טקס צפוף - להפוך לאירוע הדבקה המוני בקורונה.

שידור האוסקר אינו זול ל־ABC. זכויות השידור השנתיות עולות יותר מ־100 מיליון דולר, והן היקרות ביותר בין כל טקסי הפרסים, כך אמרו אנשים המכירים את הנושא. השנה, בהתחשב בנסיבות סביב השידור, הרשת הצליחה לקבל מהאקדמיה למדעים ואמנויות של הקולנוע, הגוף המחלק את הפרס, מחיר טוב יותר, כך אמר אדם המכיר את הנושא. דוברת של האקדמיה סירבה להגיב לגבי פרטי החוזה מול ABC.

הירידה הדרמטית ברייטינג עשויה להיות סיבה לדאגה עבור מפרסמים. השנה ביקשה ABC עד 2 מיליון דולר עבור 30 שניות של פרסומת במהלך התוכנית, כך אמרו אנשים המכירים את השידור.

השנה היא השנה השלישית ברציפות בה הטקס נערך ללא מנחה, והפעם גם הביצועים המוסיקליים נדחקו מהטקס המרכזי. לא הייתה תזמורת שניגנה לזוכים כשירדו מהבמה ובסיום נאומיהם - שלעתים קרובות נמשכים זמן רב מדי. הטקס ביום ראשון לא היה יוצא דופן מבחינה זו.

מגוון הסרטים בין המועמדים הופיעו בעיקר בשירותי סטרימינג, כשתאטראות ברחבי ארה"ב נותרו סגורים במהלך רוב 2020 בגלל מגפת הקורונה.

המנצח הגדול של השנה, "ארץ נוודים", שהופק על-ידי אולפני סרצ'לייט שבבעלות חברת וולט דיסני, יצא השנה בבתי הקולנוע ובהמשך גם בהולו. "ארץ נוודים" זכה בקטגוריות המובילות של הסרט הטוב ביותר, הבמאית הטובה ביותר והשחקנית הטובה ביותר.

קלואי ז'או, הבמאית של "ארץ נוודים", הפכה לאישה השנייה והאישה האסיאתית הראשונה שזוכה בפרס.

אנתוני הופקינס זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "האב". זכייתו הפתיעה רבים, שציפו כי השחקן המנוח צ'דוויק בוסמן יקבל את הפרס לאחר מותו, אחרי שזכה בגלובוס הזהב על הופעתו בסרט "הבלוז של מא רייני". מפיקי האירוע אפילו הפכו את סדר חלוקת הפרסים וסיימו עם השחקן הטוב ביותר ולא עם הסרט הטוב ביותר כמקובל. אבל במקום בוסמן, זכה הופקינס, שאפילו לא נכח באירוע לקבל את הפרס.