ביידן העלה את שכר המינימום של עובדי קבלן בשירות המדינה ל־15 דולר

המשמעות המיידית של הצו הנשיאותי, שייכנס לתוקף ב־30 בינואר 2022, היא שכל אגפי הממשלה שעובדים עם חברות קבלן יכניסו סעיף לחוזים שלהם שקובע את רף התשלום שנקבע • כיום שכר המינימום הנוכחי לעובדי קבלן שעובדים מול הממשל הפדרלי עומד על 10.95 דולר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן / צילום: Reuters, Tom Brenner
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן / צילום: Reuters, Tom Brenner

אחרי שקיבל ברקס מהקונגרס להעלאת שכר המינימום הפדרלי ל־15 דולר לכלל העובדים בארה"ב, במסגרת חבילת הסיוע לקורונה שעברה לפני כחודשיים, הנשיא ג'ו ביידן חתם אמש על צו נשיאותי שדורש מחברות קבלן שעובדות עם הממשל לשלם שכר מינימום שעתי בגובה 15 דולר.

המשמעות המיידית של הצו הנשיאותי, שייכנס לתוקף ב־30 בינואר 2022, היא שכל אגפי הממשלה שעובדים עם חברות קבלן יכניסו סעיף לחוזים שלהם שקובע רף תשלום של 15 דולר לשעה.

כיום שכר המינימום הנוכחי לעובדי קבלן שעובדים מול הממשל הפדרלי הוא 10.95 דולר - כלומר העובדים הללו יזכו להעלאה מיידית של 37% בשכרם. הצו גם קבע שהשימוש בשכר מינימום לפני טיפים על ידי קבלנים פדרליים, העומד כיום על 7.65 דולר לשעה, ייפסק עד 2024.

בעוד שמהבית הלבן נמסר כי מאות אלפי עובדים - בהם עובדי תחזוקה וניקיון, סיעוד ועובדים בתחום המזון - ייהנו מההעלאה בשכר החל מינואר הקרוב, על פי מחקר של מכון ברוקינג באוניברסיטת ניו יורק, הממשל האמריקאי מעסיק חמישה מיליון עובדי קבלן. כך שנראה שלמהלך תהיה השפעה נרחבת הרבה יותר.

בבית הלבן מצפים כי ההעלאה בשכר תביא לפריון גבוה יותר מצד אותם עובדים וייצור למשלמי המסים "על ידי שיפור הפרודוקטיביות של העובדים ויצירת עבודה איכותית יותר", שיושפעו מ"שיפור הבריאות של העובדים, העלאת המוטיבציה שלהם והגדלת המאמצים שלהם להצטיין".

בקמפיין לנשיאות הבטיח ביידן להעלות את שכר המינימום הפדרלי ל־15 דולר לשעה. לאחר שהנשיא ויתר על הכנסת הסעיף הזה לתוך חבילת הקורונה עקב קשיים בהעברתו בקונגרס במסגרת זו, הבית הלבן מסר כי ביידן נותר מחויב למטרה הזו.