גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הב.מ.וו 530 פלאג-אין שומרת על הגחלת

למרות משקל עצמי רציני, טכנולוגיה עתידנית ומערך הנעה "ירוק", ב.מ.וו סדרה 5 המחודשת מצליחה לשמר את האיכויות הדינמיות המסורתיות והמהנות של המותג מבלי להקריב "קיימות" ● חבל רק שהמחיר ממשיך לטפס

ב.מ.וו 530 פלאג־אין 2021 / צילום: יח"צ
ב.מ.וו 530 פלאג־אין 2021 / צילום: יח"צ

קצת קשה לעקוב לאחרונה אחרי הקצב שבו משתנה תעשיית הרכב הבינלאומית. קחו, למשל, את ב.מ.וו, שבעשורים האחרונים נושאת בגאווה את נס "מכונות הנהיגה" האנינות, שמיועדת לטהרנים.

למותג יש במדינות מפותחות רבות גרעין קשה וגדול של מעריצים מושבעים, שמגלים בקיאות בכל בורג ובכל רכיב של דגמי המותג, עוקבים אחרי כל פיתוח חדש שלו, מחליפים ביניהם מידע ברשת ומתחרים במרוצים שמוקדשים למכוניות. אם לפני שנתיים-שלוש היינו מבשרים לקהל הפנאטי הזה ש"מכונית העתיד" של ב.מ.וו תהיה SUV חשמלי, שמיוצר בסין ומצויד במערכות סמי-אוטונומיות מתוחכמות, שמייתרות את הנהג, קרוב לוודאי שהיינו נסקלים באבנים.

אבל זו המציאות של ימינו וכך נראה בדיוק נראה רכב העתיד החדש של ב.מ.וו, IX3, שנחת בישראל החודש. את הרכב הזה עוד נבחן בעתיד ובינתיים אנחנו יכולים לנחם את חסידי המותג, ולהתנחם בעצמנו, בכך שב.מ.וו ממשיכה לייצר את הסדרות הקלאסיות שלה, שמכוונות לקהל המסורתי ושוחר הנהיגה שלה. אחת מהן היא 530 פלאג-אין, שנחתה כאן לאחרונה לאחר מתיחת פנים ועדכון תקופתי.

חיצונית השינוי הגדול ביותר שבולט לעין מתמקד בחרטום, שמתהדר כעת בגריל מודגש וגדול יותר כמו בכל דגמי הדור החדש של החברה. מעטרים אותו פנסי הייטק עם אור מעוצב ופגושים חדשים והמראה נראה הדוק ומתוחכם. בסה"כ המכונית מצליחה להיראות עדכנית למרות גילה הלא צעיר, וממשיכה למשוך מבטי חשק מהסביבה, במיוחד כשהיא עם חבילת ה-M הקוסמטית, שמגיעה כיום כסטנדרט. המינוס היחידי הוא שהיא נראית קצת יותר מדי דומה לסדרה 3 החדשה, שזולה ממנה משמעותית.

בניגוד להרבה יצרנים, שמרגישים כיום צורך להמם את הנהג והנוסעים עם במסכים היקפיים ומרצדים ועם מתגי מגע חמקמקים סדרה 5 עדיין מכבדת את המסורת, גם לאחר העדכון. מערך הפיקוד עדיין מתמקד בנהג, כמו בכל דגמי ב.מ.וו לדורותיהם, ברירת המחדל של תצוגת לוח המחוונים היא שעונים נפרדים "כמו פעם" והנדסת האנוש עדיין מבוססת על תפעול של מתגים פיזיים במערכות החיוניות. זוהי מסורת מבורכת עבור נהגים כמונו, שלא גדלו עם סמארטפון כבר מהעריסה.

מאחורי הכסות הכאילו-נוסטלגית נמצא כמובן מערך אלקטרוני עתידני וכמעט אוטונומי. אם תרצו בכך המכונית הזו תוכל לקחת אתכם מחיפה לתל אביב עם מעט מאד התערבות של הנהג ואפילו להחנות את עצמה עצמאית בסיטואציות מורכבות. יש לה כמובן גם הגנה היקפית, שהחושים האנושיים אינם יכולים לספק, יש גם "סייענית קולית" צייתנית עם בינה מלאכותית, שלומדת את הרגלי הנהג ומאפשרת לבצע פונקציות רבות בשיחה טבעית וכו'. אבל הכל לבחירת הנהג כתוספת לתפעול המסורתי, לא במקומו.

המושבים הקדמיים, שכלולים בחבילת ה-M התקנית, עמוקים ותומכים היטב, אם כי ריפוד עור טבעי מקבלים רק בחבילה הבכירה יותר, שמוסיפה כ-50 אלף שקל למחיר. תנוחת הישיבה מרגישה ממוקדת וקרובה לכביש, המרחב מלפנים ונדיב וגם הנוסעים מאחור לא מקופחים באגף הברכיים והכתפיים, לפחות שני הנוסעים בצדדים. נפח תא המטען ב-530 עדיין מאכזב, עם 420 ליטרים בלבד בגלל מארז הסוללות הגדול של הנעת הפלאג-אין, שגוזל לא מעט מרחב. איכות הייצור והגימור מספקת את כל מה שניתן לצפות לו מרכב בפלח הזה והתא מרגיש מוצק כאילו נחצב מגרניט.

מערכת ההנעה זהה לזו שמוצאים כיום ב-330e עם שילוב של מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה נטענת, שכעת מציעה טווח חשמלי "נטו" משופר של עד כ-61 קילומטר. ההספק המשולב המוצהר עומד על 252 כ"ס אם כי לפרקי זמן קצרים ניתן לשחרר עוד כ-40 כוחות סוס מיחידת ההנעה.

 

הלקוחות לעתיד של טסלה יכולים להתנסות ב-530 בנהיגה חשמלית חרישית ונמרצת עד כ-100 קמ"ש או עד שאוזל הכוח מהסוללה. אבל חובבי ב.מ.וו, וגם אנחנו, יבחרו מן הסתם במצב "ספורט" כברירת המחדל. המצב הזה מחדד את תגובת הדוושה ורותם את הכוח הזמין לטובת תאוצות, שהן אמנם פחות דרמטית מאשר באחות הקטנה 330 פלאג-אין - לא מפתיע אם לוקחים בחשבון שה-530 שוקלת יותר מ-1.8 טון - אבל עדיין נמרצות בכל שיפוע.

ב.מ.וו נוקבת בצריכת דלק משוקללת מרשימה של כ-77 ק"מ לליטר בתקן WLTP. אבל כמו בכל רכב פלאג-אין הנתון הרשמי הוא תיאורטי. מי שיקפיד על טעינה מלאה בבית או בעבודה וייסע רוב הזמן למרחקים קצרים, יגלה שתחנת הדלק היא זיכרון רחוק. מי שיזניח את הטעינה החיצונית וישחרר את פוטנציאל הביצועים לעיתים קרובות יראה צריכה ריאלית של 18-25 ק"מ לליטר.

למרות המשקל העודף והטכנולוגיה המורכבת, ה-5 עדיין שומרת על שורשי הספורט-סלון שלה ומציעה חלוקת משקל מאוזנת מאד ותגובות זריזות ורהוטות לפקודות לשינוי משקל. ההגה הוא לא הכי חד שקיים, נפל כנראה קורבן לאלקטרוניקה, וברוב הנטייה של השלדה היא לספק נוחות ורוגע. אבל אם מישהו ממש יתעקש ויורה למחשב לשחרר קצת את החגורה האלקטרונית הוא יגלה, שההנעה האחורית עוד שם והמכונית יודעת להשתובב.

ב.מ.וו 530 פלאג-אין המחודשת עולה כיום 480 אלף שקל עם חבילת אבזור די מקיפה ומי שיזמין את החבילה העילית יגיע ל-540 אלף. המחירים הללו משקפים את העלייה המתמידה במס הקניה על רכבי פלאג-אין והם הולכים ומתרחקים מ"מחירי המציאה", באזור ה-400 אלף שקל, שעמם נחתה המכונית בראשית דרכה בישראל. אבל גם במחיר הזה היא עדיין מכונית מנהלים ראויה ועתירת סטטוס, שתעניק לחובבי המותג את התחושה הדינמית המיוחדת של ב.מ.וו מבלי להעמיס על מצפונם הסביבתי.

חלק מהמתחרות

מרצדס E300 פלאג-אין

מרצדס E300 פלאג-אין / צילום: יח"צ

510 אלף שקל עולה גרסת הפלאג-אין של ה-E קלאס, שעבר לאחרונה חידוש מקיף. יש לה עיצוב ספורטיבי אלגנטי, תא נוסעים סופר-טכנולוגי ועתיר מסכים ומערכת הנעה, שמשלב מנוע 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה חזקה, שמייצרים במשולב 320 כ"ס ו-71 קג"מ ומאיצים את הרכב מאפס ל-100 ב-5.7 שניות. תא המטען הוא בנפח 370 ליטר

וולבו S90 פלאג-אין

וולבו S90 פלאג-אין / צילום: יח"צ

465 אלף שקל עולה גרסת ה-T8 המאובזרת של וולבו S90. הממדים החיצוניים דומים לאלה של סדרה 5, בסיס הגלגלים מעט קצר יותר אבל תא המטען מכיל 500 ליטר. ההנעה כוללת מנוע 2 ליטר טורבו, שני מנועים חשמליים וסוללה בהספק משולב של 392 כ"ס. התאוצה מאפס ל-100 אורכת 4.8 שניות והטווח החשמלי מעל 60 ק"מ.

אאודי A6 פלאג-אין

עדיין לא בארץ אבל אולי בקרוב גרסת הפלאג-אין של אאודי A6 החדשה משלב בין מנוע טורבו-בנזין 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה נטענת גדולה של 18 קילוואט. ההספק המשולב הוא 265 כ"ס, הטווח החשמלי כ-66 ק"מ, התאוצה ל-100 מתבצעת ב-6.2 שניות שניות והשלדה מצוידת בהנעה כפולה-קבועה מתוחכמת כסטנדרט

עוד כתבות

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה עמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבאה, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל