גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מעקב אחר הבריאות, הגדרות התראות ועדכוני פרטיות: כל החידושים שאפל הציגה

ההכרזה הערב התמקדה בפיצ'רים החדשים של ה-iOS ולא כללה מחשבים או מכשירים חדשים ● בין ההכרזות היו עדכונים ל-AirPods, השקת מערכת "פוקוס", שיפור השיתופיות בשיחות ועוד

מערכת ההפעלה iPadOS / צילום: אפל
מערכת ההפעלה iPadOS / צילום: אפל

כנס המפתחים השנתי של חברת אפל , ה-WWDC 21, מתקיים השבוע. האירוע שיפתח את השבוע המיוחד של חברת אפל יתחיל ממש הערב (ב'), אז החברה תקיים את אירוע ההכרזות שלה כחלק מהכנס. ברוח התקופה, הוועידה של החברה תתקיים באופן וירטואלי. בגלובס נעדכן בסיקור שוטף אחר ההכרזות הגדולות של החברה הערב, ניתן לצפות בהכרזות ביוטיוב.

אפל שחררה סרטון וידאו שהופיע בשירות המוסיקה Apple Music שמעיד על קיום אירוע נוסף, שיכלול הכרזות נוספות. בשעה 22:00 שעון ישראל, כשעתיים לאחר האירוע המרכזי, אפל תקיים אירוע ויתמקד במוסיקה.

21:45

הספארי מקבל עיצוב חדש: שורת הלשוניות מצומצמת, ההגדרות עברו ל-3 הנקודות שבשורת הקישור למעלה. בנוסף, אפל מכניסה "תוספים" גם לאייפון ולאייפדים - תוספים כמו grammarly, ייכנסו גם לאייפון ולאייפדים.

אפל התייחסה לחנות האפליקציות שלה כהולכת בין ביצים, שכן היא מתמודדת עם התביעה המשפטית מול אפיק גיימס. החברה התחייבה שוב למוצרים מאובטחים כפי שהיא עשתה עד עכשיו. החברה הציגה נתונים כמו 600 מיליון משתמשים שבועיים.

אפל הודיעה כי היא תאפשר למפתחים לשנות תמונות או תצוגות, כדי לבדוק מה הדרך הטובה למשוך משתמשים. בנוסף, היא תאפשר למפתחים להציג בחנות האפליקציות אירועים שמתרחשים בתוך האפליקציות, מתחרויות ועד אירועים מיוחדים. יהיה אפשר לראות את זה בעמוד העמוד של האפליקציות, הם יוכלו לראות את זה גם בהמלצות שיש בחנות האפליקציות, וגם בווידג'ט של האפסטור.

החברה משיקה גם את Xcode Cloud - שבונה את האפליקציה של המפתחים בענן, כדי להקל על שיתופי הפעולה בתוך צוותי הפיתוח. השירות יריץ בדיקות אוטומטיות במקביל לכל סוג של מכשיר ופלטפורמה של אפל.

החברה מעדכנת כי מפתחים יוכלו כבר מהיום לקבל הבטא של מערכות ההפעלה שהוכרזו היום. הבטא לציבור ישוחרר ביולי, כשמערכות ההפעלה החדשה יצאו בסתיו לכולם.

21:25

בחטיבת הבית החכם, אפל הציגה אקססוריז שתומכים בסירי. משמע, חברות צד שלישי יקבלו אפשרות להפעיל דרכם את סירי, עם האבטחה שאפל מתחייבת אליה.

החברה משיקה את Universal Control - החברה תאפשר לקשר כמה מוצרים שלה לשימוש כללי יותר. כך יהיה אפשר להעביר קבצים בין המוצרים ולעבוד בצורה יותר רחבה.

21:05

החברה עוברת לבריאות. בנושא זה, אפל משיקה שלושה פיצ'רים חדשים:

ניידות - החברה תדע לזהות אם יש סיכוי שאתם הולכים בצורה לא יציבה, מה המהירות שלכם, מה המרחק של הצעדים שלכם. ככה הם ידעו אם אתם הולכים בצורה שיכולים לסכן אתכם. האפליקציה תתריע לכם אם היציבות שלכם נמוכה, ותציע לכם תרגילים שיעזרו לכם.

מעבדות - אפליקציית הבריאות של אפל תכלול גם מידע שיעזור לכם להבין את בדיקות המעבדה שלכם.

טרנדים - כשיש ממצא חדש, האפליקציה תזהה את זה ותתריע לכם על זה.

החברה משיקה אפשרויות שיתוף לגבי בריאות. יהיה אפשר לקבל מידע בהסכמה על בני המשפחה ועל האנשים הקרובים עליכם. תוכלו לקבל התראה אם יש מידע בריאותי חשוב על מישהו שאישר שתקבלו את המידע עליו.

20:55

החברה עוברת לפרטיות. החברה תסתיר את כתובת ה-IP שלכם ממעקב, כדי לא לאפשר לגורמים חיצוניים לדעת אם פתחת את הדואר שלכם ומתי, ותעשה את אותו הדבר בספארי. בנוסף, אפל משיקה אזור פרטיות שיתפקד כדו"ח פרטיות. זה דומה לאותה תכונה באנדרואיד 12 שהושק באירוע האחרון, שמציגה את ההרשאות השונות שהחברות מחפשות.

אפל מכריזה על הגדרות פרטיות הרבה יותר משופרות ב-iCloud+, ולמעשה מסתירה את המידע, אפילו מעצמה לטענתה. "הבקשות שלכם מתבצעות באמצעות שני ממסרי אינטרנט נפרדים" - במילים אחרות, אפל לא יכולה לראות את המידע עליכם.

20:50

החברה עוברת במהירות ל-AirPods. האוזניות יתכתבו עם המצב ששמתם את המכשיר ב"פוקוס" (שינה, עבודה וכו'), ותקפיץ לכם את ההתראות החשובות, על פי מה שקבעתם מראש. בנוסף, ב-iOS 15, האוזניות יימצאו ב-Find My אם איבדתם אותן ותקבלו התראה אם השארתם אותם בטעות במקום מסוים והתכוונתם ללכת.

בנוסף, אפל מציגה את מערכת ההפעלה iPadOS ואת העיצובים השונים. הווידג'יט של התמונות הרבה יותר גדול, והכל נראה הרבה יותר מרווח.

לגבי פתקים - יהיה אפשר לתייג אנשים בתוך פתקים לשימוש משותף יחד. בנוסף, יהיה אפשר להוסיף תגיות לפתקים כדי למצוא אותם יותר מהר. לצד אלו, החברה משיקה את Quick Note, דרך מהירה לפתוח פתק במהירות: להחליק מתחתית האייפד כדי לפתוח פתק חדש.

20:30

אפל מתחילה לדבר על העיצוב ומראה את ההתראות השונות. ההתראות מקובצות בעיצוב מאוורר יותר. בנוסף, אפל משיקה "סיכום התראות", סיכום של ההתראות בזמנים שתבחרו, נגיד בבוקר אחרי השינה.

לצד זאת, החברה משיקה את "פוקוס", אם תפעילו "נא לא להפריע" - יהיה כתוב בהודעות כדי שאנשים אחרים ידעו. עוד שימוש ב"פוקוס" הוא שתוכלו להגדיר במה אתם צריכים להתרכז (עבודה, אישי, שינה ועוד). וברגע שאתם מגדירים נגיד "עבודה", ולבחור איזה אפליקציות רלוונטיות בעבודה ורק הן יוצגו ותקבלו התראות עבורן.

החברה משיקה גם את "Live Text",שיאפשר לכם להשתמש במצלמה ולזהות את הטקסט שמופיע שם, וכך תוכלו להעתיק את הטקסט שמופיע. 

אפל תאפשר להכניס שירים לתמונות שלכם כדי להפוך את החוויות ליותר חיות. ההשקה הזו נועדה להפוך את השימוש במערכת ההפעלה ליותר חוויתי, לצד שיפור כלים קיימים כמו Spotlight.

עיצוב חדש לאפליקציית מזג האוויר שיעזור למשתמשים לקרוא כמו שצריך את המצב ואת התנאים בחוץ. כמו כן, ישנו עיצוב חדש לאפל מאפס שלה, מה שהופך אותו לחוויית תלת מימד.

20:10

ההכרזה הראשונה היא בנוגע ל-iOS15. החברה הודיעה שהם מביאים את Spatial Audio לפייסטיים - כלומר, שהסאונד יגיע בצורה יותר כללית, בדומה לאיך שהם נמצאים בחדר אצלם. מבחינת אודיו, החברה מוסיפה השתקת רעשים - ככה שתשמעו את הסאונד עם מי שאתם מדברים בצורה יותר נקייה. ומבחינת הווידיאו - יהיה אפשר לעשות שיחות עם גריד שרואים את כולם, וגם הוספת אפשרות דיוקן לשיחות - משמע טשטוש הרקע כדי להדגיש את הדמות.

החברה מוסיפה גם תכנון פייסטיים, שנותן לקבוע פייסטיים עתידי ולשתף אותו עם מי שצריך להשתתף.

אפל משיקה את SharePlay, מה שיהפוך את השיחות לשיתופיות יותר. יהיה אפשר להפעיל את Apple Music בשיחת פייסטיים, ככה שכל האנשים בשיחה יוכלו לשמוע יחד מוזיקה או לשתף מסך ועוד כמה אפשרויות שונות

20:00

אפל מתחילה עם סרטון של מפתחים ששמחים לפתח אפליקציות ושירותים לפלטפורמה של אפל, אפשר להעריך שזה קשור למאבק המשפטי מול Epic Games והקושי שאפל מטילה על מתחרים.

17:00

אז על מה אפל צפויה להכריז? על פי הדיווחים, אפל צפויה לחשוף הערב את הדור הבא של המעבד העצמאי שלה, ה-M2. על פי השמועות, החברה הכפילה את הליבות. בנוסף, החברה עשויה להשיק MacBook Pro חדש ומשופר. חלק מהשמועות מדברות על iMac ו-Mac Pro חדשים שיוכרזו בהמשך השנה.

כמדי שנה, אנחנו מתבשרים על מערכות ההפעלה החדשות של אפל. החברה מתכננת להשיק את ה-iOS 15 החדש שלה, לצד iPadOS 15, מערכת ההפעלה לאייפדים. הדיווחים בעולם מדברים על עיצובים חדשים ואפשרויות חדשות מצד אפל - כמו ווידג'טים המותאמים אישית לפי בחירה.

לאור הסערה שקרתה בגלל עדכון הגרסה iOS 14.5 בכל ענייני הפרטיות, השמועות מדברות על תפריט פרטיות חדש שמאפשר לראות את כל ההגדרות שקשורות לתחום לשימוש המשתמשים. יתרה מזאת, החברה מדברת על הגדרות התראות חדשות, שיעזרו לכם להגדיר את המצב שלכם כמו בנהיגה או שינה, ולפי זה תקבלו את ההתראות שלכם בצורות שונות.

עוד כתבות

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

״חזירות״: הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה