גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תקציב הפרסום של מגדלי הים התיכון עובר לגיתם BBDO

בשנים האחרונות החליפה רשת הדיור המוגן מספר משרדי פרסום ● את הסנונית הראשונה של שיתוף-הפעולה החדש ניתן לראות בקמפיין שעולה לאוויר לרגל השקת סניף חדש של הרשת ● אירועים ומינויים

מגדלי הים התיכון בגני תקווה. תקציב הפרסום נדד בין משרדים / צילום: באדיבות מגדלי הים התיכון
מגדלי הים התיכון בגני תקווה. תקציב הפרסום נדד בין משרדים / צילום: באדיבות מגדלי הים התיכון

תקציב הפרסום של רשת הדיור המוגן "מגדלי הים התיכון" עובר ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי למשרד הפרסום גיתם BBDO, כך נודע לגלובס. היקף התקציב עומד על כ-15 מיליון שקל בשנה.

"מגדלי הים התיכון" היא רשת דיור מוגן  אשר מונה 8 בתי דיור מוגן המיועדים לבני הגיל השלישי. היא ממוצבת כרשת פרימיום, ומציעה דירות יוקרה ומגוון שירותים ומתקנים פעילויות, חיי חברה ושירותים רפואיים.

בשנים האחרונות החליפה הרשת מספר משרדי פרסום. בין המשרדים שטיפלו בתקציב נמנים פרסום אברהם וענבר-מרחב G, שהעלה בעבר קמפיין שבו מופיעה שחקנית בדמותה של אליזבת מלכת אנגליה, שרוצה לעזוב את הארמון לטובת מגורים באחד מבתי הרשת.

הקמפיין האחרון שיצר באומן עבור הרשת עלה לטלוויזיה בזמן הקורונה, ו"רכב" על הסיטואציה שבה המבוגרים היוו קבוצת סיכון משמעותית, שכדי להגן עליה נעשו מאמצים גדולים. בסרטון נראו גברים ונשים בגיל השלישי מבצעים פעילויות חיוניות כמו שחייה, למשל, כשברקע נשמעו משפטים קשים שמזכירים את היחס שהפגין כלפיהם חלק מהציבור הצעיר יותר.

מדובר במשפטים כמו "צריך לבודד את המבוגרים, זה לא הגיוני לעצור חיים של מדינה שלמה", או "כמה אנשים זקנים זה לא סיבה לסגור מדינה". הסרטון נסגר עם המסר "רצינו להגיד לכל מי שדאג תודה, אבל אנחנו כבר דאגנו לעצמנו".

כעת, כאמור, עובר התקציב למשרד הפרסום גיתם BBDO. את הסנונית הראשונה של שיתוף-הפעולה החדש ניתן לראות בקמפיין שעולה לאוויר לרגל השקת סניף חדש של הרשת.

מרשת מגדלי הים התיכון נמסר: "בימים אלו אנו עובדים על כמה פרוייקטי דגל של הרשת, ביניהם בניית הבית השמיני בעיר רחובות, חידוש בית הבוטיק בצומת סביון ועוד. אחרי עבודה משותפת וטובה עם משרד באומן, החלטנו לצאת לדרך חדשה עם גיתם".

ענת ביין-לובוביץ'

תהיו נחמדים

פלטפורמת התוכן הפופולרית טיקטוק השיקה קמפיין גלובלי כדי להפוך את העולם למקום נחמד יותר, תחת ההאשטג CreateKindness#. המסר של הקמפיין הוא כי מאחורי כל חשבון עומד בן אדם אמיתי, שראוי שיתייחסו אליו בנחמדות ובכבוד. תוך 24 שעות נרשמו בהאשטג יותר מ-100 מיליון צפיות.

במסגרת חשבון מיוחד שנקרא TikTokTips@ תעלה סדרת סרטוני אנימציה שתספר את הסיפורים האישיים של שישה יוצרים. באמצעות הסרטונים הם גם יציעו דרכים להתמודדות עם בריונות, ויעסקו בהשפעה שהתנהגות כזו מחוללת. בנוסף לסרטונים אלה, טיקטוק מזמינה את חבריה ליצור ולשתף סרטונים המציגים רגעים מחממי לב ולתייג אותם.

מנתונים שנאספו לרגל הקמפיין עולה כי סרטונים שמשתמשים בהאשטגים הקשורים לביטויים חיוביים, כמו kindness# או love#, צברו למעלה מ-400 מיליארד צפיות, ותרמו כמעט 50 מיליארד יצירות וידאו לפלטפורמה. עוד עולה כי מדבקות לב ואפקטים יצירתיים הם בין הפיצ'רים הפופולריים ביותר הנמצאים בשימוש בטיקטוק.

"בשנה האחרונה הצגנו מגוון פיצ'רים שמטרתם לטפח נחמדות בפלטפורמה ולמנוע בריונות" אומר אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל. "כעת, עם הקמפיין, אנו עושים צעד נוסף בנושא".

ביחד בפקק

החיסונים לקורונה החזירו את העובדים למקומות העבודה, ואת הפקקים לכבישים. הפתרון של חברת Waze: היא משיקה תחנות ייעודיות לאיסוף והורדה של נוסעי ה-Carpool (נסיעה שיתופית), כחלק מפרויקט תחבורה ראשוני שמיושם באזור התעשייה ברעננה. מהחברה נמסר כי התחנות יופיעו על מפת Waze כאשר הנהגים נמצאים בסביבה. אך האם אנשים אכן חוזרים לנסוע יחד? לפי נתוני החברה, נראה שכן: נסיעות הקארפול באפריל 2021 רשמו גידול של 170% בהשוואה לאפריל 2020.

 

גלית חתן

איך לתגמל עובדים

משרד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות' וארגון היועצים המשפטיים הפנימיים בישראל ACC קיימו כנס מקוון ל-80 לקוחות ויועצים משפטיים, שעסק בתוכניות תגמול לשימור עובדים ונושאי משרה.

את הוובינר הובילה עו"ד הלית שמחוני, ראש מחלקת דיני עבודה ב-AYR, שהזהירה כי "נושא מתן העמלות והבונוסים לעובדים עדיין אינו מקבל את תשומת הלב הראויה על ידי המעסיקים, ואינו מוסדר כראוי בהסכמי ההעסקה. זאת על אף החשיפה המשפטית הרבה, ועל אף פסיקות ענפות של בתי הדין לעבודה בנושא".

לדברי שמחוני, אחד הצעדים שיש לבצע הוא קביעת תוכנית יעדים מדורגת, עם נורמה שתשקף מאמץ מיוחד. צעדים נוספים הם לוודא שהיעד קשור במישרין לעבודתו ולתרומתו של העובד; לקבוע הוראות בהסכמי ההעסקה; ולקבוע מנגנוני השבה במקרה של פסיקה הפוכה.

עו"ד אסף לפיד, שותף ב-AYR, שם אצבע על כך "שאפילו בחברות גדולות ומבוססות, לרבות בשוק ההון, ההנהלות לא מכירות את מנגנוני התגמול לעובדים ושכירים. כך, לא מעט חברות מבטיחות לעובדיהן שיטת תגמול, מבלי להבין את המהות או את השלכות המס של השיטה הנבחרת".

מנכ"לית ESOP, עו"ד אודליה פולק, הזכירה כי "הקצאת אופציות ומניות לעובדים ונושאי משרה מביאה לכך שיש זהות אינטרסים וחתירה משותפת להשאת ערך החברה. ההקצאה לעובדים ונושאי משרה יכולה להיעשות תחת מסלולי מס מיטביים למקבלים, תוך הקפדה על הוראות פקודת מס הכנסה והכללים מכוחה".

חדשות טובות

קרן הלמסלי האמריקאית תרמה 4 מיליון דולר למכללה האקדמית צפת, לטובת רכישת ציוד סימולציות רפואיות שיאפשר שת"פ עם בית החולים שיבא.

עוד כתבות

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; קוואלקום מזנקת במסחר המוקדם לאחר הדוחות

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי ירד ב-0.1% ● בסין לא התקיים מסחר לרגל יום הפועלים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בתל אביב; אופקו הלת' מטפסת בכ-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס מייקרת את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף בב-19 במאי

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

העסקה של אלביט, המכרז של רפאל ומטוס "יום הדין" החדש של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היום / צילום: חיים צח-לע''מ

בלינקן הגיב בביטול לדברי נתניהו על מבצע ברפיח: "אנשים אומרים דברים"

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"