צו מניעה זמני אוסר על קרן הצמיחה תמוז להתמזג לתוך מכלול

צו המניעה ניתן בעקבות פניית פנינסולה, המבקשת לרכוש את תיק ההלוואות של תמוז ואף הגישה הצעת מחיר גבוהה יותר מזו אשר על פיה מבקשת מכלול לשלם עבור התיק של תמוז

מיכה אבני / צילום: שלומי יוסף
מיכה אבני / צילום: שלומי יוסף

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא הערב צו מניעה זמני כנגד קרן הצמיחה תמוז, השותף הכללי בקרן, מנהלי הקרן וחברות מקבוצת מכלול האוסר עליהם למזג את תמוז לתוך מכלול.

צו המניעה ניתן בעקבות פניית פנינסולה, המבקשת לרכוש את תיק ההלוואות של תמוז ואף הגישה הצעת מחיר גבוהה יותר מזו אשר על פיה מבקשת מכלול לשלם עבור התיק של תמוז.

צו המניעה הזמני אוסר על ביצועה או השלמתה של עסקה למכירת תיק ההלוואות וההשקעות של הקרן, לידי מכלול מימון, מכלול צמיחה או מכלול מימון נדל"ן וכן אוסר
על החברות ועל קרן תמוז לנקוט כל פעולה ולקדם את השלמת המיזוג עד לדיון בבית המשפט במעמד שני הצדדים שיתקיים בעוד 11 ימים, ב-21 ביוני.

השופט מגן אלטוביה קרא לצדדים לשקול פנייה לגישור ולהודיע אם פנו לאפיק זה עד ה-17 ליוני. על מנת לוודא כי בשל צו המניעה שניתן במעמד צד אחד לא יגרם נזק לתמוז ומכלול, הוא הורה לפנינסולה להפקיד ערבות בסך 5.82 מיליון שקל השווים על פי פנינסולה ל-2% מנכסי הקרן.

ממכלול נמסר בתגובה כי "מדובר בניסיון נואש וכמוצא אחרון לחבל בהנפקה של מתחרה עסקי תוך הפצת פייק ניוז. הבקשה שהוגשה במעמד צד אחד, מהווה שימוש לרעה בהליכי משפט. החברה מאמינה כי לאחר שבית המשפט ישמע את העובדות הנכונות הוא יבטל את הצו הזמני שניתן על ידו במעמד צד אחד".