יו"ר הבורסה אמנון נויבך פורש לאחר יותר משבע שנים בתפקיד

הבורסה הודיעה כי נויבך ביקש להקדים את פרישתו ולסיים את תפקידו ב-1 באוגוסט • במכתב לדירקטוריון כתב נויבך כי קיבל מספר פניות מגופים עסקיים במגזר הפיננסי טכנולוגי, אותן יתאפשר לו עתה לבחון לעומק

אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי

יו"ר דירקטוריון הבורסה בת"א אמנון נויבך, מקדים את פרישתו ויסיים את תפקידו ב-1 באוגוסט, לאחר יותר משבע שנים בתפקיד. כך הודיעה היום (ג') הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

במכתב שהעביר היום לחברי הדירקטוריון ציין נויבך, כי "לאחרונה הגיעו אליי מספר פניות מגופים עסקיים אשר ביקשו שאקח תפקיד פעיל בפעילותם, דבר העלול ליצור ניגודי עניינים. מדובר בחברות הקשורות במגזר הפיננסי טכנולוגי, תחום המרתק אותי באופן אישי. הודעתי זו תאפשר לי לבחון לעומק הצעות אלו". 

הוא מונה לתפקיד יו"ר הבורסה במהלך המחצית הראשונה של 2014, כאשר בתחילת 2017 הוא עבר למשרה חלקית, של 40% משרה ביומיים בשבוע בלבד, תוך שהפך ליו"ר לא פעיל. במרץ 2019 הוארכה כהונתו לתקופה נוספת של שלוש שנים. 

במהלך כהונתו חל שינוי מבנה הבעלות בבורסה, שבעבר פעלה שלא למטרות רווח ונשלטה על-ידי בנקים מקומיים. היא הפכה לחברה למטרות רווח, שמניותיה הונפקו והיא נסחרת בבורסה תחת שליטתם של גופי השקעה זרים שאינם חברי הבורסה בעצמם. 

נויבך כיהן בתפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי, שימש חמש שנים כציר כלכלי בוושינגטון וכן כיהן כיועצו הכלכלי של ראש הממשלה המנוח שמעון פרס בשנות ה-80 והיה שותף לביצוע תכנית הייצוב הכלכלי. לפני כן היה סגן הממונה על התקציבים ושימש בתפקידים נוספים באגף התקציבים במשרד האוצר.

דירקטוריון הבורסה יתכנס בימים הקרובים לצורך קידום תהליך איתור ובחירת יו"ר דירקטוריון חדש.