שקיעתן של מניות המם: AMC איבדה כבר מחצית משוויה בשיא

מניית רשת בתי הקולנוע AMC, שטירוף מניות ה-Meme בוול סטריט הזניק אותה 1,600% מתחילת השנה - מתחילה לאבד גובה • מאז השיא שרשמה ביוני, 72 דולר למניה, איבדה מחצית מערכה

קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock
קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock

רשת אולמות בתי הקולנוע AMC , שזינקה 1,600% מינואר השנה, מאבדת את עניין המשקיעים. בחודש יוני האחרון רשמה ערך שיא של 72 דולר למניה, אך מאז היא אט אט מאבדת גובה וכעת היא כבר נסחרת בכמחצית מערך השיא שרשמה - כ-34 דולר.

החברה מאבדת היום (רביעי) כ-13% בוול סטריט, ובכך משלימה צניחה של 40% בתוך חודש. שווי השוק שלה הוא 17.2 מיליארד דולר. גם גיימסטופ, רשת חנויות משחקי הוידאו שבעצם הציתה את הראלי של מניות המם, איבדה 19% בחודש האחרון.

מי שכן מושכות את המשקיעים היומיים במקום AMC וגיימסטופ הן קלובר הלת' וקלין אנרג'י פיולס, שזינקו מתחילת החודש ב-32% ו-20% בהתאמה.

את סוף שנת 2020 סיימה AMC בשווי של מעט מעל 2 דולר למניה, בעודה מלקקת את פצעי מגפת הקורונה ומתאמצת להימנע מפשיטת רגל. ואז הגיעו המשקיעים היומיים שהתגודדו ברדיט וב־Discord והניעו את הראלי המטורף שלה, בין השאר עם התגיות #AMCSTRONG ו־#AMCSqueeze.

הירידה בחודש האחרון לא פגעה משמעותית בנסיקה של החברה, שמחיר המניה שלה כאמור עדיין גבוה ב-1,600% מזה שהחלה איתו את השנה, אבל זה יכול להיות סימן לכך שהמשקיעים החלו לאבד סבלנות בהמתנה לתוכניות המהפך של AMC וגיימסטופ.

"למרות הירידות החדות במחירי המניות הללו, הן עדיין נמצאות ברמות גבוהות מבחינה היסטורית - מה שעלול להוביל לכאב נוסף בעתיד", מזהיר מניש דשפנדה, ראש המחלקה לאסטרטגיית מניות בברקליס.