פייזר מעלה את התחזיות להכנסות מהחיסון

במקביל לדיון במנה השלישית, פייזר העלתה את התחזיות שלה להכנסות ל-2021 • זאת, לאחר שהתזה שלה לגבי הצורך בחיסוני דחף לקורונה ולחיסונים מותאמי וריאנט, כנראה התממשה • נראה היום כי חיסון לקורונה אינו עניין חד פעמי, אלא מכונת מזומנים מתמשכת

חיסון לקורונה של חברת פייזר. תחזיות החברה על צורך במנות דחף של החיסון מתחילות להתגשם / צילום: Shutterstock, Small365
חיסון לקורונה של חברת פייזר. תחזיות החברה על צורך במנות דחף של החיסון מתחילות להתגשם / צילום: Shutterstock, Small365

פייזר  רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות של 19 מיליארד דולר, מהם ב-7.9 מיליארד מן החיסון. פייזר מערכיה כי בשנת 2021 כולה תרשום הכנסות של 78-80 מיליארד דולר, מהם 33.5 מיליארד דולר מן החיסון. זוהי כנראה ההכנסה השנתית הגבוהה ביותר שרשמה חברת פארמה מחיסון אחד אי פעם.

פייזר העלתה את התחזיות מ-26 מיליארד דולר ל-33.5 מיליארד, ככל הנראה בעקבות העדויות מהשטח שיעילות החיסון דועכת עם הזמן והעלייה בפועל בתחלואה עולמית, ומצד שני, התחרות המעטה בינתיים.

מלבד מודרנה המייצרת חיסון דומה לזה של פייזר אך כושר היצור שלה יותר מוגבל, החיסונים של אסטרהזנקה וג'ונסון אנד ג'ונסון נחשבים מעט פחות יעילים ומעט יותר מסוכנים מאלה של פייזר ומודרנה, אם כי יש לבחון זאת מחדש מול וריאנט הדלתא.

החיסונים שמגיעים מסין ורוסיה עדיין נחשבים לבעלי יעילות לא לגמרי ברורה מול המגפה, בעיני גורמים כמו ה-FDA וה-EMA, הרגולטורים של ארה"ב ואירופה בהתאמה, ולכן פחות מועדפים על ידי מדינות שמסתמכות על הארגונים האלה.

חברת CureVac לא הצליחה בניסוי קליני בחיסון ה-RNA שלה (ייתכן שלווריאנט הדלתא הייתה תרומה לכך, אבל זה לא בטוח), ו-Novavax הצליחה בניסוי קליני, אך סובלת מאתגרי יצור משמעותיים. כל זה משאיר את פייזר בצמרת.

החברה אמרה כי היא מצפה למכור 2.1 מיליארד מנות חיסון ב-2021. היא תוכל לייצר בקצב של שלוש מיליארד דולר בשנה ב-2021, ו-4 מיליארד ב-2022. מחיר החיסון בארה"ב הוא היום 24 דולר למנה, לעומת 19.50 בתחילת קמפיין החיסונים.

אתמול עלתה מניית פייזר 3.1% והחברה נסחרת לפי שווי של 243 מיליארד דולר.

גם חברת ביונטק הגרמנית מרוויחה מן החיסון, וחולקת ברווחים 50/50 עם פייזר. מניית ביונטק עלתה אתמול ב-10% והחברה נסחרת לפי שווי של 75 מיליון דולר.