דיווח: האייפונים הבאים יכללו שיפורים במצלמות

מדי שנה בחודש ספטמבר, אפל משיקה את האייפונים החדשים שלה • על פי דיווח באתר בלומברג, המכשירים החדשים יכללו שיפורים במערך הצילום והעריכה - תכונות שנתפסות כנקודות המכירה החזקות של המכשירים

אייפון / צילום: Shutterstock, oatawa
אייפון / צילום: Shutterstock, oatawa

ענקית הטכנולוגיה אפל עובדת במרץ לקראת חודש ספטמבר, החודש הקבוע בו היא משחררת את המכשירים החדשים שלה, האייפונים. בשנה שעברה, בגלל סיבוכי ייצור שנוצרו עקב הקורונה, השקת אייפוני 12 התעכבו עד אוקטובר. גם השנה, על פי הדיווחים, האירוע של אפל צפוי להיות וירטואלי.

לפי דיווח באתר בלומברג, אפל מתכוונת לחדש את מערך הצילום שלה, עם עדכונים בהקלטת סרטונים. על פ גורמים המכירים את העניין, החברה מתכננת לשלב את מצב הדיוקן (Portrait Mode) גם לצילום וידיאו. מצב הדיוקן מאפשר להבליט את הדמות או החפץ המצולם, לצד טשטוש הרקע האחורי בצורות שונות. מצב הדיוקן נכנס לראשונה באייפון 7 פלוס בשנת 2016.

לצד זאת, החברה תאפשר הקלטות וידיאו בפורמט ProRes, משמע איכות גבוהה יותר לסרטונים שמצלמים בעזרת המכשיר. הפורמט הזה משומש בתעשיית הקולנוע המקצועית, ובעזרת הטכנולוגיה הזו, יהיה אפשר הפורמט הזה יקליט גם HD וגם 4K באייפונים הבאים. המהלך הזה מגיע לאחר הכנסת פורמט הצילום לתמונות, ProRAW , פורמט שמאפשר תמונות באיכות גבוהה יותר. חשוב לציין שהשינויים האלו נכנסים רק בגרסאות ה-Pro היקרות יותר, ולא בכל הדגמים.

תכונה נוספת שמתוכננת לפי הדיווח היא האפשרות למשתמשים לשלוט טוב יותר בצבעים ובתמונה עצמה. משתמשים יוכלו לבחור פיצ'רים מסוימים מתוך כמה סגנונות על התמונות שלהם, לדוגמה חיזוק הצבעים בטמפרטורה חמה או קרה תוך שמירה על החלקים הלבנים בתמונה. זה יאפשר למשתמשים לצלם קליפים באיכות גבוהה יותר ולעורכים לשלוט בצורה טובה יותר על ההפקה.

כצפוי, עוד דיווחו כי במכשירים החדשים יהיה הדור הבא של השבב העצמאי של אפל, A15. החברה צפויה לדווח על מהירויות רבות יותר וביצועים טובים יותר, בשילוב טכנולוגיית מסך חדשה שתאפשר קצב רעינון מהיר יותר עבור גלילה מהירה.

לצד האייפונים המתוכננים, על פי ההערכות החברה עובדת על MacBook Pros עם שבבים פנימיים שעשויים להיקרא M1X , על iPad Mini ו- iPad בדרגת בסיס. גם שעונים מתוכננים לאירוע בספטמבר ואף אוזניות זולות יותר.