סופר-פארם משיקה מחלקות בישום חדשות ב-3 מיליון שקל

מטרת הרשת היא ש-30% מההכנסות יגיעו ממותגים שנמכרים בה בבלעדיות, בתוך שלוש שנים • בכוונת הרשת להשקיע בשלוש שנים הקרובות כ-10 מיליון שקל כדי לעמוד ביעד

מחלקת הבישום החדשה של סופר-פארם / צילום: טל חמדי
מחלקת הבישום החדשה של סופר-פארם / צילום: טל חמדי

סופר-פארם מקימה מחלקות בישום נישה ב-60 סניפים ובאתר האונליין שלה, שבהן יימכרו מותגי בישום ייחודיים לרשת. המחלקות, שיופעלו תחת השם "Boutique Collection", הוקמו במטרה להגיע תוך שלוש שנים למצב שבו 30% מההכנסות יהיו ממכירות של מותגים שנמכרים בסופר-פארם בלבד. בכוונת הרשת להשקיע בשלוש שנים הקרובות כ-10 מיליון שקל כדי לעמוד ביעד. שליש מהסכום כבר הושקע בהקמת המחלקות האמורות.

לדברי דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, בכוונת הרשת "להגדיל ב-50% את מגוון המותגים שניתן להשיג רק בסופר-פארם עד 2024". הצורך בבידול נומק בתחרות המקוונת "וההבנה שצרכני הרשת מחפשים חוויה ייחודית ומבודלת. המטרה היא להביא אל מתחת לבית שמות שהקהל של הרשת הכיר עד היום בעיקר מהמדפים בחו"ל או מאתרים בינלאומיים".

מנעד המותגים שיימכרו במחלקות החדשות כולל גדולים וותיקים (דוגמת ג'ימי צ'ו, ואן קליף ופראדה) ומותגים שנמצאים בפריצה (אינדי), מתוך הנחה שהצרכנים בארץ פתוחים להתנסות גם במותגים שלא היו מוכרים להם עד כה. התוכנית היא להגיע לפריסה של 100 חנויות מתוך 260 סניפי הרשת, תוך ציפייה כי בשמי הנישה יהוו נתח של 10% ממכירות הבישום ברשת.

סופר-פארם, כמו המשווקים האחרים בענף, מתנהלת בזירה תחרותית ואינסופית במכירת מוצרי טיפוח ובישום אונליין. גם אתרים שאינם קשורים לעולמות הטיפוח, דוגמת KSP, מוכרים בישום באונליין - לצד מכירה בפלטפורמות מקוונות דומיננטיות, דוגמת טרמינל איקס מקבוצת פוקס. מהגידול במכירות האינטרנטיות נהנתה גם סופר-פארם, אולם ברשת מציינים כי בעולמות הטיפוח, האיפור והבישום "הצרכניות נשארות נאמנות גם לחנויות הפיזיות".

נתונים שחושפת סופר-פארם מצביעה על מגמות צריכה שהושפעו ממשבר הקורונה: מוצרי הטיפוח והבישום התחזקו, ומוצרי האיפור נחלשו. שוק הבישום בישראל, שמוערך בכ-2 מיליארד שקל, רשם בחודשים ינואר-יולי 2021 גידול של 40% בהשוואה ל-2019.

תחום הטיפוח, שבחסות הסגרים עבר לזירה הביתית, צמח ב-10% לעומת 2019. היקף שוק הטיפוח כולו מוערך ב-1.3 מיליארד שקל. קטגוריית האיפור ספגה פגיעה: בשבעת החודשים הראשונים של 2021 קטן השוק בכ-7% לעומת 2019 - מגמה שממשיכה את הצניחה שנרשמה ב-2020 - עם קיטון של 23% לעומת 2019.

השימוש במסכות, ההישארות בבית ומקומות הבילוי שהיו סגורים פגעו בעיקר במכירות של מייק-אפ ושל שפתונים, שמכירותיהם ירדו ב-20%. לעומת זאת, מכירות המסקרה גדלו ב-15% לעומת 2019.