עוד 1,700 דירות: אושרה תוכנית המתאר לגני תקווה

התוכנית כוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור ו-284,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

מועצה מקומית גני תקווה / צילום: דוברות מועצה מקומית גני תקווה.
מועצה מקומית גני תקווה / צילום: דוברות מועצה מקומית גני תקווה.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה את תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב גני תקווה. התוכנית, ביוזמת ובהובלת האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון ושנערכה על-ידי צוות בהובלת משרד איזן אדריכלים ובוני ערים, כוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-32,000 תושבים.

היישוב גני תקווה, שגודלו 2,110 דונם, גובל במערב בקריית אונו, במזרח בשטחי היישובים גת רימון וכפר מעש, בדרום בסביון ובצפון בפתח תקווה ובדרך 471. היישוב הוקם ב-1949 כישוב עולים וב-1953 קיבל מעמד מוניציפלי של מועצה מקומית. היישוב מונה כ-20,000 תושבים ומוערך במקום 8 מתוך 10 על-פי הדירוג הסוציו-אקונומי של הלמ"ס.

ליזי דלריצ'ה / צילום: שלומי יוסף
 ליזי דלריצ'ה / צילום: שלומי יוסף

עורכי תוכנית המתאר של היישוב קובעים כי היישוב מתמודד עם צמיחה מהירה של האוכלוסייה, לצד "היעדר כמעט מוחלט של מקורות הכנסה לרשות המקומית", וכל אלה לצד "מיצוי רוב השטח לבנייה בתחום שיפוט היישוב".

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה לשמר את מערך השטחים הפתוחים הקיים ביישוב וחיזוקו על-ידי פיתוח גנים נוספים בתחום השכונות החדשות שיוקמו בעיר. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קריית אונו, באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה בהם הייטק. בסך-הכול, התוכנית מוסיפה 284,000 מ"ר של שטחי תעסוקה.

יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שירה ברנד / צילום: ניב קנטור
 יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שירה ברנד / צילום: ניב קנטור

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של גני תקווה. התוכנית כוללת פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות ביישוב ומערך של שטחי ציבור בדגש על חיבור לשטחים הפתוחים הגובלים, זאת תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית איכותית".