גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רווח שיא לבינלאומי: 390 מיליון שקל ברבעון השני

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2020 עמד על 677 מיליון שקל • התשואה להון ברבעון השני - 17.2% • דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 225 מיליון שקל בגין רווחי 2020

מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק / צילום: איל יצהר
מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק / צילום: איל יצהר

הבנק הבינלאומי  הצטרף הבוקר (ג') לשורת הבנקים המדווחים על רווחי שיא ברבעון השני של 2021, כשפרסם את הדוחות שלו המגלים כי הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-390 מיליון שקל. זאת בהשוואה ל-168 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 132.1%.

במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-677 מיליון שקל, גידול של 99.7% ביחס למחצית הראשונה של שנת 2020. התשואה להון ברבעון השני הגיעה ל- 17.2% ואילו במחצית השנה הראשונה עמדה התשואה להון על 15%.

האשראי לציבור שהעניק הבינלאומי גדל במחצית הראשונה של השנה ב-4.4% והסתכם ב-96.3 מיליארד שקל. ברבעון השני של השנה צמח האשראי ב-2.9%. בבינלאומי הסבירו כי הצמיחה באשראי מאופיינת בהמשך פיזור האשראי וניכרת במגזר ההלוואות לדיור שצמחו ב-12.6% לאור הצמיחה בביקושים למשכנתאות בכל המשק, כאשר גם מגזר האשראי לעסקים הקטנים צמח ב-10.5%, ומגזר משקי בית שצמח בשיעור של 3%.

התאוששות המשק ההדרגתית ממשבר הקורונה הביאה להמשך הירידה בהיקף הדחיות של תשלומי אשראי ובבינלאומי מציינים כי זה מעיד על איכות תיק האשראי ואיכות הלווים של הבנק. שיעור החובות שנדחו מסך האשראי לציבור עמד בסוף יוני 2021 על 0.2%, בהשוואה ל-0.5% בסוף הרבעון הראשון ול-1.9% בסוף דצמבר 2020.

ההכנסות בגין הפסדי אשראי, כריות הביטחון המאפשרות לבנקים להגן על עצמם אם הלווים לא יוכלו לעמוד בהלוואות שנטלו, הסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-137 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות בסך של 322 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך שנת 2020, נוכח אי הוודאות הגבוהה שיצר משבר הקורונה, הגדיל הבנק את ההפרשה להפסדי אשראי בסך של 436 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2021 נרשמו הכנסות בגין הפסדי אשראי והם נבעו בעיקר מקיטון בהפרשה הקבוצתית, המוסבר בשיפור במדדים המאקרו כלכליים ובאינדיקטורים המצביעים על רמת הסיכון הגלומה בתיק האשראי של הבנק ומהמשך הירידה בהיקף החובות הנמצאים בדחיית תשלומים.

עם זאת, הבנק שמר על כריות הפרשה גבוהות: שיעור יתרת ההפרשה להפסדי אשראי מיתרת ההפרשה לציבור הגיע ל-1.19% לעומת 1.05% בסוף שנת 2019 טרום משבר הקורונה.

לקראת סוף הרבעון השני של השנה החלה עלייה מחודשת בשיעורי התחלואה בישראל. "הבנק ערוך היטב לתרחישים השונים ועוקב אחר הסיכונים השונים ואחרי הנחיות משרד הבריאות ובנק ישראל. זאת, תוך שמירה על המשכיות עסקית ורצף השירותים ללקוחות, הן בסניפים והן בדיגיטל. הבנק נוקט בשורה של צעדים במסגרת השמירה על ההמשכיות העיסקית", הסבירו בבינלאומי.

עליית מדד המחירים לצרכן (המדד הידוע), תרמה אף היא לרווחי הבינלאומי. עליית המדד ב-1.4% במחצית הראשונה של השנה הביאה להכנסה בסך של כ-50 מיליון שקל במחצית, בהשוואה להוצאה בסך של כ-23 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השני של השנה (עלייה של המדד ב-1.3%), הביאה החשיפה למדד להכנסה בסך של כ-48 מיליון שקל, בהשוואה להוצאה בסך של כ-7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

צמיחה של 32% בפיקדונות וני"ע של הלקוחות

סך הכנסות הבנק גדלו ב-6.1% במחצית הראשונה של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סך הכנסות המימון גדלו במחצית הראשונה של השנה בכ-7.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-1.484 מיליארד שקל. בהכנסות מעמלות חל גידול בשיעור של 2.9%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כולל בהכנסות מעמלות פעילות שוק ההון שצמחו בשיעור של 6.4%.

בבינלאומי ציינו את הצמיחה המתמשכת בתחומי שוק ההון ויעוץ השקעות, כאשר תיק נכסי הלקוחות (פיקדונות וניירות ערך) צמח בשנה האחרונה בשיעור של 32.7% והסתכם ב- 580.3 מיליארד שקל. במחצית הראשונה של השנה צמח תיק נכסי הלקוחות בשיעור של 9.5%. בפיקדונות הציבור חל גידול בשיעור של 13.2% בשנה האחרונה ושל 3.2% במחצית ל-146.3 מיליארד שקל .

ההון המיוחס לבעלי מניות הבנק צמח במחצית הראשונה של השנה ב-7.7% (גידול של 708 מיליון שקל) ומסתכם ביום 30 ביוני ב-9.849 מיליארד שקל. יחס הון עצמי רובד 1 עלה ל-11.67% לעומת היחס הרגולטורי הנדרש של 8.26% (ושל 9.26% ללא הקלות בנק ישראל למערכת הבנקאית) .

במקביל לפרסום הדוחות. אישר דירקטוריון הבנק חלוקת דיבידנד בסך של 225 מיליון שקל המהווים 30% מהרווח הנקי לשנת 2020. במדיניות חלוקת הדיבידנד של הבנק, לפיה הבנק יחלק עד 50% מהרווח הנקי, לא חל שינוי והיא נותרה בעינה ויישומה ימשיך להיבחן בהתאם להתפתחויות ולרגולציה. נציין כי בנק ישראל התיר לפני שבועות אחדים לבנקים לחלק דיבידנד בגין רווחי שנת 2020, אך הבהיר כי מבחינתו חלוקת דיבידנד של מעל ל-30% מהרווח תהיה לא אחראית.

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית קבוצת הבינלאומי, אמרה כי "הבינלאומי מציג במחצית הראשונה של השנה תוצאות המשקפות המשך צמיחה שניכרת בכל תחומי הפעילות כולל תיק האשראי והפעילות בתחומי שוק ההון, תוך שמירה על איתנות פיננסית גבוהה ועל איכות הנכסים. הצמיחה, בתקופה של שינויים גלובליים ואי וודאות, משקפת את אמון הלקוחות בבנק, את שביעות רצונם הגבוהה מהשרות, המקצועיות והחדשנות הטכנולוגית".

עוד כתבות

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים

רון בנימין ז''ל / צילום: דוברות מטה החטופים

החטוף רון בנימין נרצח על ידי חמאס, וגופתו הושבה לישראל

תוך שעות ספורות הופעלו ארבע אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון ובאצבע הגליל • צה"ל: הלחימה בג'באליה, במזרח רפיח ובמרכז הרצועה נמשכת - יותר מ-70 מטרות הותקפו • הלילה: תקיפה אווירית חריגה בג'נין, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בחרמש • עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ להשבת החטופים ונגד הממשלה ● עדכונים שוטפים

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

יעל דיין / צילום: איל יצהר

חה"כ לשעבר יעל דיין הלכה לעולמה

לאחר שנים רבות של פעילות ציבורית וחברתית, יעל דיין נפטרה בגיל 85 • דיין, בת למשפחת ה"אצולה" הישראלית המפורסמת, התפרסמה גם כסופרת וכפעילה למען השלום במגוון מסגרות, וכיהנה עד לשנת 2013 במועצת עיריית תל אביב - שם שימשה גם כסגנית ראש העירייה

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

כוחות איחוד והצלה בזירת תאונה. ''לרענן את מערך הבטיחות בתאגידים'' / צילום: חילוץ והצלה

כך תשפיע הרפורמה בתקנות הבנייה על האחריות לתאונות בענף

הרפורמה מבקשת לשנות את מדרג בעלי התפקידים באתרי הבנייה, כך שתוטל לראשונה אחריות ישירה בדין לבטיחות באתרים על שורת בעלי תפקידים נוספים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

נמל קרטחנה, ספרד / צילום: Shutterstock, Aleksei Kazachok

ספרד מנעה מאונייה שהובילה חומר נפץ לישראל לעגון אצלה

ספינת המטען הכללי מריאן דניקה, ששטה עם דגל דנמרק, יצאה מהודו ב־8 באפריל, תוך שלפי עיתון "אל פאיס" הספרדי - היא נשאה 27 טונות חומר נפץ ● לפי שר התחבורה הספרדי, האוניה פנתה בבקשה לעגינה בקרטאחנה ב־21 במאי וסורבה

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

צומת גלילות / צילום: שלומי יוסף

המוסד רוצה תחנת רכבת, ומשרד התחבורה שוכח את השיקולים המקצועיים

אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון ● מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה