גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"שילבנו במערכות הסחר רובוט שסוקר את מחירי המתחרים ומעדכן מחיר 24/7"

רחלי חן, סמנכ"לית השיווק של אופיס דיפו, מאמינה שבמקום להשקיע בפרסום, עדיף להתרכז בטירגוט הלקוחות ● בשיחה עמה היא מסבירה מה עושים עם מוצרים ממותגים שלא נמכרים, ומי חשוב לא פחות מהצרכנים ● מדור חדש: הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

רחלי חן, סמנכ”לית השיווק של אופיס דיפו / צילום: איל יצהר
רחלי חן, סמנכ”לית השיווק של אופיס דיפו / צילום: איל יצהר

בישורת האחרונה של החופש הגדול, בצל אי הוודאות באשר לאופן שבו תיראה שנת הלימודים הקרובה, יצאו הורים רבים למרוץ הקניות של ציוד לתלמידים (ולבדיקה סרולוגית על הדרך). באופיס דיפו מספרים על הסתערות שברוח התקופה נובעת מאי הוודאות, ועל תורים ארוכים. "אנשים חיכו לרגע האחרון, כי לא ידעו מה יוחלט על פתיחת שנת הלימודים", מסבירה רחלי חן, מנהלת השיווק והדיגיטל ברשתות אופיס דיפו וג'ויסטיק פלוס.

למרות שהיא רק בת 32, לחן יש כבר 13 שנות ותק בחברה. "בגיל 19 התקבלתי לאופיס דיפו, שהייתה בשעתו בבעלות אמריקאית", היא מספרת. "אחרי שנה עברתי למשרדים, וניהלתי במחלקת הסחר רכש בעסקאות בהיקפים של מיליוני שקלים. בגיל 23 שילבתי גם את תחום המסחר הטכנולוגי.

"אחרי כחמש שנים ביצעתי הסבה לעולמות השיווק, ומוניתי למנהלת השיווק והדיגיטל של הרשת. את השיווק אי אפשר לקחת ממני. הוא משאיר אותי צעירה לנצח, כי מתפקידי לבדוק תמיד מה חדש. אני זו שגיליתי את הטיקטוק לבת שלי, שהיום בת 15".

מהלך שהצליח

"הקליפ 'שים פס' יצא לאוויר ב-2019, בתקופת חזרה לבית הספר. השיר נכתב במיוחד לאופיס דיפו, והקליפ, בהשתתפות כוכבי רשת, צולם בסניפים. המטרה הייתה לעודד ילדים ונערים לצאת נגד בריונות ברשת, לשים פס על מה שאומרים או כותבים, ולחזק את הנוער להקשיב ללב.

"כמות התגובות וההודעות שקיבלנו מהורים וילדים שהתחברו למילים הייתה אדירה, בני נוער שצפו בקליפ סיפרו לראשונה על חרם או השפלה שעברו. עד היום השיר ממשיך לצבור פופולריות עם יותר מ-6 מיליון צפיות ביוטיוב".

מהלך שנכשל

"ב-2015 שיווקנו את המוצר 'מדפסות תלת ממד לשימוש ביתי', שמאוד הצליח אז בחו"ל. השקענו בקידום המוצר, אבל לא הצלחנו להחדיר אותו לשוק הביתי בישראל. נשארנו עם המדפסת רק למוסדות לימוד עיצוב ואדריכלות, מה שלא אפשר לה זכות קיום על המדף לאורך זמן".

מהלך מעורר קנאה

"דלתא היא דוגמה טובה לחברה שהצליחה לנתב לטובתה את תקופת הקורונה, כשהיא שמה דגש על מוצר הצריכה הבסיסי, הפיג'מה, והפכה אותו לדבר הכי מגניב ורלוונטי - בתקופה שבה כולנו היינו בבית".

אתגרי השיווק

"איסוף מידע על הלקוחות. לפני כשנה הקמנו את מועדון הלקוחות טאץ' קלאב, שמשלב את שני המותגים בקבוצה, אופיס דיפו וג'ויסטיק פלוס. דרך המועדון, שכבר מונה כבר 100 אלף חברים, אנחנו יכולים להכיר את הצרכן טוב יותר. הם מרוויחים הטבות, ואנחנו מרוויחים את המידע שדרכו אנחנו יכולים להציע להם משהו עוד לפני שהם פונים. לדוגמה, לקוח שקנה מדפסת יקבל בעוד 3-4 חודשים הודעה על חידוש הדיו או הודעה על הרחבת אחריות סמוך לתקופה המסתיימת.

"בעבר השקענו סכומי עתק בפרסומים, היום האתגר הוא להעמיק את הטירגוט ולהציע ללקוח את הצעת הערך שמתאימה לדפוסי הקנייה שלו. המועדון מאפשר לנו לתקשר עם הלקוח בעלות אפסית כמעט, וללמוד אותו תוך כדי תנועה. חברי מועדון לא רק קונים יותר, גם סל הקניות הממוצע שלהם גבוה יותר.

"אתגר אחר הוא לשמור על הלקוח בשוק רווי מתחרים. בתחילת הקורונה המעבר של העבודה והלימודים לבית הזניק את הביקוש למחשבים, מסכים וכיוצא באלה. פתחנו חמ"ל כדי להשיג מלאים. המטרה הייתה לשים יד על משלוחים עוד לפני שהועמסו על האנייה. הבעיות באספקה נבעו משחרור הסחורה בנמל, נוצר פקק, אבל עמדנו בביקוש המטורף. היום השוק כבר די רווי במחשבים".

מודל השראה

"טוני רובינס, שהוא מנטור ויועץ אישי. מדובר באדם עוצמתי ובעל תעוזה, שמחולל שינוי תפיסתי בקרב מיליוני אנשים בעולם. כששמעתי שהוא מגיע לארץ, הדבר הראשון שעבר לי בראש הוא איך אני דואגת לכרטיס בשורה הראשונה".

שיווק או שירות

"שירות ושיווק מפרים אחד את השני. כאשר אחד כושל, השני קורס. באופיס דיפו החלטנו לאחד את שני התחומים לניהול אחד. בתקופת הקורונה היה לחץ אדיר על מחלקת האונליין שלנו, היו אתגרי אספקה, ומחלקת השירות הוצפה בפניות שגלשו לפוסטים הפרסומיים שלנו בדיגיטל. הגבנו מהר, גם בשעות הלילה המאוחרות, כדי לשמור על נאמנות הלקוחות".

הצרכנים משתנים

"בשנים האחרונות הורגשה צמיחה אדירה באונליין, ובקורונה זה גבר. באופיס דיפו הוא מהווה כ-10%-15% מנתח המכירות. שידרגנו את האתגר, כי הבנו שהוא מנוע צמיחה.

"הצרכן עדיין נאמן למותגים מובילים, ובשוק החזרה ללימודים הורים תמיד יעדיפו לבחור את התיק הממותג. השנה לא היו סרטים שדרכם הילדים יכלו להתחבר לדמות חדשה, וכך מככבות הדמויות הקלאסיות. המעבר של מסי מברצלונה לפריז שיבש לנו את הקולקציה, אבל הופעתנו לגלות שבכל זאת קנו. מה עושים עם מוצרים ממותגים שלא נמכרים? מוזילים את המחיר. היו לנו 1,800 ילקוטים אורתופדיים עם דמויות שלא נמכרו, תמחרנו ב-89 שקל וניקינו מדפים.

"הצרכן של היום רוצה שיפנו אליו פרסומות שרלוונטיות עבורו, ולכן ננקוט פחות בשיטה של פרסום לכלל הצרכנים. אם יצא משחק חדש לפלייסטיישן אפנה לבני נוער בערוצים שלהם, יוטיוב או טיקטוק, ואם יצא כיסא אורתופדי לגיימר, אפנה להורים בערוצים שרלוונטיים להם.

"הצרכן גם לא רוצה להיות 'מותקף' בפרסומים, ואנחנו חושבים איך הפרסום לא יהיה מטרד אלא יתרון. אם את מדברת בטלפון עם מישהו על נושא מסוים, ומיד מקבלת פרסומת לפייסבוק - זה טירגוט יעיל מבחינתי. יש צרכנים שיגידו שזה חטטני ושהאח הגדול מתערב להם בחיים, אבל כשאתה הופך לצרכן דיגיטלי החשיפה שלך היא לטוב ולרע".

על התחרות מול אתרים מחו"ל אומרת חן כי "זה שלוש שנים שאנחנו לא רק סוקרים את המתחרים הישראלים, אלא את אמזון ואת החנויות שמקבילות אלינו בארה"ב. כשקיבלנו את הדיוטי פרי (עם המותג Touchit שבו נמכרים מוצרי אלקטרוניקה, מר"ח) הבנו שמי שלא יקנה פה, יקנה בחו"ל, ורצינו להראות שאצלנו משתלם יותר - וזה הצליח. זה לימד את כל הקבוצה את כוח הרכישה. הצרכן רוצה את המוצרים שלו כאן ועכשיו".

טעות של מתחילים

"להתבסס רק על תאוריות אקדמיות, ולנעול קמפיין ללא יכולת גמישות בדרך. לאורך השנים למדתי שאין לנעול מהלך פרסומי ללא יכולת שינוי תוך כדי תזוזה - הקמפיין יכול להיות הצלחה גדולה על הנייר, אך בפועל יכול להגיב אחרת. יש אנשי שיווק שמעניקים לקמפיין 'זמן בשלות', אבל אנחנו נמצאים בזירה מאוד תחרותית ועלינו להגיב מהר ובזמן".

מה למדתי בדרך

"שעליי להיות קשובה לא רק לצרכן הסופי או לעקוב אחר הטרנד החדש הבא, אלא גם לאנשי המכירות ברשת. הם אנשי השיווק האמיתיים שלנו, והם אלה שמתמודדים מול הלקוח, פרונטלית בסניפים, בשיחת טלפון או באונליין".

תפיסת עתיד

"המערכות הדיגיטליות החכמות ימשיכו לשדרג את היכולות שלנו. שילבנו במערכות הסחר שלנו רובוט שסוקר את מחירי המתחרים ומעדכן מחיר בקופה 24/7, מערכת אוטומטית לציוות הזמנות אונליין מהסניף הקרוב לבית הלקוח ועוד. המידע חוסך כסף וזמן, וזה ימשיך להשתכלל".

רחלי חן

אישי: בת 32, בזוגיות ואם לשתי בנות. מתגוררת במודיעין.
מקצועי: בעלת תואר ראשון בשיווק, מוסמכת שיווק דיגיטלי וקידום אתרים.
עוד משהו: קמה כל יום לפני הזריחה, רצה ומבשלת, ואז מתחילה את היום.

עוד כתבות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד