גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אקדמיית אנגלית תעזור לצעירים בפריפריה להשתלב בהייטק

היזמים חנה רדו, ליהיא פינטו ואביתר שורש מקימים בשדרות אקדמיה ללימודי אנגלית ● וגם: בראשל"צ מכניסים קורקינטים שיתופיים עם תוכנית בטיחות מתקדמת ● אירועים ומינויים

ליהיא פינטו / צילום: איליה מלינקוב
ליהיא פינטו / צילום: איליה מלינקוב

היזמים חנה רדו, ליהיא פינטו ואביתר שורש מקימים בשדרות אקדמיה ללימודי אנגלית. אקדמיית NES (Negev English School) תכשיר צעירים מהפריפריה לאנגלית מקצועית, במטרה להגדיל את ההזדמנויות שלהם להשתלב במקצועות ההייטק. הפעילות תחל כבר בספטמבר הקרוב, ובעתיד יתרחבו גם לגליל.

התוכנית מבוססת על לימודי אנגלית בשיטת Boot camp, והיא תימשך ארבעה חודשים. המורים יהיו מנטורים מהסיליקון ואלי, בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית, מורים מקצועיים וסטודנטים דוברי אנגלית. בנוסף ללימודי השפה, המשתתפים ילמדו לבנות מצגות באנגלית, לדבר מול קהל, לערוך סרטונים ולפעול באופן מלא באנגלית ברשתות החברתיות.

רדו היא יזמת חברתית-עסקית שאחראית בין היתר לקבוצת תשעשרה וסופרסונס. פינטו הייתה בין מייסדי הסטארט-אפ SYTE ועד לאחרונה אף כיהנה כמנכ"לית שלו, ושורש הוא מייסד משותף של Welly Box. "אני פועלת בפריפריה משנת 2011, וכבר בשנת הפעילות הראשונה זיהיתי כי השליטה באנגלית מהווה חסם משמעותי בקידום התעסוקה בפריפריה", אומרת רדו. "החזון שלנו הוא אולי יומרני, אבל אני מאמינה בפריפריה ובאנשיה".

"זה פרויקט שהוא מיסודו פילנתרופי. אנחנו משקיעים מהכסף האישי שלנו וגם מהזמן", אומרת פינטו. "הרעיון נולד מזה שחנה רצתה להראות לי את 'לב תשעשרה' שהיא בנתה בצפת. תוך כדי, שיתפנו אחת את השנייה בדברים, ואני אמרתי לה שאחד האתגרים הגדולים בהייטק הוא גיוס עובדים למקצועות המעטפת - שיווק, מכירות ו-Customer Success.

"סטארט-אפים מוציאים את המשרות האלה לחו"ל, למרות שלישראלים יש יכולת למכור וליצור קשרים, כי הפול של אנשים שיודעים לדבר אנגלית ברמה מקצועית הוא מאוד מצומצם בארץ. זה משהו שנתקלתי בו כיזמית, ואין יזם בתעשייה שלא יודע את זה.

"בעיניי להשאיר כאן את המשרות האלה זה אינטרס מדיני, ולכן חשבתי להקים בתל אביב משהו שיעסוק באנגלית מקצועית ויבצע פרויקטים להייטק. הצעתי את זה לחנה, והיא אמרה לי 'בואי נעשה את זה בפריפריה, ונייצר אדוות אמיתיות של שינוי'".

השתיים צירפו אליהן כשותף את שורש, יזם סדרתי, וגייסו כמנכ"לית את טללית קיצוני, שהיא בעלת ניסיון בפדגוגיה ובלימוד שפות. במסגרת עבודת ההכנה, הם פגשו לפני כחודשיים בשדרות כ-70 חיילים לפני שחרור. "ראיינו אותם, ושאלנו מי מהם היה רוצה להשתלב בהייטק. רק שניים הצביעו", מספרת פינטו. "שאלנו למה, ואחת אמרה שהייתה מוכנה גם לנקות. תחושת המסוגלות שלהם שאפה לאפס, וזה ממש פצע אותי. הפוטנציאל שלהם לא קיים בעיניהם, וזה זעזע אותנו".

אחרי שהביאו מהבית את ההון הראשוני, הם עובדים על גיוס עיריות שיתנו את המבנים והתשתית, וחברות הייטק גדולות שיעשו את המנטורינג. "הכול מבוסס על שיתופי פעולה עם אנשים שרוצים לחולל שינוי. אנחנו מזמינים לא רק צעירים לבוא ולהירשם, אלא גם את כל מי שהנושא חשוב לו - להצטרף למיזם", אומרת פינטו.

במחזור הראשון צפויים לקחת חלק 200 סטודנטים - ההרשמה עדיין בעיצומה, ובימים הקרובים יעלה לאוויר האתר של נס. העלות פר אדם היא כ-10,000 שקל, אך הסטודנט משלם 2,500 שקל והפער מסובסד על ידי משקיעים. הלימודים יהיו פרונטליים ברובם "כי יש משהו בחוויה של הדיבור ביחד", אולם יש היערכות גם ללימודים בזום.

איפה הייתם רוצים להיות בעוד שנה מהיום?
"הייתי רוצה שיהיו כמה מרכזים ייעודיים שיתעסקו במקצועות הרווניו בפריפריה, והם יהיו של חברות ההייטק הגדולות - שרובן ככולן יושבות במרכז. המטרה היא שאנשים יוכלו להשתלב בהייטק, ולהישאר לגור בפריפריה. אנגלית היא המפתח לכל אחד מהמקצועות הדרושים בענף הזה".

רוכבים בראשל"צ

לשימוש באופניים חשמליים ובקורקינטים עלול להיות מחיר פיזי אבל יש לו גם יתרונות, כפי שיעידו ישראלים רבים. מדובר בתחום שהולך (נוסע) ומתרחב, מה שהוביל גם את עיריית ראשון לציון להפעיל שירות קורקינטים שיתופיים - תוך מודעות לנושא הבטיחות.

את השירות מפעילה החל מהשבוע חברת Wind הבינלאומית, באמצעות 500 קורקינטים בתוך תחומי העיר. בעוד כחודש החברה כבר תאפשר גם מעברים בין הערים שבהן היא פועלת - ובהן אשדוד, רמת גן, בת ים, חולון, תל אביב ופתח תקווה.

הקורקינט החדש של WIND / צילום: יח''צ

ואיך מתכננים להתמודד בראשון לציון עם נושא התאונות הרבות שמייצרים כלי רכב חשמליים? בעירייה קבעו כללי בטיחות לרוכבים ולהולכי רגל, כמו האטת מהירות הנסיעה ליד מוסדות חינוך, וחניית קורקינטים במקומות המוקצים לכך ומסומנים במפת האפליקציה של החברה.

בנוסף, הוטמעו חידושים המאפשרים לאמת את גיל הרוכבים, וכן קסדות שיתופיות - כאשר דרך האפליקציה ניתן לראות לאיזה קורקינט מוצמדת כל קסדה. לתושבי העיר ייערכו הדרכות רכיבה נכונה, והשתתפות בהן תזכה ב-100 שקל שניתן יהיה להמיר לזמן רכיבה.

לפתח ולהתגבר

שגרירות ישראל ביפן תשיק ב-5 בספטמבר את האקתון I’m-Possible DisAbility: שיתוף פעולה עם ארגון Nippon, במטרה להגדיל את מספר הטכנולוגיות הקיימות בשוק לסיוע לאנשים החיים עם מוגבלות. הזוכים יקבלו פרסים כספיים והזדמנות להציג את הרעיון שלהם בכנס Zero Project הבינלאומי.

אירוע ההאקתון יונגש לשפת הסימנים בעזרת הסטארט-אפ הישראלי sign now, שפיתח אפליקציה המסייעת לאוכלוסיית החירשים בעולם, המונה כ-90 מיליון בני אדם, להתגבר על אתגרי היומיום.

בקיץ האחרון השתלבו בסטארט-אפ מתמחים מחו"ל, שסייעו לו להרחיב את הפעילות בזירה הבינלאומית, וזו אחת הדוגמאות לכך. המתמחים הגיעו דרך שיתוף הפעולה בין ארגון TAMID Group וארגון Onward Israel, ארגון הגג של תוכניות הביניים מחו"ל בישראל.

חדשות טובות

לקראת החג: כל מי שיקבע נסיעת מבחן בסוכנויות של פורד (דלק מוטורס) ב-29/8-2/9, יוכל לקחת בתא המטען חבילת מזון של ארגון "לתת", ולהביא אותה לכתובת הקרובה לאולם התצוגה שממנו הוא יוצא. כך, במקום סיבוב קצר נטול כיוון אמיתי, תהפוך נסיעת המבחן לפעילות חברתית עם תרומה לקהילה.

מאחורי המהלך נמצאת בעיה אמיתית: בכל שנה, עמותות הסיוע נתקלות בקשיים רבים בגיוס מתנדבים שיגיעו עם רכבם הפרטי, יעמיסו חבילות מזון ויחלקו אותן למשפחות הנזקקות. שיתוף הפעולה בין דלק מוטורס לארגון "לתת" נותן מענה לצורך הזה. החלוקה תתבצע מאולמות התצוגה של פורד בתל אביב, חיפה, ירושלים, אשדוד ובאר שבע, בתיאום מראש.

חדשות טובות 2

עיריית אשקלון בשיתוף מפעל הפיס יעניקו מלגות בשווי 4 מיליון שקל - כ-400 סטודנטים יקבלו 10,000 שקל כל אחד. זאת בתמורה ל-140-200 שעות התנדבות בשנת הלימודים הקרובה. ההרשמה למלגה היא עד ה-31.8.21. מתוך ה-400 שייבחרו, כ-40 יוכלו לקחת חלק בשתי תוכניות מנהיגות ויזמות.

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עוד כתבות

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מגמה ירוקה בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 קופץ בכ-2%

מדד ת"א 35 עולה ב-1.3% ות"א 90 מטפס בשיעור דומה ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו מזנקת הבוקר ביותר מ-23% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר היצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון", אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש על סף מכירת השליטה גם באלרון

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● סכום העסקה המשוער: כ-90 מיליון דולר

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין