בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית מאנדיי קפצה ב-7.1%

הנפט איבד גובה • עליות בולטות רשמו מניות אפל, טוויטר, אובר, מודרנה, טנסנט ועליבאבא

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק סגר בעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס רשם בסיום ירידה של כ-0.1%. 

עליות בולטות רשמו מאנדיי, סנטינל וואן, מודרנה , אובר ועליבאבא ומנגד וולס פארגו ו-AMC בלטו בירידות חדות. 

21:05

מגמה מעורבת בניו יורק, כשמדד הנאסד"ק מטפס לשיא חדש ומנגד הדאו ג'ונס שומר על יציבות.

סנטינל וואן  ומאנדיי בולטות בעליות חדות.

18:45

נעילה מעורבת באירופה. בוול סטריט מגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק מטפס לשיא חדש ומנגד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

עליות בולטות רושמות מניות אפל , טוויטר, אובר , נובה-ווקס, טנסנט ועליבאבא.

חברת צ'ק קאפ  הודיעה היום על מינוי ד"ר חנית ברנר-לביא כסמנכ"לית קליניקה. ד"ר ברנר-לביא תהיה אחראית על הובלת האסטרטגיה הקלינית הכוללת של החברה, יישומה והתווית פעילותה, לרבות קידום חדשנות.

17:15

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות צים , ריסקיפייד , מאנדיי , סנטינל וואן (ששוויה עובר כעת את השווי של צ'ק פוינט) ופלייטיקה 

פלייטיקה הודיעה הבוקר כי היא מבצעת את הרכישה הראשונה שלה מאז ההנפקה בוול סטריט בתחילת השנה, והשמינית שלה בסך הכול. החברה דיווחה על רכישת השליטה ב-Reworks Oy, יצרנית האפליקציה Redecor המשלבת את תחום עיצוב הבית והגיימינג - אשר לפי הודעת פלייטיקה היא האפליקציה המדורגת שנייה בעולם בתחומה.

החברה הנרכשת פועלת מהלסינקי, פינלנד. פלייטיקה תשלם 400 מיליון דולר עבור 80% ממניות החברה, כלומר לפי שווי של 500 מיליון דולר לנרכשת, ותוכל בעתיד לרכוש את יתרת 20% המניות תמורת 200 מיליון דולר, כלומר לפי שווי של מיליארד דולר. זאת בכפוף לעמידה ביעד EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-2022. אם החברה לא תעמוד ביעד ה-EBITDA, שנקבע בין החברות אך לא דווח, המניות יועברו לידי פלייטיקה תמורת דולר אחד בלבד.

16:33

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בניו יורק. הנאסד"ק נסחר בעלייה קלה והדאו ג'ונס שומר על יציבות.

מניית אינטרקיור מזנקת בכ-13% ביום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק. 

14:05

בורסות אירופה ממשיכות להתנהל בעליות שערים בעיקר, כאשר מדד דאקס ממשיך לאבד מומנטום וכעת עולה רק 0.2%. 

רשת הקמעונאות הצרפתית קרפור  מתקשה להתאושש ועדיין נסחרת בירידה של 4%, לאחר שהמיליארדר ברנאר ארנו מכר את החזקותיו בחברה. מנגד נרשמות בפריז עליות אצל קרדיט אגריקול , סוסייטה ג'נרל  ואטוס .

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות יחסית, כאשר הביטקוין נסחר תמורת 47.5 אלף דולר ואילו האת'ר מתחזק ב-6% ונסחר ברמה של 3,550 דולר. 

12:20

המגמה החיובית באירופה נמשכת. בעוד שהעלייה של מדד דאקס הגרמני התמתנה וירדה ל-0.5%, הפוטסי רושם עלייה של 0.9% וקאק מתחזק כבר ביותר מ-1.2%. מדד מדריד 25 קופץ ביותר מ-2%, במילאנו וליסבון נרשמות עליות של 1.2%.

הבורסות באסיה ננעלו במגמה חיובית בעיקר. מדד שנחאי התחזק ב-0.6% ומדד סין 50 קפץ מעל 2.4%. הבורסה בהונג קונג עלתה ב-0.6%.

החוזים העתידיים ממשיכים לאותת על פתיחה חיובית, כאשר החוזים על דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.3% והחוזה על הנאסד"ק מתקדם ב-0.1%.

10:20

יום המסחר באירופה נפתח בעליות שערים. מדדי דאקס ופוטסי עולים ב-0.7%, קאק עולה ב-1%. במדריד נרשמת עלייה של 1.5%, בעיקר בעקבות עליות נאות של הבנקים האזוריים.

גם בשאר אירופה רוב הבנקים מתחזקים, כאשר דויטשה בנק  עולה 2%, לוידס וסטנדרט צ'רטרד עולים מעל 1% וקרדיט אגריקול מטפס 1.2%. רשת הקמעונאות הצרפתית קרפור  נחתכת ב-4.2% לאחר שדווח שהמיליארדר ברנאר ארנו מוכר את החזקותיו (5.7%) תמורת 724 מיליון יורו.

8:10

בבורסות אסיה נרשמות הבוקר עליות שערים, כאשר מדד ניקיי היפני מתחזק ב-1.1%, מדד סין 50 קופץ ב-2.8% וגם בהונג קונג ושנחאי המסכים ירוקים. בסידני, לעומת זאת, המדד יורד ב-0.3%.

קומצו היפנית, שמייצרת ציוד מכני הנדסי ומכונות לתעשייה, בולטת בטוקיו עם עלייה של 5.4%. בנק מיצובישי עולה 1.9% במחזור מסחר גבוה, פנסוניק עולה 1%. בהונג קונג שיאומי בולטת עם עלייה של 1.4%.

גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות של 0.2%, ומאותתים על מגמה חיובית בניו יורק. אתמול יום המסחר הסתיים בשינויים קלים עם נטייה שלילית, כאשר דאו ג'ונס ו-S&P 500 נחלשו בכ-0.1% והנאסד"ק ננעל כמעט ללא שינוי.

בשוק האג"ח האמריקאי המגמה חיובית גם כן, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים מתחזקת ועולה ל-1.33%.

בשוק הנפט נרשמות עליות מחיר של כ-0.7%, כאשר המשקיעים ממתינים בציפייה לפגישת חברות OPEC+ היום, במהלכה ידונו בתוספת של 400,000 חביות נפט ליום למשך החודשים הבאים. שר הנפט של כוויית אמר שהתוספת, שהוסכמה בפגישתן הקודמת, עשויה להיבחן שנית לנוכח הישנות תחלואת הקורונה, לפי רויטרס.

כמו כן, אחר הצהריים יפורסם השינוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע החולף, כאשר ברקע חברות הנפט והאנרגיה במפרץ מקסיקו סגרו את בתי הזיקוק לקראת סופת ההוריקן אידה שמכה כעת בחוף המערבי של ארה"ב. לפי הערכות, עלולה אידה להשפיע על עד כ-15% מתפוקת הנפט בארה"ב - מפיקת הנפט הגדולה בעולם.

במזרחי טפחות התייחסו לסערה שמתרחשת בשוק הנפט, כאשר לדברי האנליסטית הבכירה מיטל בר דוד והכלכלן הראשי רונן מנחם ההתרחשויות ברקע עשויות בסבירות גבוהה להביא לעליית מחירי הנפט. "מהלך אפשרי של קיצוץ התוספת היומית, יחד עם התרחקות האפשרות שאיראן תגיע להסכם חדש עם המעצמות (ותוסיף את חלקה להיצע העולמי), ואילו ארה"ב תתקשה לתת את חלקה בשל הסופה הקשה - כל אלו פועלים כעת לעליית מחירי הנפט", הסבירו השניים.