בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; חברות האנרגיה נהנו מעליית הנפט, היפו הישראלית צנחה

הישראליות בניו יורק: אבוג'ן טסה מעל 12%, עליות יפות גם לקלטורה ואינטרקיור • יום המסחר באירופה ננעל בעליות שערים • מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף עמד על 340 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז מרץ 2020

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

יום המסחר בניו יורק ננעל בעליות שערים קלות במדדים המובילים. דאו ג'ונס התקדם כמעט 0.4%, S&P 500 עלה בכ-0.3% והנאסד"ק הסתפק בעלייה של 0.1%.

בקרב הישראליות בלטו לחיוב אבוג'ן , טרמור , קלטורה, אינטרקיור, סטרטסיס וסימילרווב. מנגד, זה היה יום חלש להיפו ששוויה נחתך ביותר מ-14%. אורמד איבדה כ-9%, גלובל אי נפרדה מ-5%.

חברות האנרגיה בוול סטריט ריכזו את עניין המשקיעים הערב ובהחלט נהנו מעליית מחירי הנפט, ובראשן שברון, קאבוט, סימרקס ואוקסידנטל פטרוליום. 

21:55

העליות בוול סטריט התמתנו, וכעת דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים כ-0.1% בעוד שהנאסד"ק ללא שינוי מהותי.

בעוד שהעליות בשוק הנפט נרגעו והנפט האמריקאי ירד שוב מתחת ל-70 דולר לחבית, חברות האנרגיה עדיין צוברות עליות חדות, בהן קאבוט אויל אנד גז , סימרקס אנרג'י , אוקסידנטל פטרוליום  ושברון . עוד עליות יפות נרשמות אצל ספוטיפיי  וגלובלסטאר.

וירג'ין גלקטיק  של המיליארדר ריצ'רד ברנסון מאבדת 4.6%, ויזה  יורדת 2.9% ומסטרקארד  2.5%. רשת ההלבשה אמריקן איגל אאוטפיטרס  נחתכת ב-9%. גם הישראליות היפו, אורמד ואינטק פארמה  רושמות ירידות גבוהות, וכן גלובל-אי אונליין  שיורדת ב-6%.

20:05

העליות בוול סטריט נמשכות, כאשר נאסד"ק ו-S&P 500 עולים כ-0.3% והדאו ג'ונס מתקדם 0.4%. 

בעוד שמחיר הנפט ממשיך להיסחר בעלייה של כ-2.3%, חברות האנרגיה ממשיכות לבלוט עם עליות גבוהות. חברת הלוויינים גלובלסטאר עדיין מרכזת את עניין המשקיעים ומזנקת 20%. מתחילת השבוע המניה הוסיפה כבר 66% לערכה.

בקרב הישראליות, אבוג'ן וקלטורה  רושמות עליות יפות. היפו עדיין משילה כ-15%, אורמד נופלת 9%.

18:37

יום המסחר באירופה ננעל בעליות שערים קלות. מדד פוטסי הבריטי התחזק ב-0.2%, קאק עלה 0.1% בעוד שמדד דאקס דרך במקום. 

בוול סטריט נמשכות עליות של כ-0.4% בשלושת המדדים המובילים. מחירי הנפט מתחזקים ומקפיצים את מניות האנרגיה בניו יורק, בהן Cimarex  וקאבוט אויל אנד גז  שמזנקות 7%, אוקסידנטל פטרוליום  שעולה מעל 6% ודבון אנרג'י  שמתחזקת ב-5%. גם שברון  עולה, אך באופן מתון יותר - כ-2%.

בקרב הישראליות בוול סטריט המגמה מעורבת. אינטרקיור  ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה בתל אביב גם בנאסד"ק, כאשר היא מטפסת מעל 11%. עוד עליות יפות רושמות אבוג'ן , טרמור , סטרטסיס , טוקספייס , סימילרווב  וריסקיפייד 

מנגד, היפו הולדינגס  צונחת מעל 16% ואורמד  נחתכת ב-9%.

17:58

מחירי הנפט מאמירים, ונפט WTI אמריקאי נסחר כעת ביותר מ-70 דולר לחבית, לאחר שטיפס 2.7%. גם נפט מסוג ברנט מתייקר ב-2.3% ועולה לרמה של 73.2 דולר לחבית.

17:15

בית ההשקעות אופנהיימר מעדכן כי שמר על המלצת Outperform למניית מאנדיי , עם העלאת מחיר יעד ל-420 דולר. "מנדיי הונפקה לאחרונה בוול סטריט והציגה מאז עליה מטאורית במניה, לאור התלהבות המשקיעים משיעורי צמיחה גבוהים במיוחד של כ-100%, הזדמנות שוק משמעותית ללא תחרות ישירה ופוטנציאל להמשך צמיחה לאורך זמן בשיעורים גבוהים. אנו סבורים כי חברת מנדיי מהווה סיפור צמיחה יוצא דופן בקרב הישראליות, המשתקף גם בפרמיה ניכרת בתמחור מנייתה, וצופים פוטנציאל להמשך הפתעות חיוביות בתוצאותיה. אנו משמרים את המלצת Outperform על מניית MNDY עם העלאת מחיר היעד מ-340$ ל-420$", ציינו בסקירת המניה.

16:35

יום המסחר בניו יורק נפתח במגמה חיובית, עם עליות של 0.4% במדדים המובילים. 

מנייתה של חברת הלוויינים גלובלסטאר מזנקת כ-11% בהמשך למגמה שנהנתנה ממנה בימים האחרונים, על רקע שמועות שמכשיר האייפון הבא יעשה שימוש בתקשורת לווינית. 

בפסגת מדד הדאו ג'ונס וולגרינס  שעולה 1.5% ושברון  ואפל  עם עלייה של 1.2%. 

16:05

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף עמד על 340 אלף, לעומת צפי ל-345 אלף תביעות. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז מרץ 2020. עליות בחוזים העתידיים לאחר פרסום הנתונים מאותתים על פתיחה ירוקה בעוד כחצי שעה.

15:42

בבורסות אירופה השונות נרשמות עליות קלות בלבד, הגבוהה שבהן של 0.6% בשטוקהולם ובריסל. מדדי דאקס וקאק עולים ב-0.1% בלבד, פוטסי נסחר בירידה קלה.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות שערים, כאשר הביטקוין נסחר סביב 49.9 אלף דולר, האת'ר קפץ לרמה של כמעט 3,800 דולר והדוג'קוין עלה ל-30 סנט.

"במבט על האת'ר (שנחשב למטבע הדיגיטלי השני במעמדו) וההד שנוצר לאחרונה סביבו, מבינים שהחוזים החכמים יהוו חלק בלתי נפרד מהעתיד", אומר אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss. "סגירת עסקאות והסכמים דרך האינטרנט באופן מבוזר ללא ישות מרכזית שמנהלת אותם עשויה לשנות את כללי המשחק העולמיים".

עוד מוסיף סלמה: "הביטקוין עדיין מראה איתנות למרות שבאופן עקבי פועלים כנגדו כוחות רבים, מממשלת סין ועד רגולטרים ברחבי העולם. אין צורך להתרגש מהתנודתיות שמאפיינת אותו מאז תחילת דרכו. ההבנה של השוק על ידי הגורמים המובילים בהם מוסדיים וחברות ענק הם אלו שיקרבו את הביטקוין אט אט להיות הזהב החדש".

14:05

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לקראת פרסום נתוני אבטלה היום ומחר.

חברת גילת  הודיעה היום כי קיבלה הזמנות נוספות בהיקף של 17 מיליון דולר לתמיכה ב-Gateways של קבוצות לוויינים במסלול לווייני נמוך. חברת הבת של גילת, Wavestream, נבחרה לספק מערכות מגברי מצב מוצק עבור מפעילת לוויין מובילה לתמיכה ב-Gateways של קבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך. ההזמנות התקבלו כחלק מחוזה עליו דיווחה החברה בעבר.

12:10

החוזים על הנפט נסחרים בעליות קלות. זאת לאחר שהחברות באופ"ק + החליטו אתמול על הגדלת הפקת הנפט בקצב הדרגתי של 400 אלף חביות לחודש (לפחות עד דצמבר). 

מיטל בר דוד, אנליסטית בכירה בתחום האנרגיה במזרחי-טפחות, מציינת כי "בעקבות ההחלטה, חברות הארגון יפיקו במהלך ספטמבר כמות נפט הנמוכה בכ-5.4 מיליון חביות ליממה מהרמה שהייתה בחודש ינואר 2020 טרם התפרצות נגיף הקורונה. אדגיש כי הוועדה הטכנית המייעצת של הקבוצה הייתה בדעה כי להתפשטות וריאנט הדלתא השפעה מוגבלת יחסית על הביקוש, שנמצא במגמת עלייה. כמו כן, יש עדויות לרמות מלאי נמוכות יחסית, בעיקר בארצות הברית. גם זה חשוב, כי לפני הפגישה היו גם קולות אחרים, כמו זה של כוויית, שחשבה שווריאנט הדלתא כן מצדיק תפוקה נמוכה יותר.

"הארגון ימשיך לקיים פגישות חודשיות מתוך רצון להיות עם 'אצבע על הדופק' ולדעתי זו החלטה נבונה עקב המציאות הדינאמית מאוד בשוק. זאת, בניגוד למסורת בעבר בהן התקיימו פגישותיו אחת לחצי שנה. הפגישה הבאה נקבעה ל-4 באוקטובר. השווקים הגיבו באדישות לידיעה. עם פרסום ההחלטה ירד מחיר הנפט בכ- 1 דולר לחבית, אחר כך תיקן ומאז נע בתחום צר. אני צופה לתקופה הקרובה, תנודתיות סביב הרמות הנוכחיות".

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת.

הסוחרים בעולם ממתינים לנתונים משוק העבודה האמריקאי שיתפרסמו היום ומחר.

08:15

בבורסות אסיה נרשמות היום עליות שערים קלות. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 1.30%.

החוזים על הנפט רושמים ירידות קלות.

בוול סטריט ננעל המסחר אמש במגמה מעורבת. הנאסד"ק סגר בעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס רשם בסיום ירידה של כ-0.1%. 

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "יו"ר הפד ג'רום פאוול אמר השבוע בעקבות הסימנים להתמתנות האינפלציה והשיפור בנתוני המשרות כי הבנק המרכזי עשוי להאט את קצב רכישת הנכסים שלו, אך הבהיר כי אין קשר בין צעד זה להעלאת הריבית - למרות שיש הצופים שכן. יש לזכור כי למאזן הבנק הפדרלי השפעה רבה על יציבות השוק האמריקאי - מתחילת משבר הקורונה רכש הפד נכסים ביותר מ-4 טריליון דולר (18% מהתמ"ג האמריקאי) וכמעט והכפיל את מאזנו, העומד על 7.45 טריליון דולר. אם לא יהיו שינויים, והפד יפחית את רכישת הנכסים שלו בינואר 2022 ב-10 מיליארד דולר בחודש, מאזנו יעמוד אז על 8.3 טריליון דולר".

"גודל המאזן של הפד חשוב מכיוון שהרחבה של רכישות האג"ח הממשלתיות משאירה פחות נכסים 'בטוחים' למשקיעים, מה שדוחף את אלו להשקיע בנכסים מסוכנים יותר. לכך יכול להיות אפקט על התנהגות מרחיבה של השוק והזרמת כספים, השפעה שאפשר להשיג אחרת רק באמצעות הורדת הריבית. על כן, למרות שהביקוש הצרכני דוחף את האינפלציה מעבר ליעד הבנק המרכזי, יעד האינפלציה הגמיש מאפשר לפד להסתכל מעבר לעליות בטווח הקצר ולהימנע מהעלאה אוטומטית של הריבית כתגובה לעלייה. אנו בלומברד אודייר צופים כי העלאת הריבית הראשונה בארה"ב לא תהיה לפני ינואר 2023, ותגיע רק לאחר השלמת צמצום רכישת הנכסים, ותקופה של יציבות בגודל המאזן של הפד, זאת למרות האפשרות לצמצום תכנית רכישת הנכסים. כמו כן, הריבית האמריקאית לא תחזור לרמות שנראו לפני התפרצות מגפת הקורונה עד שנת 2025".