גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקרוסאובר הקוריאני שבא לתת פייט לרכבי היוקרה מגרמניה

הקרוס-אובר הקוריאני GV70 נועד להציב דגל בגזרת מותגי הפרימיום הגרמניים ● יש לו עוד דרך לעשות בהנעה, אך הוא מצטיין בתחושת "החיים יפים"

ג'נסיס GV70 / צילום: יח''צ
ג'נסיס GV70 / צילום: יח''צ

יצרני הרכב הם גופים עסקיים גלובליים קרים ומחושבים, שמקבלים החלטות על פרויקטים חדשים בהתאם לתחזיות מפורטות וארוכות טווח של החזר על ההשקעה. אולם גם בתעשייה הזו יש לעיתים תפקיד חשוב לשיקולים כמו אגו וגאווה לאומית.

קחו, למשל, את פרויקט ג'נסיס של יונדאי מוטורס. בדרום קוריאה הפטריוטיות וההישגיות היא נדבך בסיסי של החברה והתרבות והתושבים נמנעים לרוב מרכישת מוצרים שאינם "תוצרת קוריאה". גם שוק הרכב הקוריאני ממחיש זאת עם נתח שוק של כמעט 90% ליצרנים המקומיים למעט חריג אחד, שהוא פלח היוקרה.

כמעט כל כלי הרכב המיובאים שנמכרים בדרום קוריאה הם רכבי יוקרה גרמניים, שנרכשים כסמל מעמד על ידי האליטות הכלכליות והשלטוניות במדינה. לפיכך החליטה הנהלת קונצרן יונדאי להקים מבראשית מותג יוקרה עצמאי "תוצרת קוריאה" בהשקעה של מיליארדי דולרים, כדי לדחוק את רגליהם של מותגים הגרמנים בקוריאה ומחוצה לה.
התחנה הראשונה הייתה ארה"ב, וכעת מתחילה תוכנית הפלישה של המותג לאירופה עם דגמים, שמותאמים יותר לטעם האירופאי כמו הקרוס-אובר החדש GV70.

"תחושת החיים יפים"

כראוי למושא גאווה לאומי הוא לא נועד להיעלם ברקע אלא לבשר על נוכחותו למרחוק. יש לו קווי מתאר ארוכים, רחבים ונמוכים יחסית, עם פרופיל דמוי קליע וזנב "מהיר" שמזכיר קצת את מרצדס GLC. הגריל הענק מזכיר את בנטלי, פנסי החזית החצויים לרכב מהדהדים וולבו, והזנב דווקא משתמש בשפת עיצוב שונה וייחודית. ביחד עם חישוקי 21 אינץ' עצומים, חלונות מושחרים וצבע עמוק ונוצץ, הרכב מושך את תשומת לב הקהל הישראלי, שרגיל לראות ביומיום את מיטב תוצרת היוקרה מגרמניה ומיפן.

כמו דגם הדגל GV80, גם האחות הצעירה שומרת את עיקר אפקט ה-WOW לתא הנוסעים. עמדת הפיקוד היא יחידה מרהיבה ומפוסלת עם השפעה איטלקית בולטת, שכוללת צורות גאומטריות נקיות בדגש על אליפסות, שמתמזגות זו בזו בצורה הדוקה ויוצרות מכלול מפוסל סופר-מודרניסטי. סביבת הנהג עטופה בעור ופלסטיק איכותיים עם ניגודי צבעים הרמוניים ואיכות הגימור כמעט שחצנית. רוב הידיות והעיטורים עשויים ממתכת דחוסה ומלוטשת, ופתחי המיזוג הצרים חבויים בתוך העיצוב על פי מיטב העיצוב העכשווי של מערכות מיזוג בבתי יוקרה.

כמו בשאר דגמי ג'נסיס מול הנהג ניצב לוח מחוונים דיגיטלי רב תכליתי בממדים נכבדים עם גיבוי של מסך רוחבי ענק עם אייקונים מסיביים, שמאפשר לתפעל את הפונקציות השונות גם ללא משקפי קריאה. הנדסת האנוש מאמצת את היתירות המוכרת של המותגים הגרמנים עם קלט מגע, שליטה באמצעות כפתורים סיבוביים גדולים, כמות מכובדת של מתגים פיזיים וקלט קולי.

האבזור התקני בתא נדיב מאוד יחסית למקובל בפלח, אפילו בגרסת הבסיס, וכולל כל גדג'ט בטיחותי אקטיבי ופסיבי בתעשייה. כאשר הגרסאות הבכירות מוסיפות בעיקר פריטים, שאפשר לחיות בלעדיהם, אבל החיים מרגישים איתם יפים יותר, דוגמת מערכת לאודיופילים עם 18 רמקולים, מושבי עיסוי עם אינספור מצבי כוונון וכדומה.

המושבים הקדמיים ידידותיים לעמוד השדרה ותנוחת הישיבה גבוהה. אולם עם גובה של 1.63 מ' בלבד מרחב הראש בתא הנוסעים אינו נדיב, כמו באאודי Q5 למשל, ומזכיר יותר דגמי "קרוס-אובר-קופה" אירופאיים.

המושב האחורי מציע מרחב רגליים בשפע ומרחב כתפיים הולם לשלושה מבוגרים. תא המטען מציע נפח סביר של 542 ליטר.

ביצועים סבירים

בהתאם לטרנד הרווח כיום באירופה, המנוע העיקרי של ג'נסיס GV70 הוא טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 304 כ"ס, משודך לתיבה בת 8 מהירויות ומניע את כל הגלגלים. הביצועים סבירים בהחלט ומי שילחץ בנחישות על המצערת יאיץ מאפס ל-100 ב-6.1 שניות.

אבל המנוע לא נותן לך לשכוח שיש לו ארבעה צילינדרים שרותמים למשקל של כמעט 2 טון לפני נוסעים. כשמסגלים סגנון נהיגה רגוע יותר העברת הכוח חלקה ונעימה ואפשר לשייט איתו למרחקים במהירויות גבוהות בשקט מופתי.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על כ-9.5 ק"מ ליטר ובפועל נתון של 7-8 קילומטר לליטר הוא ראלי יותר. יש בפלח כלים חסכוניים יותר משמעותית, אם כי אישית אנחנו לא מוטרדים מהפגיעה בתקציב של הלקוחות בפלח.

 

תמחור אגרסיבי

גרסת הביניים שאותה לקחנו למבחן מכוילת בעיקר עבור נוחות ואת זה היא מספקת בשפע. הבולמים הרכים יחסית מנטרלים את הנוסעים מרוב הזעזועים והמכשולים שאופייניים לאספלט הישראלי המוזנח. ההנעה הכפולה והצמיגים הרחבים מקנים הרבה ביטחון ואחיזה בנהיגה נמרצת על כבישים מפותלים. עם זאת, עדיין מורגשת מידה לא מבוטלת של נטיית גוף, וההיגוי משדר רמה סבירה של היזון חוזר, אם כי לא כמו הטובות בפלח.

המחיר של ג'נסיס GV70 מתחיל בכ-340 אלף שקל ומגיע ל-380 אלף בגרסת הביניים שלקחנו למבחן. זהו תמחור די אגרסיבי ביחס לפלח, במיוחד אם משקללים את האבזור התקני הכלול, שאצל חלק מהגרמניות יכול להוסיף בקלות עוד שש ספרות למחיר המחירון כאופציה, ואת חבילת השירות יוצאת הדופן של ג'נסיס שתגרום לכם להרגיש כמו VIP.
זאת, גם אם אתם מובילים עם הרכב ארגזי ירקות לשוק הסיטונאי. לא בטוח כמה לקוחות יינטשו את המרצדס שלהם עבורה, אבל לקוריאנים יש בהחלט סיבה לגאווה.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5

399 אלף שקל עולה גרסת ה-2 ליטר טורבו-בנזין החזקה של ה-Q5, שעברה לאחרונה חידוש מקיף. הממדים מעט קטנים מאלה של GV70 ובסיס הגלגלים בוא באורך 2.83 מ'. תא הנוסעים מפואר ואיכותי אם כי האופציות יכולות להפקיץ את המחיר. המנוע מייצר 295 כ"ס, מניע את כל הגלגלים ומאיץ ל-100 ב-6.1 שניות. גרסת 245 כ"ס עולה 365 אלף שקל.

אאודי Q5 / צילום: יח''צ

וולבו XC60 B5

334 אלף שקל עולה גרסת ה-B5 של וולבו XC60 עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 250 כ"ס והנעה כפולה. תא הנוסעים בנוי היטב ומרווח בזכות בסיס גלגלים של 2.87 מ', אם כי הנדסת האנוש מתחילה להתיישן. הרכב מזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות והשלדה נוחה ואוחזת היטב.

וולבו XC60 B5 / צילום: יח''צ

אלפא סטלוויו וולוצ'ה

349 אלף שקל עולה גרסת "וולוצ'ה" של אלפא רומיאו סטלוויו. הרכב מעט גבוה וקצר מהג'נסיס ומציע תא נוסעים בנוי היטב ועתיר באופי, אם כי מערכות אלקטרוניות קצת פחות חדישות. שלדת ההנעה הכפולה חדה ומהנה לנהיגה, ומנוע 2 ליטר טורבו בהספק 280 כ"ס בשילוב עם משקל עצמי נמוך יחסית מאיץ את הרכב ל-100 ב-5.7 שניות.

אלפא סטלוויו וולוצ’ה / צילום: יח''צ

עוד כתבות

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

"מציאות אבסורדית": מה הסיכוי לצווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

בלינקן יוצא לפעילים שהפגינו מחוץ למלון שבו הוא לן בתל אביב / צילום: Associated Press, Evelyn Hockstein

בלינקן למשפחות חטופים בתל אביב: "לא ננוח עד שנחזיר את כולם"

זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, לא דווח על נפגעים או נזק • מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון • ראש האופוזיציה לפיד ייצא לביקור מדיני באיחוד האמירויות • דיווח ב-CBS: ארה"ב שוקלת לקלוט קבוצת פלסטינים מהרצועה כפליטים, כולל אופציה למעמד קבע • צבא ארה"ב הודיע: הושמד כלי שיט בלתי מאוייש של החות'ים בתימן ● עדכונים שוטפים 

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

בורסת שנחאי, סין. / צילום: Shutterstock

רוב הבורסות באירופה סגורות; ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם 6.5 מיליארד דולר להסדרת רוב התביעות נגדה

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על ירידות ● AMD פרסמה תחזית פושרת, המניה ירדה ב-7% במסחר המאוחר, גם סטארבקס וסופר מיקרו צוללות ב-10% בעקבות הדוח ● המדדים המרכזיים בארה"ב סגרו את החודש עם ירידות של כ-4% ● היום הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

ירידות בתל אביב; אי.בי.אי השלימה את רכישת קרנות הנאמנות של פסגות

ההתחממות בצפון ופסימיות לגבי עסקת החטופים? מדד הבנקים יורד ב-1.5% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס מזנקות ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה מזנקת ב-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטעמה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לישראל יש הזדמנות להכריע את איראן, וזה לא בעזרת הצבא

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

מ-73 אלף דולר ל-57.5 אלף דולר למטבע: מה עובר על הביטקוין?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות