גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנוע בנזין שקט כמעט כמו חשמלי: בדקנו את ניסאן קשקאי החדשה

ניסאן קשקאי החדש מחליף את העיצוב המתחנף של קודמו עם מראה טכנולוגי מושחז • הרכב מצליח לאזן בין עיצוב, שימושיות וידידותיות לנהג

ניסאן קשקאי 2021 / צילום: יח''צ
ניסאן קשקאי 2021 / צילום: יח''צ

בדצמבר 2010 השיקה ניסאן את ה-LEAF, שהייתה המכונית החשמלית הראשונה מייצור סדרתי בעידן המודרני. באותה תקופה טסלה עדיין הייתה חברת בוטיק, שייצרה כמה אלפי חשמליות בעבודת יד במחירים שכוונו לאלפיון העליון "הירוק" של קליפורניה. ה-LEAF, לעומת זאת, הייתה משפחתית נטולת יומרות שיועדה לשוק הרחב ונהנתה ממשאבים ומתמיכה של יצרנית רכב גלובלית. היא יוצרה על פס ייצור רובוטי ביפן וצוידה בסוללות ליתיום - פסגת הטכנולוגיה של אותה תקופה - שהופקו עבורה במפעל ייעודי ביפן שהוקם בשיתוף עם NEC.

יתרון הראשוניות המשמעותי אמור היה להפוך את ניסאן למעצמה של רכב חשמלי, אבל לחברה הייתה בעיה: היא הייתה ועודנה יצרנית רכב מסורתית, שלא נהנית מהפריבילגיה של "חברת סטארט-אפ בשוק בועתי", כמו טסלה. כך, שהיא נשפטת בשוק ההון על פי ביצועיה העסקיים, והיא מחויבת להשקיע בפרויקטים על פי פוטנציאל הרווחיות. פרויקט ה-LEAF, כמו פרויקטים רבים של רכב חשמלי, לא הצליח להחזיר את ההשקעה בו למרות כ-500 אלף מכירות על פני כעשור.

כמו אצל יצרנים רבים, גם המהלך הזה מכוון בעיקר למשקיעי שוק ההון. את ההכנסות והרווחים לבעלי המניות של ניסאן ימשיכו להביא בשנים הקרובות דגמים רבי-מכר עם מנועי בנזין דוגמת ניסאן קשקאי, שמאז השקתו ב-2007 מכר למעלה מ-5 מיליון יחידות.

 

צו האופנה

הדור השלישי והחדש של הקשקאי מאמץ שפת עיצוב חדשה ושונה מאוד משל קודמיו. את מקום הקווים העגלגלים שמתחנפים למכנה המשותף מחליף מראה "טכנולוגי" עם קווים חדים, קפלי מתכת בזוויות לא שגרתיות וחרטום עתידני שמחצין פנסים דמויי חרכים צרים ומלוכסנים מעל כונסי אוויר שמזכירים קצת את מטוס הקרב F-22. יש גם גג "צף" שזורם לאחור בקו משתפל ומהיר, וזנב שמתלכד עם הבליטה של קשתות הגלגלים האחוריות. ביחד עם חישוקי 19 אינץ' נאים בגרסה הבכירה בה נסענו הרכב בהחלט מותיר חותם על סביבתו.

מול הנהג מערך פיקוד דיגיטלי למהדרין. את המידע החיוני מספק לוח מחוונים דיגיטלי חד וברור, ועיקר השליטה בתפעול המשני מתבצעת דרך מסך מגע גדול שממוקם בחלק העליון של מערך הפיקוד. מעצבי ניסאן עדיין הותירו שליטה ידנית פיזית מבורכת על מערכות חיוניות שתפעולן תכוף, כמו מערכת האקלים ומערכת הקול, אם כי הם נכנעו לצו האופנה והחליפו את מוט ההילוכים המקובל במעין ג'ויסטיק שמנמן.

שילוב מרגיע

תנוחת הישיבה מלפנים מצוינת וניתן להציב את מושב הנהג והנוסע גבוה יותר מהמקובל בפלח. הכניסה למושב האחורי נוחה מאוד, תודות לדלתות שנפתחות בזווית רחבה, והמושב עצמו רחב מספיק כדי לאכלס שני מבוגרים גדולים פלוס כיסא תינוק. גם המרחב לראש ולרגליים טוב, אם כי יש בפלח כלים מרווחים יותר. כרית המושב האחורי קצת קצרה לטעמנו האישי ומקשה להתרווח בנסיעות ארוכות. תא המטען צמח ב-70 ליטרים משמעותיים לעומת הדור היוצא והוא מתוכנן בצורה מדורגת ונוחה מאוד להעמסת מטענים רחבים.רמת הגימור וההרכבה של הרכב מרשימה, ורוב המשטחים עטופים בחומרי דיפון רכים ואיכותיים למראה ולמגע עם שילוב מרגיע של צבעים. האבזור התקני בגרסת ה-TEKANA הבכירה בה נסענו מקיף, אבל היינו שמחים לקבל גג חשמלי נפתח במקום גג הזכוכית הפנורמי האטום, שהולם את קיץ הישראלי.

עד שתגיע ארצה הגרסה ההיברידית החזקה של הקשקאי, הוא מוצע בישראל עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין בהספק 156 כ"ס, וכולל מערכת היברידית "קלה" לטובת שיפור צריכת הדלק והפליטה.

בשונה מהדגם היוצא, המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה (CVT), אבל האמת היא שבלי עיון במפרט הטכני לא היינו מודעים לעובדה הזו כי התיבה לא מרגישה כמו שום CVT אחר שבו נסענו. היא לא מזנקת לסל"ד גבוה בהאצה אגרסיבית, שומרת רוב הזמן על יחס לינארי בין סיבובי המנוע לתאוצה, ומחליפה הילוכים ברהיטות.

בעיטת טורבו

המנוע עצמו מספק הרבה מומנט ומאיץ במרץ, אם כי התגובה הראשונית ללחיצה על המצערת קצת מהוססת במצב הרגיל ובמצב החסכוני. המצב הספורטיבי משחיז את תגובת הדוושה והרכב צובר מהירות בקצב מכובד גם בעליות תלולות ואפילו מייצר "בעיטת טורבו" חביבה בעת האצה אגרסיבית. זוהי גם אחת מיחידות ההנעה השקטות ביותר בהן נתקלנו לאחרונה וברוב התנאים הרכב מתנהל בדממה "כמעט חשמלית" למעט קצת רעשי מהצמיגים. הרכב גם די חסכוני והחזיר ממוצע של כ-14 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת עם ארבעה נוסעים.

על הכביש, הקשקאי הוא רכב נעים וידידותי למשתמש. חישוקי ה-19 אינץ' עם הצמיגים הרחבים של הדגם הבכיר משדרגים בהחלט את אחיזת הכביש ותנודות הגוף מרוסנות היטב בפניות הדוקות ובמהירויות גבוהות, ווהתחושה הכללית היא של רכב קליל ששמח לשתף פעולה גם עם נהגים שאפתניים. נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב תנאי הנסיעה אם כי מהנדסי ניסאן לא נתקלו כנראה בפסי ההאטה העירוניים של ישראל. מעבר עליהם ב-50 קמ"ש עשוי לגרום למתלים לסגור את מהלכם בחבטה.

כמו רוב הדגמים החדשים בימינו גם המחיר של קשקאי 2021 זחל כלפי מעלה וגרסת הבסיס מתחילה כעת ב-160 אלף שקל ומגיעה עד 180 אלף בגרסה המאובזרת ביותר. גם ברמת המחיר הזו זהו רכב מוצלח בהחלט, שמציע איזון טוב בין עיצוב, שימושיות וידידותיות לנהג וראוי בהחלט להיכנס לרשימת האופציות הארוכה מאוד של הלקוחות בפלח הזה.

חלק מהמתחרות:

סיאט אטקה
169 אלף שקל עולה גרסת ה-FR המאובזרת של סיאט אטקה. המנוע הוא 1.5 ליטר טורבו, שמייצר 150 כ"ס ובזכות משקל עצמי נמוך מאד יחסית מאיץ את הרכב מאפס ל-100 ב-8.6 שניות. תא הנוסעים בגרסה הבכירה מאובזר היטב עם שלל מערכות בטיחות והשלדה הדוקה ומרגישה ספורטיבית מבלי לוותר על ספיגת זעזועים טובה.

סיאט אטקה / צילום: יח''צ

יונדאי טוסון
בטווח המחיר של 160 עד 192 אלף שקל מציע הטוסון החדש עיצוב מודרני ובעל נוכחות, ממדים חיצוניים נכבדים ותא נוסעים מרווח תודות לבסיס גלגלים של 2.68 מ'. תא הנוסעים שימושי למשפחות פעילות ותא המטען מרווח. המנוע הוא 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים והתאוצה ל-100 מתבצעת ב-8.8 שניות.

יונדאי טוסון / צילום: יח''צ

פיג'ו 3008
ב-168 אלף שקל מציעה פיג'ו 3008 המעודכנת מנוע 1.6 ליטר טורבו, שמייצר 180 כ"ס ומשודך לתיבה בת 8 מהירויות. הרכב עצמו מציג עיצוב מעניין, תא נוסעים מרווח ועמוס בטכנולוגיות מתקדמות ושלדה נוחה ונעימה לנהיגה.

פיג'ו 3008 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ ● רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אז רוב העולם נגדנו או בעדנו? מסקנות מהמקום החמישי של עדן גולן

האירוויזיון מלמד אותנו פרק חשוב על חוכמת ההמונים מול חוכמת המומחים, ולפיו הקולקטיב יודע יותר טוב ● גם בסוגיית דירוג האשראי של ישראל, האנשים בשטח מיטיבים לתמחר את הסיכונים ● ומה לישעיהו ליבוביץ ולכל זה

עו''ד ד''ר גיל-עד נועם במהלך הדיון / צילום: Reuters, Yves Herman

ישראל לבית הדין בהאג: משמעות עצירת המלחמה - 132 חטופים ירקבו במנהרות חמאס

אחרי שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג קיים דיון בבקשה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה, המשלחת הישראלית השיבה על טענותיה ● המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי, עו"ד ד"ר גיל-עד נועם, העומד בראש המשלחת: "לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם" ● במהלך הדיון נקראו קריאות ביניים והדיון הופסק למספר שניות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

ד''ר קלאוס בוגסו / צילום: מהאלבום הפרטי

המדען שהמציא את הציפרלקס מודה: "היה רגע שבו התרופה נגד דיכאון כמעט נגנזה"

ד"ר קלאוס בוגסו, כימאי רפואי שנחשב "בעל ידי הזהב" בפיתוח תרופות נוגדות דיכאון, הוא בין האחראים הבולטים למהפכה בטיפול במחלה שלוותה בבושה ובסטיגמות ● רק במלחמה הנוכחית זינק מספר המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון ב־10%־20% ● בראיון לגלובס, הוא מספר למה לקח כל כך הרבה זמן להוציא את התרופה לשוק ומדוע קשה לפתח מוצר שיעזור לכולם

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים

כוחות איחוד והצלה בזירת תאונה. ''לרענן את מערך הבטיחות בתאגידים'' / צילום: חילוץ והצלה

כך תשפיע הרפורמה בתקנות הבנייה על האחריות לתאונות בענף

הרפורמה מבקשת לשנות את מדרג בעלי התפקידים באתרי הבנייה, כך שתוטל לראשונה אחריות ישירה בדין לבטיחות באתרים על שורת בעלי תפקידים נוספים

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

השגריר גלעד ארדן. גורס את אמנת האו''ם בעצרת הכללית / צילום: צילום מסך מתוך UNTV

ישראל והאו"ם: מה כדאי לזכור לפני שגורסים

ב–29 בנובמבר 1947 הכריז נציג סוריה באו"ם בעקבות החלטת החלוקה: "היום האו"ם נרצח" ● בזכות היום ההוא הגענו אל השבוע הזה

שגריר ארה''ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית / צילום: כדיה לוי

שגריר ארה"ב בישראל מדבר על הפוטנציאל של החברה הערבית והסיכוי לעסקה עם סעודיה

"שילוב החברה הערבית הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא גם הדבר החכם לעשות", אמר שגריר ארה"ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס ● לו התייחס לנורמליזציה הפוטנציאלית עם סעודיה: "עד שלא תהיה רגיעה במלחמה יהיה קשה להוביל את זה לקו הסיום" ● ולגבי המצב בין ישראל וארה"ב, אמר: "מה שקרה בשבועיים האחרונים לא שינה מהותית את היחסים"

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו • אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב אותה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, חשבון הנפש שנשאר איתו וגם התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

יעל דיין / צילום: איל יצהר

חה"כ לשעבר יעל דיין הלכה לעולמה

לאחר שנים רבות של פעילות ציבורית וחברתית, יעל דיין נפטרה בגיל 85 • דיין, בת למשפחת ה"אצולה" הישראלית המפורסמת, התפרסמה גם כסופרת וכפעילה למען השלום במגוון מסגרות, וכיהנה עד לשנת 2013 במועצת עיריית תל אביב - שם שימשה גם כסגנית ראש העירייה