ראשת העיר פריז הודיעה כי תתמודד על נשיאות צרפת

הבחירות לנשיאות יתקיימו באפריל 2022 • אן הידלגו, שנבחרה מחדש לתפקיד ראש העיר ביוני שעבר, נחשבת למי שיזמה רפורמות ירוקות בבירת צרפת ובעיקר צמצמה והגבילה את התחבורה הפרטית והעניקה משאבים ומרחב רב יותר לאופניים, קורקינטים ממונעים ותחבורה ציבורית

אן הידלגו, ראשת העיר פריז / צילום: Shutterstock
אן הידלגו, ראשת העיר פריז / צילום: Shutterstock

ראשת העיר פריז אן הידלגו הודיעה היום (א') כי תתמודד על תפקיד מועמדת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הצרפתית לנשיאות, בבחירות שיתקיימו באפריל 2022. הידלגו, שנבחרה מחדש לתפקיד ראש העיר ביוני שעבר, נחשבת למי שיזמה רפורמות ירוקות בבירת צרפת ובעיקר צמצמה והגבילה את התחבורה הפרטית והעניקה משאבים ומרחב רב יותר לאופניים, קורקינטים ממונעים ותחבורה ציבורית.

הידלגו הודיעה על הצעד בתום חרושת של שמועות והערכות בעניין שנמשכו חודשים, אך זקוקה עדיין לזכות בתמיכת המפלגה הסוציאליסטית הצרפתית, שמדשדשת בסקרים בשנים האחרונות. שני המועמדים הבולטים במרוץ לנשיאות הם הנשיא המכהן עמנואל מקרון ומועמדת הימין מארין לה-פן. כינוס של ועידת המפלגה צפוי להתקיים בשבוע הבא.

הידלגו חברה למפלגת "הירוקים" בפריז כדי לבצע שורה של שינויים, ביניהם הקצאת נתיבים רחבים לתנועת אופניים, המשך מימון תוכנית אופניים לשימוש לטווח קצר, הגבלת המהירות בעיר, מתן אישור לחברות הקורקינטים החשמליים ועוד. בחודשים האחרונים הופיעה גם מחוץ לפריז, בניסיון לגבש תמיכה רחבה למועמדותה מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית.

הידלגו נולדה בספרד, ועברה בגיל שנתיים לליון, שם הפכה לאזרחית עם משפחתה ב-1973, בגיל 14. היא הדגישה בהופעות פומביות בשבועות האחרונים את הרקע הצנוע ממנו הגיע. "אני לא אחת מאלה שנולדו היישר לתוך מרכזי הכוח", אמרה, בביקורת מרומזת על מקרון, "היתה לי את הזכות ליהנות מההבטחה של הרפובליקה, להשיג שוויון באמצעות החינוך".